ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ספורט

לרכוב על אופניים תחת השפעת קנאביס

שתפו את החברים

מעשנים רבים מספרים שקנאביס מקרב אותם יותר לטבע ולפעילויות חוץ, במיוחד רכיבה על אופניים תחת השפעת קנאביס שהפכה מאוד פופלרית לאחרונה  – דבר שהוביל חוקרים לבדוק האם פעילות גופנית מסוג זה מסכנת אתכם בזמן שאתם מסטולים. התשובה מסתבר היא לא…

מעשנים רבים מספרים שקנאביס מקרב אותם יותר לטבע ולפעילויות חוץ, במיוחד רכיבה על אופניים תחת השפעת קנאביס שהפכה מאוד פופלרית לאחרונה  – דבר שהוביל חוקרים לבדוק האם פעילות גופנית מסוג זה מסכנת אתכם בזמן שאתם מסטולים. התשובה מסתבר היא לא מהדהד.

על מנת לקבוע איך קנאביס משפיע על יכולתו של הרוכב בזמן רכיבה, חוקרים בגרמניה ואוסטרליה ביצעו ניסוי עם 14 משתתפים שרכבו על אופניהם במסלול מכשולים – סיבוב ראשון בפיקחות, סיבוב שני אחרי ג׳וינט אחד, אח״כ שניים ואז שלושה. הם השוו את ביצועיהם. תוצאות הניסוי פורסמו ב International Journal of Legal Medicine.

highint

כל המשתתפים הם מעשנים קבועים ולכן THC המרכיב הפסיכואקטיבי העיקרי בקנאביס, משפיע עליהם באופן שונה מאלה שלא מעשנים בקביעות. מעשנים קבועים טולרנטים יותר.

כל ג׳וינט מכיל 300 מיקרוגרם של THC לכל קילו של משקל גוף, את החומר גידל וטיפח מגדל הולנדי שהורשה למטרות מחקר מטעם הממשלה הגרמנית.

המשתתפים התבקשו לשאוף מהג׳וינט במשך 4 שניות, להחזיק את נשימתם במשך 10 שניות ולנשוף במשך 15 שניות. ואז החלו ברכיבה על מסלול המכשולים, כל טעות שנעשתה כמו סטייה מהמסלול, הפלה של חבית, רכיבה באור אדום, השתהות באור ירוק וכו׳ ירדו להם נקודות בתוצאה הסופית. אבל כפי שהתברר כמות הג׳וינטים שהם עישנו לא שינתה כלל את התוצאה.

להלן המסלול:

Screen-Shot-2016-01-08-at-10.24.05-AM copy

״כמעט ולא נראו בעיות קואורדינציה תחת השפעה מרוכזת של THC גבוה ואפילו גבוה מאוד״ החוקרים כתבו. ״רק כמה תקלות נהיגה קטנות נצפו תחת ההשפעה של ריכוזי  THC גבוהים מאוד … בממוצע, אין עלייה במספר התקלות לאחר צריכת קנאביס.״

אמנם הניסוי לא אמור להתפרש כעדות לכך שהנהיגה תחת השפעת קנאביס בטוחה (זה לא חוקי לעשות זאת, ולא מומלץ), התוצאות מראות שמשתמשים קבועים בקנאביס מגיבים באופן שונה לTHC לעומת אלו שאינם משתמשים קבועים.

עבור משתמשים לא קבועים, ריכוזים גבוהים של THC יכולים ככל הנראה להשפיע על מיומנות מוטורית בסיסית וקואורדינציה, אבל אצל משתמשים קבועים כאמור בעיות מהסוג הזה לא גלויות.

giphy (1)_1

המדע על נהיגה בשכרות
מחקר מ2009 על תאונות אופניים בניו יורק גילה שאחד מתוך חמישה רוכבי אופניים נהרג בתאונה עד שלוש שעות לאחר ששתה אלכוהול. החוקרים הזהירו שזה לא ברור באופן חד משמעי שאלכוהול היה הפקאטור למותם.

אז תנהגו בחוכמה ותצרכו קנאביס באחריות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות