ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
הסחים הפסידו - משלוחי קנאביס יאושרו גם בערים שאסרו על קנאביס

הסחים הפסידו – משלוחי קנאביס יאושרו גם בערים שאסרו על קנאביס

שתפו את החברים

הלגליזציה בקליפורניה מתקדמת צעד אחד נוסף אל עבר חזון החופש המוחלט, לאחר שבכירים בממשל המדיני פסקו בסוגיה שהטרידה תושבים רבים בשנה האחרונה – בנוגע למשלוחי קנאביס אל ערים או עיירות שאסרו על מכירת קנאביס בשטחן – וקבעו כי כל אדם…

הלגליזציה בקליפורניה מתקדמת צעד אחד נוסף אל עבר חזון החופש המוחלט, לאחר שבכירים בממשל המדיני פסקו בסוגיה שהטרידה תושבים רבים בשנה האחרונה – בנוגע למשלוחי קנאביס אל ערים או עיירות שאסרו על מכירת קנאביס בשטחן – וקבעו כי כל אדם במדינה יוכל לקבל קנאביס עד הבית ללא הגבלה או איסור, בלי קשר לעמדותיהן של הערים השונות.

קליפורניה היא אחת ממדינות ארה”ב שמתרגלת חופש ירוק כבר הכי הרבה זמן, מאז שנת 1996 בה עברה חקיקה שהפכה את השימוש בקנאביס רפואי לחוקי וכמעט חסר הגבלות, ועקב כך לנגיש לכולם ולא רק לחולים במחלות קשות.

למרות שכבר שני עשורים קיים בקליפורניה שוק קנאביס חוקי משגשג שרק הולך וגדל משנה לשנה, לאחר שבתחילת השנה עברו בה חוקים חדשים שקבעו לגליזציה מלאה של קנאביס גם למטרות פנאי, נוצר בה משבר קטן שמנע חופש וגישה לקנאביס מלא מעט תושבים.

הסחים נגד הקנאביס – רוצים איסור לכולם

המשבר נוצר בעקבות העובדה שחלק מהערים במדינה, ובעיקר כמה עיירות וקהילות קטנות ועצמאיות יותר, החלו לחוקק חוקי עזר עירוניים נגד מהפכת הקנאביס, ואסרו על מכירתו לציבור, הן בחנויות פיזיות והן באמצעות שירותי משלוחים וספקים וירטואליים.

חוקים אלה מאפיינים בעיקר קהילות קטנות ושמרניות שמעדיפות להרחיק מעליהן את “הקידמה המוגזמת” של שוק הקנאביס המודרני, אך בסופו של דבר הם מונעים מעשרות אלפי בני אדם – חלקם חולים הזקוקים לקנאביס רפואי וחלקם “סתם” צרכני פנאי בעלי זכויות – את הגישה החופשית לתרופה שלהם.

למרות הסחים - משלוחי קנאביס יאושרו בכל מקום
למרות הסחים – משלוחי קנאביס יאושרו בכל מקום

בניגוד למה שאולי חשבתם, אותם מתנגדים לא מבססים את התנגדותם בהכרח על טיעונים הגיוניים, אלא טוענים כי “סמים קלים” הם תחום בו כל רשות מקומית צריכה להחליט בעצמה כראות עיניה מבלי לספק סיבה הגיונית לחסימת הגישה לקנאביס עבור אנשים חולים ומבוגרים.

כתוצאה מהגבלות אלו, גם שירותי המשלוחים של ספקי קנאביס חוקיים מקליפורניה עצמה נחסמו מלהגיע ללקוחות המתגוררים במקומות הללו, ואלו מצידם הפכו למחויבים בנסיעה ארוכה מאד (לעיתים מעל 3 שעות) כדי להשיג קנאביס חוקי בחנות במחוז אחר, גם כאשר מדובר בתרופה חשובה לאנשים חולים ביותר.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הבין לאומית AP, בכירי השלטון המדיני בקליפורניה וחברים בלשכה המדינית לבקרת שוק הקנאביס (CBC) החליטו שלא לאפשר לחוקים אלה למנוע מאנשים את הגישה למוצר שהוגדר כחוקי לפי החוק המדינה, וקבעו כי מעתה יוכלו גם תושבי הערים והעיירות הללו להזמין משלוחי קנאביס עד הבית מכל מקום במדינה.

ההחלטה התקבלה בעקבות העובדה שהצעת החוק המקורית ללגליזציה מלאה (Prop 64) הכילה בטיוטה המקורית שלה דרישה כי משלוחי קנאביס יהיו זמינים ונגישים לכל אדם במדינה, שהוגדרה בתור דרישה יסודית שחייבת להתקיים בעת יישום החוק.

חוקי זה חוקי - בלי הגבלות של דעה אישית
חוקי זה חוקי – בלי הגבלות של דעה אישית

החלטה זו נוסחה יחד עם עוד סעיפים רבים היוצרים כעת את מתווה הלגליזציה המלא בקליפורניה, ובעוד כחודש ימים, אם לא תעלה התנגדות נחרצת מאחד ממשרדי הממשלה המקומית, ייטמעו הסעיפים החדשים כחלק מהחוק הרשמי.

נכון לכעת מספר גופי אכיפת חוק (ארגוני שוטרים וכדומה) וכן ‘ליגת הערים של מדינת קליפורניה’ התנגדו למהלך של אישור המשלוחים בכל רחבי המדינה, אך לא נראה שהתנגדות זו, שהייתה צפויה מראש, תשנה במשהו את התמונה הגדולה.

ברגע שהסעיפים החדשים ייטמעו בחוק, זה יהפוך לרשמי: הסחים ושונאי הקנאביס הפסידו, והחופש, הבריאות וההיגיון ניצחו בגדול.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 3

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. תתעוררו כבר |

    חחחחח אדירים, כי מה רע בצמח הזה?

  2. ירוק לנצח |

    היום להשיג קנאביס זה כמו להשיג פיצה, אפילו יותר פשוט

  3. מרתה |

    רק פה שום דבר לא זז, ולא יזוז …

שינוי גודל גופנים
ניגודיות