ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לחוצים מהקיץ? כך תשלטו במאנצ’ בחודש הקרוב

שתפו את החברים

כן, כולנו אוהבים להתמסטל, להיזרק מול נטפליקס ולפרק מגש פיצה או כל מאנצ’ מושחת אחר. אבל אין אחד שלא מתייסר מרגשות האשם והחרטה שבאים לאחר מכן, במיוחד כשהקיץ כבר ממש מעבר לפינה. אז אם המאנצ’ים הליליים עומדים בדרככם ומונעים מכם…

כן, כולנו אוהבים להתמסטל, להיזרק מול נטפליקס ולפרק מגש פיצה או כל מאנצ’ מושחת אחר. אבל אין אחד שלא מתייסר מרגשות האשם והחרטה שבאים לאחר מכן, במיוחד כשהקיץ כבר ממש מעבר לפינה. אז אם המאנצ’ים הליליים עומדים בדרככם ומונעים מכם להשיג את הגוף שתמיד רציתם, אנחנו מציעים לכם לנסות שיטת תזונה ייחודית.

דיאטת 30 הימים (Whole30 Program) היא תכנית תזונה שבמהלכה נמנעים ממגוון מזונות כגון סוכר, דגנים, קטניות (כולל בוטנים), מוצרי חלב, מזון מעובד ואלכוהול למשך חודש שלם. השיטה אכן עובדת וניתן לרדת במשקל ולאבד עד 3% משומן הגוף בתום התהליך.

אבל מה שחשוב עוד יותר מהירידה במשקל, הוא שלאחר חודש בלבד הכמיהה למזונות עתירים בסוכר נעלמת לחלוטין.

צרכנית קנאביס מעידה כי הייתה בטוחה שברגע שתחזור לעשן, יחזור לה הקרייבינג למאכלים משמינים, אך לאחר שהתמסטלה לראשונה בתום הדיאטה לא התעורר בה החשק לג’אנק פוד.

להאשים את הוויד זו הדרך הקלה

“זה גרם לי להבין שהמאנצ’ים שלי לא מגיעים כתוצאה מהסטלה, אלא פשוט מהרגלים לא בריאים”, היא מספרת, “התשוקה שלי למאכלים הכי לא בריאים שניתן להעלות על הדעת לא הייתה מושפעת מהזן שאני מעשנת, אלא פשוט מדפוס החשיבה המוטעה שלי”.

אנחנו לא מבטיחים שדיאטת 30 הימים תהיה בהכרח תרופת הפלא למאנצ’ים – האופן בו THC משפיע עליכם עדיין עשוי להוביל לאותה תחושת רעב מוכרת – אבל המטרה העיקרית של הדיאטה היא להפוך את המאנצ’ים שלכם לבריאים יותר. יותר פירות וירקות ופחות עוגות ומאפים.

עישון וויד לא אמור לתת לגיטימציה להתקף מאנצ’. אנחנו לא תמיד רעבים אחרי שעישנו, זו התנייה פסיכולוגית והרגלים שאימצנו עם השנים. הכל תלוי בנו ובהחלטות שאנחנו מקבלים, וקנאביס לא צריך להוות תירוץ לאכילה לא מבוקרת.

לאורך הדיאטה, מתרגלים לאכול מאכלים משביעים ומלאים, כמו בדיאטת ‘פלאו’ (Paleo). צורכים בעיקר חלבונים דלים בשומן, ביצים וכמובן פירות וירקות, כך שגם כשאתם נתקפים מאנצ’, קל ונגיש יותר לחטוף משהו בריא.

כך תמירו רגשות אשמה בתחושת שובע

בשורה התחתונה, המאנצ’ הוא חלק מההנאה שבסטלה ולא חייבים לוותר עליו, אלא רק לבחור במאכלים הנכונים.

מבלי לפרק את המקרר – 6 טיפים שיעזרו לכם לשלוט במאנצ’ים

אם אתם רוצים לפתח שגרת אכילה בריאה ולהתמודד עם המאנצ’ מבלי להפסיק לצרוך קנאביס, הנה כמה כלים שימושיים:

1. עושים סדר בצלחת – לאכול את אותן ארוחות בכל יום ובאותו זמן

לאכול את אותם מאכלים בכל יום עשוי להיות טיפה משעמם, אבל זה יעודד אתכם לאמץ הרגלים בריאים שיסייעו למוח ולגוף לדבוק בתכנית בקלות. שגרת האכילה מאפשרת לגופנו להיכנס למצב של מעין טייס אוטומטי שיסיר מכם את הלחץ הנפשי של “אחי, מה לעזאזל אני צריך לאכול עכשיו?”

ללא הסדר והשגרה, 30 הימים של הדיאטה הולכים להרגיש כמו גיהנום.

2. חטיפים נטולי חרטה – החליפו את המאנצ’ים בנשנושים בריאים

סביר להניח שהגוף שלכם כבר התרגל לצרוך מאכלים מעובדים ועתירים בסוכר, אבל זה רק הרגל והרגלים אפשר תמיד לשנות.

סיבוב אחד אצל הירקן ואתם מוכנים

מומלץ להחליף אותם עם חטיפים שמותר לכם לאכול במסגרת הדיאטה. הנה כמה הצעות פשוטות, זמינות ומספקות:

– ירקות חתוכים (עגבניות שרי, מלפפון, גזר, גמבה)

– שקדים, אגוזי מלך, קשיו, או כל אגוז אחר

– פירות טריים

– שומנים בריאים כמו אבוקדו, טחינה או שמן זית

– חטיפי אנרגיה טבעיים המבוססים על פירות ואגוזים

3. שאכטה לפני הארוחה – לעשן סמוך לשעת אכילה

במהלך חודש הדיאטה וכמובן שגם אחרי, המאנצ’ים הולכים להיות הקושי האמיתי. לכן מומלץ לתזמן את העישון סביב זמן הארוחה. זה יאפשר לכם להישאר על המסלול, כי עם או בלי המאנצ’ – הייתם אמורים לאכול בכל מקרה.

4. הסחות דעת – הכינו לעצמכם לו”ז עם מטלות שיעסיקו אתכם

החיסרון של דיאטת 30 הימים, הוא שבמהרה היא הופכת להיות משעממת מאוד. כשאתם מאתגרים את עצמכם עם דיאטה כל כך מחמירה ומגבילה, אתם עשויים למצוא את עצמכם עם הרבה מאוד זמן פנוי. זמן שקודם לכן היה מוקדש לפעילויות שסבבו סביב אכילה ושתייה.

לכן רצוי לתכנן כמה פרויקטים שתמיד רציתם לעשות או דברים שיעסיקו את המוח וימנעו מכם לחשוב כל הזמן על המאכלים שאסור לכם לאכול.

להזמין פיצה – לא אחת מהמשימות שלכם

יש מלא דברים אחרים שאפשר לעשות כשמסטולים: אפשר לצייר, לנגן, ללמוד להכין סליים, ללכת לראות סרט או סתם לצאת לטיול בחוץ. כל דבר שיגרום לכם להתמקד במשהו שהוא לא אוכל.

5. למה לעשות את זה לבד? – גייסו חבר לשאכטה ולדיאטה

התוכנית הרבה יותר קלה ליישום כשיודעים שיש עוד מישהו שחווה בדיוק את מה שאתם חווים. גייסו פרטנר או אפילו בן או בת זוג שיעבור איתכם את התהליך, מישהו שתוכלו להתבכיין לו שבא לכם בן אנד ג’ריס ובעיקר מישהו שיעזור לכם להתמיד ולדבוק במטרה.

ברגע שאתם מחויבים לתהליך עם עוד מישהו, אתם מפחדים לאכזב אותו, מה שעשוי להיות שימושי באותם רגעים שפשוט בא לכם להגיד “על הזין, אני בסטלה ובא לי פיצה”.

6. התמדה זה שם המשחק – לא משנה מה, אל תוותרו

זה כל כך פשוט. אם אתם רוצים לעבור שינוי פיזי ורגשי, לשנות את הרגלי האכילה שלכם ולהפסיק להרגיש אשמים אחרי כל מאנצ’, מומלץ לסיים את התוכנית ולהתמיד לאורך 30 הימים.

מעבר לתחושת הסיפוק והגאווה שתרגישו כשתצליחו לעמוד באתגר, זה יוכיח לכם שזה אף פעם לא באמת היה תלוי בקנאביס, אלא רק בכם ובהחלטות שאתם מקבלים. בהצלחה!

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות