ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
זרעים או ייחורים? במה עדיף לבחור כשמגדלים קנאביס

זרעים קנאביס או ייחורי קנאביס? במה עדיף לבחור כשמגדלים קנאביס

שתפו את החברים

התחלת מחזור הגידול שלכם, בעיקר אחרי הפעם הראשונה אבל גם במהלכה, יכולה להתחיל באחת משתי דרכים: זרעים או ייחורים. כמו בכל דבר בחיים גם כאן לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, כמו למשל עדיפותם של ייחורים ברמת הגנטיקה אל…

התחלת מחזור הגידול שלכם, בעיקר אחרי הפעם הראשונה אבל גם במהלכה, יכולה להתחיל באחת משתי דרכים: זרעים או ייחורים. כמו בכל דבר בחיים גם כאן לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, כמו למשל עדיפותם של ייחורים ברמת הגנטיקה אל מול עדיפותם של זרעים בפשטות התפעול. חשוב שתכירו את הסיבות לכאן ולכאן לפני שאתם בוחרים, וסיכמנו עבורכם את עיקרי הדברים.

מחזור החיים של צמח הקנאביס הוא תהליך קבוע שהכתיב הטבע, אך את התחלתו של מחזור הגידול שלכם אתם יכולים להתחיל באחת משתי דרכים עיקריות שאתם בוחרים: זרעים או ייחורים.

למי שלא יודע, ייחורים (Cuttings – מונח כללי בחקלאות ולאו דווקא של קנאביס) הם ענפים שנחתכו מצמחי קנאביס בוגרים יחסית שנמצאים בשלב מתקדם של צמיחה, והופכים לאט לאט לצמחים עצמאיים לאחר שהם נשתלים במצע השרשה ואז באדמה.

בניגוד לזרעים, ייחורים הם דרך מעט יותר “מסובכת” (לא ממש, הנה כמה טיפים) להתחיל לגדל קנאביס, ולכן לפני שאתם בוחרים בין שתי הדרכים, כדאי שתלמדו למה כל אחת מה עדיפה על השנייה.

למה עדיף לגדל עם זרעים?

זרע הקנאביס נוצר בתוך הצמח הנקבי לאחר שהוא עבר הפריה על ידי צמח זכרי או תהליך של פמינציה. על מנת לגדל קנאביס מזרע, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשיג זרע קנאביס איכותי ולהנביט אותו – מדובר בהליך מאוד פשוט. 

כיוון שהייחור בניגוד לזרע, הוא למעשה חלק מצמח חי, הרבה יותר קשה להתעסק בו או לשנע אותו ממקום למקום, לעומת זרעים שהרבה יותר פשוט להשיג. מעבר לכך שניתן להזמין זרעים מחו”ל, ניתן לעיתים למצוא זרעי קנאביס בתוך תפרחות או להזמין בקלות בדיוק כמו פרחים רגילים דרך מגוון הרשתות שפועלות באפליקציית ‘טלגרם’.

זרעים או ייחורים? איך עדיף לגדל קנאביס
זרע קנאביס: מפתח שורש מרכזי שמניב צמח חזק יותר

מעבר ליכולת להשיג בקלות זרעי קנאביס לעומת ייחורים, חשוב לזכור כי צמח קנאביס שהתפתח מזרע מייצר שורש מרכזי אשר ממנו מתפתחים שאר השורשים במערכת ובכך יוצרים צמח חזק יותר. מנגד, ייחורים לא מפתחים שורש מרכזי וכתוצאה מכך לייחורים תהיה נטייה לקצב צמיחה איטי יותר מזרע.

הגנטיקה האיכותית של זרעי קנאביס אשר הגיעו ממקור מהימן יבטיחו לכם התחלה מובטחת של מחזור חיים לצמח ללא סכנות למחלות או מוטציות גנטיות אחרות. מנגד, ייחורים שקיבלתם ממישהו אחר בדרך כלל יהיו בסימן שאלה עד שיוכיחו את עצמם, והם לעולם לא יגיעו עם מחויבות ותו איכות של זרעים.

יתרון נוסף לגידול קנאביס מזרעים הוא אחסון נוח של הזרעים לאורך הרבה זמן. אמנם הזרעים הנם קטנים מאוד ורגישים, ומצריכים שמירה נכונה, אך מנגד ניתן לאחסן אותם לאורך שבועות ואף חודשים ושנים במצב מושלם מבלי לפגוע בהם, לעומת ייחורים שהנם צמחים חיים דרושים תשומת לב מתאימה.

למה עדיף לגדל עם ייחורים?

ייחור הוא ענף או חלק ממנו אשר נחתכו מצמח הקנאביס בזמן צמיחתו. את הייחור שחתכנו מצמח הקנאביס נטבול בג’ל השרשה שהוא חומר ייעודי המכיל הורמוני השרשה, ונטמין אותו במצע מתאים (ברוב המקרים נשתמש בקוביות צמר סלעים) או דיסקית הנבטה. לאחר כשבועיים הייחורים יצמיחו שורשים ויבססו את הענף שיהפוך אט אט לצמח בפני עצמו.

אחת הסיבות העיקריות בגינן מגדלי קנאביס מעדיפים להשתמש בייחורים היא יכולתם להיכנס באופן מהיר יותר לשלב הפריחה. בניגוד לזרעים הדורשים הנבטה ולאחר מכן המתנה להתפחות שורשים בסיסית, ייחורים מגיעים בדרך כלל במצב מפותח יותר המאפשר לשתול אותם ישירות בחלל הגידול. 

ייחורים של צמח הקנאביס
ייחורים מצמח הקנאביס: הבטחת גנטיקה טובה ופריחה מהירה יותר

הסיבה השנייה בגינה מגדלי קנאביס מעדיפים לגדל בעזרת ייחורים היא אחידות גנטית. כאשר מגדלים קנאביס בעזרת זרעים ישנם הבדלים שיכולים לבוא לידי ביטוי בדפוסי הצמיחה של צמחי הקנאביס, כמו למשל הבדלי גובה משמעותיים או הסתעפות ענפים שונה. גידול קנאביס מייחורים שהגיעו מאותו צמח, יבטיחו ברוב המקרים דפוסי צמיחה זהים. 

ייחור מוכן של צמח הקנאביס זהה לכל שתיל אותו תקנו במשתלה ואין הרבה מקום לטעויות. כל מה שצריך הוא להתחיל לגדל אותו כמו כל צמח. בנוסף, פעולת חיתוך והשרשת הייחורים אינה מסובכת כלל, וכל מגדל מתחיל יוכל לבצע אותה בקלות.

לסיכום, לשתי הדרכים יש יתרונות וחסרונות, ואתם בתור מגדלים תבחרו בעצמכם את הדרך שיותר מתאימה ליכולות ולצרכים שלכם. בכל מקרה, ניסיון קצר בכל אחת מהדרכים יראה לכם ששתיהן פשוטות מאד, והדרך שלכם לפריחה מוצלחת (שבאה בזמן) תהיה קלה בכל מקרה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות