ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קאנומד

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 6/9/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 8.2%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 3.1% והדאו ג’ונס ירד בכ- 1.8%.   הפרחים שעל הענף השבוע חתמה מחלקת הבריאות בפלורידה על צו הרחבה, המאפשר מכירת…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 8.2%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 3.1% והדאו ג’ונס ירד בכ- 1.8%.

 

הפרחים שעל הענף

  • השבוע חתמה מחלקת הבריאות בפלורידה על צו הרחבה, המאפשר מכירת קנאביס רפואי גם בתצורה של מוצרי מזון. החברה הראשונה שהשיקה השבוע מוצרים כאלה היא טרוליב (סימול: TRUL.CN) שהתחילה למכור ללקוחותיה שוקולדים עם קנאביס רפואי וקרמים לעור.
  • חברת גרין ת’ומב האמריקנית (סימול: GTII.CN) חברה השבוע לשיתוף פעולה עם פרוייקט “Last Prisoner project” שמטרתו סיוע בהתנדבות לאנשים שהורשעו בעבירות קלות של קנאביס בקיצור העונש, מחיקת הרישום הפלילי ופתיחת דף חדש. הקמפיין המשותף יכלול סרט תיעודי, פעילות ברשתות החברתיות ופעילות גיוס כספים לפרוייקט בתוך החנויות ובאתר.
  • חברת אורורה הקנדית (סימול: ACB) מתמודדת עם תביעה נגד הפרת פטנט. השבוע הוגשה לבית המשפט בקנדה תביעה בהיקף של כמיליון דולר בגין שימוש לא הוגן של אורורה בפטנט מוגן של חברה עימה חתמה הסכם פיתוח למוצרים תת-לשוניים.
  • חברת אינטרקיור פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון השני של 2020. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 11 מיליון ₪, גידול של פי 2.6 מהרבעון הראשון של השנה. החברה עברה ברבעון לרווח נקי של 1.5 מיליון ₪. כמו כן, החברה מציינת בדוחותיה כי הגידול בהכנסות וברווחיות צפוי להימשך גם ברבעון השלישי של השנה.
  • חברת שיח שריד חתמה על הסכם עם חברת טלקאן, לפי תספק טלקאן כ- 5.4 טון קנאביס לשיח עד סוף 2022, לרבות אופציה להגדלת ההיקף בחמישה טון נוספים.
  • יוניבו דיווחה השבוע כי היא מצרפת לשורותיה את ד”ר מיה הלפרין, לשעבר המנהלת הרפואית בחברת טבע והיועצת הרפואית לקרן CH-Health.
  • פנקאסיה קיבלה ממשרד הבריאות הארכה של תקן IMC-GMP, תקן הייצור הישראלי, עד לשנת 2023.
  • על רקע ירידות השערים שנרשמו השבוע בבורסה בת”א, גם רוב חברות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע מגמת ירידה. פנאקסיה ירדה בכ- 12%,יוניבו ירדה בכ- 11%, אינטרקיור ושיח ירדו בכ- 9%, טוגדר ירדה בכ- 6% ופארמוקן ירדה בכ- 3%.

שורש הענף

סקירה שפרסמה השבוע חברת המחקר Prohibition Partners מספקת נתוני רוחב מעניינים על שוק הקנאביס הישראלי. על פי הסקירה, כשבעה טון של קנאביס יובאו עד כה השנה מחו”ל, מה שהופך את ישראל ליבואנית הקנאביס הגדולה ביותר בעולם. בשוק הישראלי כולו הדרישה השנתית עומדת על כ- 25 קנאביס, מה שהופך את הייבוא לכ- 30% מהשוק.

הייבוא הגדול ביותר הוא מהמתקן של טילריי מפורטוגל, ממנו יובאו לישראל כבר שלושה טון. הייבוא הזה הופך את פורטוגל ליצואנית השניה בגודלה בעולם לקנאביס רפואי, אחרי קנדה. ייבוא משמעותי נוסף הוא מספרד, לחברת IMC, וייבוא מאורוגוואי, לחברת בזלת.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות