ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פסטיבל קנאביס תאילנד

חוגגים 420 בתאילנד: פסטיבל קנאביס בבנגקוק

שתפו את החברים

ב-21 לאפריל, יממה לאחר יום הקנאביס הבין לאומי, ייערך בפעם השלישית פסטיבל תרבות קנאביס בעיר הבירה בנגקוק. הפסטיבל יכלול דוכני מכירה של אביזרי עישון מגוונים ומוצרי המפ, סדנאות אמן בנושא ניפוח כלי עישון מזכוכית וכן הרצאות בנוגע לשינוי החקיקה כלפי…

ב-21 לאפריל, יממה לאחר יום הקנאביס הבין לאומי, ייערך בפעם השלישית פסטיבל תרבות קנאביס בעיר הבירה בנגקוק. הפסטיבל יכלול דוכני מכירה של אביזרי עישון מגוונים ומוצרי המפ, סדנאות אמן בנושא ניפוח כלי עישון מזכוכית וכן הרצאות בנוגע לשינוי החקיקה כלפי צמח הקנאביס, בין היתר מפיו של ניצול מחלת הסרטן שהחלים מהמחלה בזכות הטיפול.

תאילנד מעולם לא נחשבה למדינה מקלה במיוחד מבחינת חקיקה ואכיפה נגד צמח הקנאביס, תחת הגדרתו בתור “סם מסוכן”, ולמרות שלא חלים בה בפועל עונשי מוות ולרוב גם לא עונשי מאסר ממושכים נגד צרכנים, מעולם לא התרחשה בה פעילות גלויה לטובת הצמח.

כל זאת עומד להשתנות השנה, ב-21 לאפריל, יום אחד לאחר חגיגות יום הקנאביס הבין לאומי. ביום זה, שנקבע במיוחד כדי לא להתנגש עם שאר החגיגות הלא רשמיות של חובבי הקנאביס הרבים במדינה, ייערך לראשונה בתאילנד פסטיבל תרבות הקנאביס בבנגקוק.

חברי תנועת 'Highland' מוכרים חולצות לפני הפסטיבל 420
חברי תנועת ‘Highland’ מוכרים חולצות לפני הפסטיבל

הפסטיבל (Highland 420) נערך בחסות תנועת ‘Highland‘, דרכה פועלים כמה מאות צעירים מקומיים במטרה לשנות את החקיקה כלפי קנאביס בתאילנד. בשל המעמד הרשמי יחסית של האירוע, הכניסה אליו מותרת מגיל 20 ומעלה בלבד.

עריכת הפסטיבל, שלא התרחש בשנתיים הקודמות במתכונת מסודרת, צפויה ככל הנראה להצליח השנה בשל הרוח הגבית שסיפקה תוכנית הקנאביס הרפואי במדינה, ובשל מחיר מוזל מאד של כרטיסים שעומד על סך 420 באט (46 ש”ח).

מכינים באנג מבמבוק

עיקר שטחו של הפסטיבל, שייערך על גג הבניין המתנשא מעל קניון ‘Fortune Town’ (כתובת MRT Phra Ram 9), יוקדש לרחבת דוכני מכירה, שיציעו לקהל המבקרים כלי עישון מסורתיים ומודרניים, וכן שלל מוצרי המפ המיוצרים בתעשייה החוקית במדינה – בין היתר בגדים, רהיטים, תוספי מזון וחפצי אומנות.

חלקו השני של הפסטיבל יארח סדנאות אומן להכנת כלי עישון שונים, החל מניפוח וצביעת זכוכית ועד הכנת באנג מסורתי על ידי גילוף וליטוש של עץ במבוק טבעי, וכן סדנה נוספת במהלכה יתנסו המבקרים בהכנת אריגי המפ וילמדו על שימוש השונים של צמח ההמפ בתעשייה.

חוות המפ חוקית בתאילנד
חוות המפ חוקית בתאילנד

לאחר סיום הסדנאות, יתקיימו שלושה נאומים מרכזיים מטעם מארגני האירוע. פעילת הקנאביס וראפאן נגאמי (Veeraphan Ngammee) תספר על אפשרויות החקיקה של ממשלת תאילנד בנושא הקנאביס ועל תוכנית הקנאביס הרפואי, ואחריה ינאמו מטופל בקנאביס רפואי שהחלים מסרטן, ועורך אתר ‘Thaistick Online‘ שיספר על היתרונות הקיימים במודל של לגליזציה.

לאורך כל האירוע יהיו 4 להקות שונות שינגנו מוזיקה חיה: ‘Miraculous’ (קבוצת ראפ), ‘Goldred’ (רגאיי), ‘Yensuk’ (אינדי-רוק) ו-‘West of East’ (סקא), וכן יהיו במקום דוכנים נוספים של אוכל ושתייה כמקובל בכל פסטיבל רחוב.

חוגגים 420 – אבל מותר לעשן?

אחד המכשולים הגדולים ביותר שעומדים בפני מארגני האירוע, הוא כאמור האיסור על קנאביס, אותו מחויבים השוטרים התאילנדים לאכוף. שלא כמו באירועים דמויי “פיקניק קנאביס”, “לגליזציה באחריות” או “פסטיגראס” שהתנהלו בישראל ללא הפרעה משמעותית מצד המשטרה, המצב בבנגקוק לא כל כך פשוט.

על הנייר, באי הפסטיבל לא יוכלו לעשן קנאביס בשום פינה, וגם לא להצהיר בפומבי על כוונתם לעשן או להביא עמם קנאביס למקום. מתחת לפני השטח, כך לפי הודעות שפרסמו חברי הקבוצה, ייתכן מאד שיהיו כאלה שיבחרו לקחת את הסיכון ולחגוג בעישון המסורתי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות