ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
הנבטת זרעי קנאביס

הנבטת זרעי קנאביס – איך מנבטים קנאביס בקלות?

שתפו את החברים

הנבטת זרעי קנאביס הוא הצעד הראשון שלכם לגידול תפרחת טובה, ובסופו של דבר לעישון קנאביס איכותי, זהו התהליך שמכניס חיים לזרע הקטן בדרכו להיות נבט. מים, אוויר וחום הם שלושת הגירויים העיקריים שמפעילים את תהליך הנביטה, וכולם חייבים להיות קיימים בעת…

הנבטת זרעי קנאביס הוא הצעד הראשון שלכם לגידול תפרחת טובה, ובסופו של דבר לעישון קנאביס איכותי, זהו התהליך שמכניס חיים לזרע הקטן בדרכו להיות נבט. מים, אוויר וחום הם שלושת הגירויים העיקריים שמפעילים את תהליך הנביטה, וכולם חייבים להיות קיימים בעת ההנבטה, זה מה שאתם צריכים לדעת כדי להשיג 100 אחוזי הצלחה.

הנבטת זרעי קנאביס, יש כמה שיטות להנביט זרעי קנאביס, חלקם אמינות יותר וחלקם פחות. למגדל המתחיל מומלץ להנביט מחצית מכמות הזרעים המתוכננת לשבוע אחד ולאחר שבוע את המחצית השנייה, בכדי להבטיח שאם טכניקת ההנבטה הייתה שגויה או אם היו בעיות אחרות, יהיו עוד זרעים להנביט. אם כבר יש לכם ניסיון אין סיבה לא לעשות את כולם בהנבטה אחת.

איך מומלץ להנביט זרע קנאביס?

השיטה הטובה ביותר להנבטת זרעים היא באמצעות ג’יפי (טבלית קוקוס דחוס) שמספק לזרע מצע בגודל המתאים להנבטה ומונע ממנו להיחנק כתוצאה מרטיבות יתר, וגם מאפשר לשורשים להתפתח בקלות רבה. ניתן להשתמש גם בטבליות של צמר סלעים שפועלים על אותו עיקרון של הענקת יחס גבוה של אוויר ומים. לאחר סיום הנביטה ניתן לשתול את הטבליות ישירות לעציץ, דבר שמונע מגע ותזוזה מיותרת שיכולים להזיק לשורשים העדינים.

הנבטת זרעי קנאביס
הג’יפי מגיע כטבלית דחוסה ולאחר השריה קצרה במים הוא ‘מתנפח’

על מה חובה להקפיד בתהליך הנבטת זרעי קנאביס?

  • הדבר הראשון הוא מים – הזרע סופג את המים סביבו, מרכך אותו וגורם לקליפת הזרע להיסדק. מומלץ להשרות את הזרע בכוס מים לכמה שעות ואז מעבירים אותו למצע ההנבטה.
  • הגורם השלישי הוא חום, זרע הקנאביס צריך מעט חום בכדי להתעורר ולהתחיל את חייו, ממש כמו הטבע שנותן לו סימן שהנה נגמר החורף ותהליך הנביטה צריך להתחיל. הטמפרטורה המומלצת להנבטה תהיה מקסימום 30 מעלות ולא פחות מ-22 מעלות, כשהטמפרטורה המומלצת להנבטה היא 28 מעלות. בחורף מומלץ למקם את הזרעים המונבטים במקום חמים או להשתמש בתחתית או כבל חימום, להבטחת הצלחת ההבטה

ברגע שתקפידו על הגורמים האלו אין סיבה שהזרע שלכם לא ינביט לאחר כ-24 עד 48 שעות הראשונות.

בימיו הראשונים הזרע יפתח שורש לכיוון האדמה ובמקביל יצא אל מחוץ לאדמה ויפתח 2 עלים עובריים שנקראים “פסיגים” הם לא ייראו כמו העלים המוכרים של צמח הקנאביס ותפקידם הוא לפתוח את קליפת הזרע, ולהתחיל את תהליך הפוטוסינתזה שמאפשר התפתחות מואצת. בתוך הזרע כבר יש כמות מספקת של מזון לשבועיים הראשונים של ההתפתחות והוא רק מחכה לגירוי שיגרום לו לנבוט. חשוב כבר ברגע הראשון לתת לנבט הצעיר אור, נורת פלורסנט חזקה או לד קטן יעשו עבודה מצויינת בשלב זה

הנבטת זרעי קנאביס
הפסיגים אחראים על הפתיחה של קליפת הזרע

באופן כללי זרעי קנאביס נוטים לנבוט בטמפרטורות של 22 עד 30 מעלות, ובערך יומיים עד שבוע מהתחלת תהליך נביטה.

הסיבות לחוסר הצלחה של הנבטת זרעי קנאביס

ישנם גורמים אחרים שיכולים להכשיל את נביטת זרעי הקנאביס, ובכל מקרה שלב זה מצריך הקפדה יתרה על כל פעולה – מכיוון שכל נזק או טראומה שייגרמו לזרע יכולים להשפיע עליו בהמשך חייו. הנה כמה דברים שחשוב להיזהר מהם.

הנבטת זרעי קנאביס
הנבטה בג’יפי תעלה את סיכויי ההצלחה שלכם ותמנע בעיות
  • חשיפת הזרע לאור לפני ההנבטה
  • התייבשות במהלך ההנבטה
  • השקיית יתר – יכול לגרום למחסור בחמצן.
  • רמת חומציות לא נכונה בהשקיה
  • דישון יתר – הזרע לא צריך חומרי דישון ותוספים בשלב זה של חייו
  • נזק פיזי מתזוזה חזקה
  • אדמה לא איכותית
  • התארכות של הנבט הצעיר – מחסור אור בשלב הראשוני והקריטי של ההנבטה

חשוב מאד לאחסן את הזרעים במקום מוגן קריר ויבש אך לא מומלץ להקפיא את הזרעים שכן הם גורמים לצמח להיות ננסי. לאחר ההנבטה יש להימנע מהדחף “לבדוק” מה קורה עם הזרע, לפעמים הזרע ינביט לאחר כיום אחד ולפעמים זה יכול לקחת עד 10 ימים. הנזק מהבדיקה יהיה תמיד גדול מהתועלת מפני שכל תזוזה קטנה בתוך האדמה יכולה לפגוע בהתפתחות הזרע ובפגיעה בשורשים. זנים מסוימים צומחים עם גבעול ראשי חלש ומומלץ לתמוך בהם באמצעות מקל.

לאחר שתסיימו את תהליך ההנבטה והגבעול יגיע לגובה כל כ-5 עד 10 ס”מ מומלץ להעביר אותו לכלי גדול יותר (בהנחה שהשתמשתם בכלי שמיועד עבור הנבטה) ולעבור לשלב הצמיחה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 6

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. שיר |

    יא סטלות שכחתם לרשום את הגורם השני. או שלא..?

    1. גבר שמעוניין בשיר |

      כיאה לסטלנית!! להאשים ואז להתנצל! , אולי גמאני קצת כזה? בצעם סליחה

    2. אליהו |

      ככה זה כש-סטלנים נותנים הדרכה לגידול עציצים חחחח
      אותי מעניין למה אנשים נותנים תגובות ואין מענה או שהם נותנים מענה באיימיל אין לי מושג….

  2. אליהו |

    חברה שכחתם בוודאות את הגורם השני שמוצרך להנבטת העציץ בבקשה תנסו לערוך את בהקדם האפשרי אנשים רוצים לדעת מזה חחח:):):)

  3. זרעעע |

    אוויר, יש לדאוג לזרימת אוויר שלא יחנק הזרע

  4. הראל |

    עבר כבר שבןע מאז הההנבטה והנבט שלי הוציא רק את שני העלים הירוקים ועדין לא הופיעו שני העלים בצורתם המפורסמת האם תקין?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות