ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי בברזיל

השקעות וקנאביס – בשעה טובה, קנאביס רפואי בברזיל!

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ-1.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.3%, והדאו ג’ונס סגר את השבוע ללא שינוי ניכר.   הפרחים שעל הענף חברת קנופי (סימול: CGC) השיקה השבוע שני ליינים חדשים של…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ-1.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.3%, והדאו ג’ונס סגר את השבוע ללא שינוי ניכר.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת קנופי (סימול: CGC) השיקה השבוע שני ליינים חדשים של מוצרים: הראשון, מוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס, שיתחילו להימכר בקנדה בינואר 2020. ליין זה כולל משקאות עם THC, משקאות עם CBD, שוקולדים ומחסניות למאיידים. הליין השני הוא ליין של מוצרי CBD המיועדים לשוק האמריקני, ויימכרו תחת מותג חדש בשם “First & Free”. הליין כולל כמוסות, שמנים וקרמים, והוא זמין און ליין ב- 31 מדינות בתוך ארה”ב.
  • חברת הקנאביס הקולומביאנית קהירון (סימול: V) הודיעה השבוע כי היא חברת הקנאביס הראשונה במדינה לקבל אישור לגדל ולשווק מוצרי קנאביס המכילים THC, וכן לייצא אותם מחוץ לקולומביה. קהירון מקווה ליהנות מהשוק הקנאביס הרפואי הברזילאי שנפתח השבוע (ראו שורש הענף).
  • חברת אורגניגרם (סימול: OGI) הודיעה השבוע על תוכנית להנפקת מניות נוספות בהיקף של עד 55 מיליון דולר קנדי. התוכנית תהיה בתוקף למשך שנתיים.
  • חברת קנביט, אשר התקשרה בהסכמים לרכישת פעילות תיקון עולם, פרסמה השבוע מתאר של פעילות תיקון עולם. על פי המתאר, הכנסותיה של תיקון עולם ל- 2018 עמדו על כ- 41 מ’ ₪, ולחציון הראשון של 2019 על כ- 10 מ’ ₪. הפסדיה ב- 2018 עמדו על כ- 3 מ’ ₪ ולחציון הראשון של 2019 הפסד של כ- 17 מ’ ₪. מנייתה ירדה השבוע בכ- 11.5%.
  • חברת יוניבו הישראלית הודיעה השבוע כי השלימה מכירה של מספר ק”ג ראשונים של קנאביס רפואי, שנמכרו בבתי המרקחת מקס פארם ושור טבצ’ניק. כמו כן, חתמה עם חברת טוגדר על אספקה של שני טון קנאביס במהלך 2020. מנייתה עלתה השבוע בכ- 2%.
  • בשאר המניות הישראליות נרשמה מגמה שלילית: פארמוקן ירדה בכ- 0.8%, שיח ירדה בכ- 4%, אינטרקיור ירדה בכ- 4.5%, טוגדר ירדה בכ- 5.9% ופנאקסיה ירדה בכ- 11%.

 

שורש הענף

שורש הענף מגיע השבוע מברזיל. משרד הבריאות הברזילאי אישר השבוע לגליזציה של קנאביס רפואי בברזיל, שתיכנס לתוקף בתוך 90 יום. יחד עם זאת, לא יתאפשר גידול מקומי של קנאביס בתחומי ברזיל, וכל חומרי הגלם ייבואו מחו”ל. מוצרי הקנאביס יימכרו בבתי המרקחת, בכפוף למרשם.

בברזיל מתגוררים כ- 208 מיליון בני אדם. בממוצע, במדינות שאישרו קנאביס רפואי, לאחר שנתיים כאחוז מהאוכלוסייה הוציא מרשם. קרי, במקרה של ברזיל ניתן להניח כי בתוך שנתיים יהיו במדינה כשני מיליון צרכני קנאביס רפואי. חברת המחקר New Frontier Data  העריכה את ההיקף הכספי של השוק הרפואי הברזילאי בכ- 229 מ’ דולר בשנה.

ברזיל היא המדינה החמישית בעולם מבחינת גודל האוכלוסייה. ארבע המדינות המאוכלסות ממנה: סין, הודו, ארה”ב ואינדונזיה עדיין לא אישרו שימוש בקנאביס רפואי, למעט ברמת המדינה בארה”ב.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות