ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס וסרטן

קנאביס וסרטן – למה קנאביס יעיל נגד סרטן?

שתפו את החברים

קנאביס וסרטן – ישראל נמצאת במקום הראשון בתחלואה בסרטן הלימפומה (NHL) מבין 20 מדינות עם שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם, ובמקום השני בשיעורי התמותה (מעל 10,000 איש בשנה), כך עולה מנתונים שהוצגו במסיבת העיתונאים בשנת 2015 ע”י האגודה למלחמה בסרטן ומשרד…

קנאביס וסרטן – ישראל נמצאת במקום הראשון בתחלואה בסרטן הלימפומה (NHL) מבין 20 מדינות עם שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם, ובמקום השני בשיעורי התמותה (מעל 10,000 איש בשנה), כך עולה מנתונים שהוצגו במסיבת העיתונאים בשנת 2015 ע”י האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות.

מחלת הסרטן כבר ידועה מזמן כמגפה של המאה ה-21, ומי לא מכיר אנשים בסביבתו אשר מתמודדים או התמודדו בעבר עם מגפת המאה הזו ?

קיימים מחקרים רבים אשר מתמקדים בשימוש בקנאביס לריפוי מחלת הסרטן. תוצאות המחקרים מעודדות, וסביר להניח שבתוך מספר שנים יהפוך קנאביס לרכיב משמעותי במלחמה בסרטן. עדויות בדבר יכולות הריפוי של הקנאביס התגלו בקרב חולי סרטן הערמונית, מיאלומה נפוצה, חולות בסרטן השד ועוד.

סרטן

חברת OWC הישראלית, (One World Cannabis) ערכה מחקר במרכז האקדמי-רפואי שיבא, שממנו עולה כי בסוגי סרטן מסויימים, החומרים הפעילים בצמח (CBD ו-THC) הרגו את רוב התאים הממאירים !

אתר הארגון האמריקני לחקר הסרטן מודה אף הוא כי ישנן עדויות ומחקרים המראים שקנאביס יכול להרוג תאים סרטניים. “מחקרים וניסויים הראו שקנאבינואידים יכולים להרוג תאים סרטניים תוך הגנה על תאים רגילים,” נכתב.

עוד מחקרים מצויינים שבחנו את השפעת ה-THC, החומר הפסיכואקטיבי בקנאביס, ומצאו כי הרכיב הייחודי הזה בצמח מסוגל להרוס ואף להרוג תאים סרטניים. “מחקר שנערך על עכברים מצא של-THC יש השפעות אנטי סרטניות”, נכתב. ישנם חוקרים הטוענים כי בסוגים מסויימים של תאים סרטניים כגון תאי סרטן השד, עשוי ה – CBD, הרכיב שאינו פסיכואקטיבי ונחשב לבעל סגולות מרפא ייחודיות, לעצור או לעכב התפתחות של תאים סרטניים, כנראה על ידי פגיעה בגן שאחראי על התפתחותם.

לדברי פעיל הקנאביס האגדי ריק סימפסון שהפיץ לעולם את תורת הטיפול של קנאביס וסרטן בעזרת שמן קנאביס מרוכז, ומעיד שנרפא מסרטן בזכותו: “כימותרפיה הורגת, שמן קנאביס הוא התרופה לכל המחלות”. לקבלת התרופה המושלמת, ממליץ סימפסון על ערבוב של כמה זני אינדיקה שונים.

ריק סימפסון

סימפסון מתייחס באופן ספציפי גם לנושא הטיפול בסרטן בעזרת כימותרפיה: “אם יש לכם סרטן, הדבר הגרוע ביותר לעשות הוא לסמוך על הרופא ולהתחיל כימותרפיה והקרנות. שני הטיפולים האלו גורמים לנזק, הורסים חלקים חיוניים בגוף ואת המערכת החיסונית. איך זה דבר כזה  יכול להיות טוב עבורכם? בגלל שאין לכם מערכת חיסונית אתם עלולים למות גם משפעת קלה. שמן הקנאביס עובד יחד עם המערכת האנדוקנבינואידית בגוף ולכן הוא עדיף.”

קנאביס וסרטן

הטיפולים הנפוצים בסרטן (כימותרפיה, הקרנות, וניתוחים בעיקר), גורמים לתופעות לוואי קשות ומכאיבות, ומה שמאוד ברור היום הוא שהקנאביס נמצא כיעיל ביותר בטיפול בסימפטומים של המחלה ושל הטיפול בה:

  • מניעת בחילות והקאות: צריכת קנאביס מפחיתה בצורה משמעותית הקאות ובחילות בקרב חולי סרטן. החומר משפיע על מרכזי התיאבון והבחילה במוח. דבר אשר הופך את הקנאביס חיוני בעבור חולי סרטן אשר מקבלים טיפולי כימותרפיה. יש לציין, שישנן תרופות אחרות בעלות השפעה חיובית בנושא הבחילות. אך לא כל המטופלים מגיבים לתרופות אלה אותו דבר, ונמצא שבמקרים בהם התרופות הקונבנציונאליות אינן מועילות, דווקא הקנאביס עושה את העבודה היטב.
  • שיכוך כאבים: מחקרים מגלים כי ישנם מקרים בהם קנאביס יעיל יותר ממורפיום לטיפול בכאבים. בקרב חולים אונקולוגים קשים, נעשה שימוש בתרופה מיוחדת אשר מורכבת משילוב של שני החומרים. מכיוון שקנאביס מקל על הכאב במנגנונים השונים מהתרופות להקלה על הכאב, שימוש בקנאביס כטיפול משלים יכול להפחית את רמת הכאב באופן חסר תקדים, ולעתים אף מאפשר להוריד את מינון משככי הכאבים.
  • שיפור השינה: חולי סרטן רבים סובלים מקשיי שינה, בין אם על רקע המצוקה הנפשית שלהם ובין אם בגלל כאב או תופעות לוואי של התרופות, וגם כאן ישנם זני קנאביס חזקים,הידועים ביכולתם ל”הרדים” את אלו הסובלים מנדודי שינה.
  • הגברת התיאבון: חולי סרטן, ובעיקר חולי סרטן הריאות סובלים מתיאבון ירוד ומירידה משמעותית במשקל. מכיוון ששימוש בקנאביס גורם לשיפור התיאבון, חולים רבים המשתמשים בקנאביס רפואי נהנים מעליה במשקל ושיפור ההרגשה הכללית.
  • הרגעה כללית: חשובה לא פחות היא השפעת הקנאביס על מצב רוחו של החולה. ידוע שלחץ וחרדה משפיעים באופן משמעותי על התקדמות כל מחלה ובין היתר על התקדמות סרטן הריאה, ועל כן הפחתת הלחץ הנפשי באמצעות צריכת קאנביס יכולה לסייע מאוד לחולים. צריכת קנאביס גורמת לתחושת אופוריה ורגיעה מהטיפולים האינטנסיביים, שיחד עם הכאבים ותופעות הלוואי הקשות, עשויים לגרום גם לדיכאון ולקשיי התמודדות אצל החולים, אשר נמצאים בלחץ נפשי לא קטן. שימוש  בקנאביס מקל על תופעות אלה ומסייע להם להירגע, ובכך משפר את המצב הכללי.

יתרון נוסף של הקנאביס על פני תרופות אחרות, הוא שקיים מגוון רחב של דרכי צריכה כמו מאכל, עישון,  אידוי, שמן קנאביס ועוד, כך שאם המחלה מונעת מהמטופל תרופה כלשהי (למשל, כי אינו יכול לבלוע אותה), קנאביס עשוי להיות הפתרון.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות