ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
CBD בבריטניה

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 5/7/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 1.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 5% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.3%. הפרחים שעל הענף קרן הריט המתמחה בחוות קנאביס, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) הודיעה…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 1.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 5% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.3%.

הפרחים שעל הענף

  • קרן הריט המתמחה בחוות קנאביס, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) הודיעה השבוע על גיוס של 225 מיליון דולר בהנפקת מניות, לפי שער של כ- 84 דולר למניה. כמו כן, הודיעה על עסקה נוספת עם חברת קרסקו (סימול: CRLBF), לפי IIPR תרכוש ותשביח נכס של קרסקו במדינת מסצ’וסטס בהשקעה של כ- 29 מ’ דולר, ותשכיר אותו מחדש לקרסקו. זהו ההסכם הרביעי בין שתי החברות.
  • חברת GW (סימול: GWPH) היא יצרנית האפידיאולקס, התרופה הראשונה מבוססת קנאביס שקיבלה אישור FDA. השבוע חשפה GW את תוכניות המחקר שלה לתרופה החדשה, נביקסימול, אף היא מבוססת קנאביס. הנביקסימול ניתנת כיום באמצעות ספריי לטיפול בכאב עצבי ועוויתות לחולי טרשת נפוצה. הניסויים שהוצגו הם ניסויי שלב III לתופעות נוספות של טרשת נפוצה, לטיפול בפגיעה בעמוד השדרה ולטיפול בפוסט טראומה.
  • חברת שיח מדיקל חתמה השבוע על הסכמי מסגרת לאספקת קנאביס רפואי עם שמונה בתי מרקחת. להערכת החברה, הסכמים אלה יניבו לה הכנסות של כ- 62 מיליון ₪ בשלוש שנים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 6%.
  • חברת פארמוקן הודיעה השבוע כי השלימה בהצלחה תהליך ראשוני של גידול והפרחה מלאים של צמח הקנאביס מתרבית רקמה, בתנאי מעבדה. התהליך הראשוני נעשה בשני זני קנאביס מסחריים של החברה. מנייתה סגרה את השבוע ללא שינוי ניכר.
  • חברת קנאשור גייסה השבוע כ- 14 מיליון ₪ בהנפקת מניות ואופציות. תמורת ההנפקה תשמש להרחבת מתקן ה- Indoor של החברה ולהחזיר חלק מההלוואה שניתנה לחברה על ידי בעלת השליטה, חברת סולבר. מנייתה ירדה השבוע בכ- 6%.
  • חברת אינטרקיור הגישה בקשה למשרד הבריאות לייצא לפורטוגל כמה עשרות קילוגרמים של קנאביס רפואי, וזאת במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם חברת טילריי (סימול: TLRY). מנייתה עלתה השבוע בכאחוז.

 

שורש הענף

קמפיין הלגליזציה באריזונה הצליח לאסוף 420,000 חתימות לטובת הבאת הלגליזציה למשאל עם בבחירות בנובמבר הקרוב. החתימות נאספו למרות הסגר ולמרות שבית המשפט אסר על איסוף חתימות דיגיטליות ודרש חתימות מקוריות ומאומתות.

הצעת החוק שתובא למשאל עם תכלול רכישה בבתי מסחר ייעודיים מעל גיל 21, אחזקה של עד 28 גרם לצריכה עצמית, וגידול ביתי של עד שישה עציצים. כמו כן, מי שהורשעו בעבירות קנאביס קודמות יוכלו לפנות לבקשת חנינה.

הקנאביס באריזונה ימוסה במע”מ בשיעור של  16%. הכנסות המסים יחזרו לקהילה בדרך של מימון קולג’ים, בניית תשתיות ושירותים קהילתיים כמו משטרה וכבאות.

סקר שבוצע לאחרונה באריזונה העלה כי 65% מתושבי המדינה תומכים בלגליזציה, כך שהצעת החוק צפויה לעבור.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות