ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות בעולם הקנאביס – הבחירות לנשיאות ארה"ב והלגליזציה המלאה

ארה”ב וקנאביס – השקעות וקנאביס: הבחירות לנשיאות ארה”ב והלגליזציה המלאה

שתפו את החברים

ארה”ב וקנאביס – השקעות וקנאביס: הבחירות לנשיאות ארה”ב והלגליזציה המלאה.  מדד הקנאביס North American Cannabis Index) NTR) עלה השבוע בכ- 7.9%. להשוואה, הנאסד”ק והדאו ג’ונס עלו השבוע בכ- 1.3%. העליה בסקטור הקנאביס השבוע נרשמה בהובלת המניות הגדולות. חברת קנופי (סימול:…

ארה”ב וקנאביס – השקעות וקנאביס: הבחירות לנשיאות ארה”ב והלגליזציה המלאה. 
מדד הקנאביס North American Cannabis Index) NTR) עלה השבוע בכ- 7.9%. להשוואה, הנאסד”ק והדאו ג’ונס עלו השבוע בכ- 1.3%. העליה בסקטור הקנאביס השבוע נרשמה בהובלת המניות הגדולות. חברת קנופי (סימול: CGC) עלתה בכ-13.5%, טילריי (סימול: TLRY) עלתה בכ- 18.5%, אורגניגרם (סימול: OGI) עלתה בכ- 14.6%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת אורורה (סימול: ACB) הודיעה השבוע כי היא מכרה את המניות שהחזיקה בגרין אוגרניק דויטשה (סימול: TO). אורורה החזיקה בכ- 10.5% ממניות אורגניק, והמכירה תכניס לקופתה כ- 86 מ’ דולר קנדי. שער המכירה בעסקה עמדה על 3 דולר קנדי למניה, נמוך בכ- 17% מהשער בו נסחרה אורגניק בזמן פרסום העסקה.
  • פלנט 13 (סימול: CN) היא חברה אמריקנית המפעילה בלאס וגאס את מתחם הבילוי על טהרת הקנאביס הגדול בעולם. השבוע הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם מוזיאון הקנאביס הנמצא בלאס וגאס. המוזיאון יועבר לשטח פלנט 13, ויכלול מיצגים אינטראקטיביים חדשים המאפיינים את פלנט 13. בשטח המתחם קיימים כיום חנות ענק לממכר מוצרי קנאביס, אולם אירועים, בית קפה, פיצריה ומתקן ייצור פתוח להתבוננות.
  • האנליסטית ויויאן אזר מחברת Cowen הוציאה השבוע סקירה חדשה על חברת טילריי (TLRY). אזר ממשיכה להמליץ על החברה, אך הורידה את מחיר היעד מ- 150$ למניה ל- 60$ למניה. מחיר היעד החדש גבוה ביותר ממאה אחוזים ממחיר המניה בתחילת השבוע. אזר ציינה בסקירתה לטובה את הפוטנציאל של מתקן הגידול והעיבוד של טילריי בפורטוגל שקיבל לאחרונה אישור EU-GMP, את הגדלת פוטנציאל הייצור, וההיערכות של החברה לשלב השני של הלגליזציה בקנדה בסוף השנה, שבו יהיה ניתן להתחיל למכור מוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס.
  • בגזרת הישראליות – חברת ביונד טיים הודיעה על השלמת המיזוג עם שיח. מנייתה עלתה השבוע בכ- 12.3%. חברת מדיקל שינתה את שמה לפארמוקן, לאור השלמת המיזוג, ומנייתה ירדה השבוע בכ- 9.6%. חברת טוגדר חתמה השבוע על מזכר עקרונות להשקעה של 20 מ’ ₪ עם חברת ראלקו, ומנייתה ירדה השבוע בכ- 7.7%. גם בשאר המניות הישראליות נרשמה מגמת ירידה. הרודיום ירדה בכ- 6.4%. אינטליקנה ירדה בכ- 5.8%.

שורש הענף

הבחירות לנשיאות ארה”ב יתקיימו בנובמבר 2020, ונושא הלגליזציה המלאה ברמה הפדרלית יהיה אחד הנושאים המדוברים במערכת הבחירות. מגזין הקנאביס Leafy ניתח את עמדות המועמדים בנושא, כפי שהתבטאו עד כה.

מתוך 25 המועמדים רק שניים הביעו עד כה התנגדות ללגליזציה מלאה ברמה הפדרלית: הנשיא המכהן, טראמפ, והמועמד הדמוקרטי ג’ו ביידן. 19 מועמדים הביעו תמיכה פומבית בלגליזציה, ואילו עמדתם של ארבעה עדיין אינה ברורה.

יחד עם זאת, מציין המגזין כי טראמפ שלח מסרים סותרים לגבי הלגליזציה. בעבר הוא התבטא שנושא הקנאביס צריך להיות מטופל ברמת המדינה, קרי ללא חקיקה פדרלית. יחד עם זאת, הממשל מאפשר תהליך חקיקה שיאפשר לחברות הפועלות באופן חוקי ברמת המדינה לפתוח חשבונות בנק ובהמשך להיסחר בבורסה בארה”ב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות