ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
צרכני קנאביס

אושרה אי הפללת צרכני קנאביס בממשלה

שתפו את החברים

השרים אישרו כי צרכני קנאביס לא יטופלו במישור הפלילי בפעמים הראשונות שייתפסו, אלא ייקנסו. ההכנסות מכספי הקנסות ישמשו להסברה, לחינוך ולטיפול בנפגעי סמים. היום (יום א’) אישרו בממשלה את “הצעת המחליטים” שהציגו, השר גלעד ארדן, ואיילת שקד, בנוגע למדיניות האכיפה עליה…

השרים אישרו כי צרכני קנאביס לא יטופלו במישור הפלילי בפעמים הראשונות שייתפסו, אלא ייקנסו. ההכנסות מכספי הקנסות ישמשו להסברה, לחינוך ולטיפול בנפגעי סמים.

היום (יום א’) אישרו בממשלה את “הצעת המחליטים” שהציגו, השר גלעד ארדן, ואיילת שקד, בנוגע למדיניות האכיפה עליה הכריז ארדן לפני כחודש בנוגע לשימוש בקנאביס. על פי “הצעת המחליטים”, עד ל-7 במאי 2017 הצוות אמור להגיש לאישור הממשלה את הסיכום של הצעדים שנדרשים לביצוע המדיניות החדשה של האי הפללה.

ארדן“הצעת המחליטים” כפי שהיא נקראת, נכתבה על ידי הוועדה שהקים גלעד ארדן, לצורך בחינה מחדש של המצב הקיים וההשלכות משינוי המדיניות. כדי להחיל את המדיניות החדשה הוקם צוות שיעבוד בחפיפה עם כל משרדי הממשלה שיושפעו מהמדיניות החדשה, כמו משרד המשפטים, התחבורה, הפנים, והרווחה. הצוות יתאם בין המשרדים השונים ויעלה הצעות חקיקה ותיקונים שידרשו למדיניות החדשה, כמו ההחלטה על גובה הקנס, המערכת סליקה שאליה יועבר הכסף מהקנסות, החלטות על קנאביס ונהיגה, ועוד בעיות שונות שיצוצו ככל הנראה עם אישור המדיניות החדשה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בתחילת ישיבת הממשלה השבועית שלו, ואמר כי מדובר ב”מהלך שחובה לעשותו באופן זהיר ומבוקר. אנחנו נפתחים לעתיד ומבינים את הסכנות, וננסה לאזן בין שניהם”.

למרות הפרסומים בשבוע האחרון, אין שינוי בהחלטה של ארדן מחודש שעבר בנוגע לאי ההפללה, המתווה אותו הציג, נשאר כפי שהוא, ובקהילת הצרכנים בישראל עדיין לא מרוצים, ודורשים מהשר ארדן להפסיק לחלוטין את ההפללה של הצרכנים – גם אחרי עבירה שלישית ורביעית.

ארדן קיבל את המלצות הוועדה, שלפיהן נגד משתמשי קנאביס לא יפתח הליך פלילי בפעמים הראשונות שייתפסו. יחד עם זה, על צרכנים שייתפסו במרחב הציבורי יוטלו קנסות מנהלתיים, וההכנסות מכספי הקנסות ישמשו לחינוך, להסברה, ולטיפול בנזקי ובנפגעי סמים.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי “מדינת ישראל אינה יכולה לעצום עיניים אל מול השינויים הנעשים ברחבי העולם כלפי צריכת קנאביס וכלפי השפעותיו של הקנאביס. לעניות דעתי, בין אם נמנה על תומכי השימוש בקנאביס ובין אם נמנה על מתנגדי השימוש בו, הרי שלא נכון יהיה לשפוט משתמשי קנאביס על פי הדין הפלילי, על כל הנלווה לו. הצעדים הנכונים לטיפול בתופעה יגיעו דרך שערי החינוך וההסברה ולא דרך אזיקי ההפחדה.ההחלטה שהעברנו כעת בממשלה תדאג למדיניות שתשקיע באותם אפיקים ותדאג לחנך את בני הנוער שהשימוש בסם הוא אסור ועלול להזיק. מדיניות זו היא הצעד הנכון בכיוון הנכון”.יו”ר הוועדה למאבק בסמים

ח”כ תמר זנדברג אמרה בתגובה להחלטת הממשלה: כי “זהו צעד חשוב, אך לא סוף הדרך. זה מעביר מסר שמיליון ישראלים שצורכים קנאביס הם לא פושעים. נמשיך לעקוב אחרי הפרטים בוועדה ולוודא שהשינוי מיושם”. מחר יגיע לוועדה השר ארדן לדיון מיוחד על רפורמת אי ההפללה.

בזמן הקרוב הכנסת תצא לפגרה, וככל הנראה נדע על ההחלטה הסופית רק לאחר מכן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות