ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ראש עיריית ניו יורק: “סוף למעצרים מיותרים על קנאביס”

שתפו את החברים

היסטוריה בתפוח הגדול: העיר שהוכתה במשך עשורים בסמים ופשע, מתחילה להשתחרר. החל מהקיץ הקרוב למיליוני התושבים והמבקרים צפויה הקלה, ובירת מעצרי הקנאביס צפויה להיכנס למצב של אי-הפללה בפועל. החוק עדיין לא שם, אבל גורמי האכיפה מצהירים: אין לנו כוח להתעסק…

היסטוריה בתפוח הגדול: העיר שהוכתה במשך עשורים בסמים ופשע, מתחילה להשתחרר. החל מהקיץ הקרוב למיליוני התושבים והמבקרים צפויה הקלה, ובירת מעצרי הקנאביס צפויה להיכנס למצב של אי-הפללה בפועל. החוק עדיין לא שם, אבל גורמי האכיפה מצהירים: אין לנו כוח להתעסק בשטויות האלה.

במשך עשורים רבים, העיר החשובה והמרכזית בעולם השקיעה מיליארדי דולרים ואינספור שעות עבודה במעצרים, כתבי אישום וכליאה ששינו את חייהם של המונים.

אתמול, הודות לפעילות בלתי נלאית של דוברים, עורכי דין, אקטיביסטים ועיתונאים, נראה שמעגל האבסורד נשבר, והעיר נגמלה מהעיסוק המיותר באכיפה וענישה למחזיקים ולמשתמשים בקנאביס.

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאסיו, צייץ אתמול במפתיע על רפורמה במשטרה (שפועלת תחת סמכותו), בכל הנוגע למדיניות אכיפת הקנאביס. “אנחנו חייבים למנוע מעצרים מיותרים”, כתב, והעניק לפעילים למען לגליזציה ניצחון קטן אך חשוב.

כמעט אי-הפללה: איך זה הולך להיראות?

ההצהרה של דה בלאסיו מגיעה עם גיבוי ממערכת המשפט המקומית: התובע הכללי של מחוז מנהטן, שקובע את הטון עבור העיר כולה, הודיע כי לא יגיש כתבי אישום ברוב תיקי ההחזקה והעישון שיגיעו לפתחו, החל ב-1 באוגוסט.

כמובן שבהתאם לחוקי מדינת ניו יורק, בה אסור לצרוך קנאביס למטרות פנאי, למשטרה או לפרקליטות אין סמכות ליצור אי-הפללה בפועל, ולכן ההצהרה הנ”ל מגיעה עם חריגות ותנאים.

“אנו ממליצים על מספר מוגבל של יוצאים מן הכלל, בעיקר במה שנוגע לבטיחות הציבור, לפני שהמדיניות החדשה יוצאת לדרך”. כלומר, אל תנופפו בג’וינט שלכם ואל תעשנו בתוך סטארבאקס ונעזוב אתכם בשקט.

המלחמה המופרזת בסמים – מלחמה באוכלוסיה השחורה

ארגונים הפועלים להפסקת המלחמה בסמים הפנו את הזרקור לצדק החברתי והגזעי שהמהלך הזה מקדם. קסנדרה פרדריק, מנהלת ארגון Drug Policy Alliance הגיבה להצהרה: “הפוטנציאל הכלכלי שגלום בלגליזציה קשור קשר הדוק לשיטור יתר בקרב מיעוטים, והדרך ללגליזציה קשורה לעובדה שאנחנו בירת מעצרי הקנאביס העולמית”.

התובע הכללי שואף להוריד את מספר האישומים מ-5,000 בשנה ל-200 בלבד. לצורך כך הוא כמובן צריך הפחתה במספר התיקים. “אנחנו רוצים עיר בטוחה יותר ומערכת צדק מאוזנת. מעצרים של ניו יורקרים שחורים וחומים לא תורמים למטרות האלה”.

 

ההצהרה של ראש העיר מגיעה אחרי תקופה ארוכה של סיקול מאמצי לגליזציה. כנראה שהשכנות מסצ’וסטס, קונטיקט ובקרוב אולי גם ניו ג’רזי, שאישרו שימוש חופשי בצמח, יצרו ביחד לחץ מספק. לפחות על ראש העיר.

מאמצי הפעילים יעברו עכשיו למושל אנדרו קומו, שב-2014 היה זה שחתם על החלת מדיקליזציה במדינה, אבל נחשב למתנגד לגליזציה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות