ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

כשהחיים נותנים לך לימונים

שתפו את החברים

קנאבינואידים – המולקולות המופלאות בקנאביס שידועות בתכונותיהם הרפואיות – לא לבד. אולי שמעתם על טרפנים, התרכובות האורגניות שידועות כאלו שאחראיות על ריח הקנאביס בזמן גדילה ולאחר שנקטף. מסתבר שלטרפנים של הקנאביס תכונות רפואיות לא פחות מלקנאבינואידים. יש למעלה מ-20,000 טרפנים…

קנאבינואידים – המולקולות המופלאות בקנאביס שידועות בתכונותיהם הרפואיות – לא לבד. אולי שמעתם על טרפנים, התרכובות האורגניות שידועות כאלו שאחראיות על ריח הקנאביס בזמן גדילה ולאחר שנקטף. מסתבר שלטרפנים של הקנאביס תכונות רפואיות לא פחות מלקנאבינואידים. יש למעלה מ-20,000 טרפנים בטבע, ויותר מ-200 מצויים בקנאביס (לעומת 111 קנאבינואידים).

 

טרפנים הם הבסיס בפיזיולוגית הצמח המסייעים לו לייצר ויטמינים, הורמונים, פיגמטים וכן, גם קנאבינואידים. לימונן, למשל, הוא טרפן שמפיץ ריח פרי הדר. לימונים ופירות הדר מכילים כמויות גדולות של לימונן, במיוחד בקליפה. אז אם נדמה לכם שאתם מריחים ריח סיטרוסי של פרי הדר, אתם לא טועים מדובר באותו כימיקל שמייצר את הריח הזה בפירות כמו לימונים ותפוזים. בקנאביס הוא קיים בעיקר בסאטיבה.

 

מעבר לארומה, ללימונן גם תכונות רפואיות. הוא מסייע בעיכול, מקל על דיכאון ויש לו תכונות אנטיבקטריאליות, אנטי פטרייתי ואנטי דלקתי. לימונן גם נוגד חמצון, מה שמבטיח חיזוק העמידות נגד התפשטות התאים הסרטנייים.
מחקר מ- 2011 שנעשה באוניברסיטת אריזונה מצא שבלימונן תוכנות נוגדות סרטן. במחקר שהתבצע גם באוניברסיטת אריזונה ב- 2013 מצאו כי לימונן יעיל בהתפשטות תאים סרטניים ומקטין גידולים. ב- 2014 נעשה מחקר בצרפת שם מצאו כי בלימונן תכונות אנטי דלקתיות. באותו מחקר גילו כי ללימונן יכולת מדהימה למניעת גידולים לפלוש לרקמות הקרובות על ידי הפחתה ביכולת שלהם לייצר כלי דם חדשים. עוד מצאו כי הטרפן המופלא הזה משחק תפקיד גם בריפוי והתחדשות העור והרקמות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות