ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - מתחיל עידן הקופישופס בארה"ב

השקעות קנאביס בשוק ההון – מתחיל עידן הקופישופס בארה”ב

שתפו את החברים

מדד הקנאביס ירד השבוע ירידה קלה, אפילו יותר מהממוצע של יתר המדדים העיקריים, וזאת למרות שברקע מתחילה להתבשל הלגליזציה בארה”ב עם חוק הבנקים החדש. בנוסף, מדינת אלסקה הופכת לראשונה בארה”ב שמתירה צריכה ציבורית במודל ‘קופישופס’, מה שמתחיל עידן חדש בתרבות…

מדד הקנאביס ירד השבוע ירידה קלה, אפילו יותר מהממוצע של יתר המדדים העיקריים, וזאת למרות שברקע מתחילה להתבשל הלגליזציה בארה”ב עם חוק הבנקים החדש. בנוסף, מדינת אלסקה הופכת לראשונה בארה”ב שמתירה צריכה ציבורית במודל ‘קופישופס’, מה שמתחיל עידן חדש בתרבות הקנאביס האמריקאית.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) רשם השבוע ירידה קלה של כ-0.6%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ-0.8%, והדאו ג’ונס נסוג אף הוא בכ-1.2%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘טילריי’ (סימול: TLRY) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון האחרון של 2018. כזכור, ברבעון זה נכנסה לתוקף הלגליזציה המלאה בקנדה, כך שהמשקיעים רואים בו אינדיקציה ליכולת של החברות לקחת נתח שוק בקנאביס לפנאי.

הכנסותיה של טילריי ברבעון האחרון עמדו על 15.5 מ’ דולר, והיא הפסידה כ- 31 מ’ דולר נטו. להשוואה, הכנסותיהן של המתחרות ‘אורורה’ ו’קנופי’ עמדו על 54 ו- 83 מ’ דולר בהתאמה. מנייתה של טילריי ירדה השבוע בכ-17%.

גידול קנאביס למתחילים – חלק 4 – פריחה
קנאביס – למחקר, לרפואה ולשוק ההון

– חברת ‘זינרבה’ (סימול: ZYNE) היא חברת ביוטכנולוגיה המפתחת תרופות מבוססות קנאביס לסינדרום X שביר ולאפילפסיה. התרופות מוחדרות לגוף בתוצרת ג’ל, בעל פטנט ייחודי המאפשר למרכיבים הפעילים של הקנאביס לחצות את האפידרמיס.

השבוע פרסם אנליסט של בית ההשקעות HC Wainwright סקירה על החברה. על פי חישובי, בהסתברות של 35% להצלחת הניסוי של החברה, תגיע מניית החברה למחיר יעד של 23$ בתוך שנה. בעקבות ההמלצה עלתה השבוע מניית החברה בכ-18%.

– חברת ‘סידו’ (סימול: SEDO) הישראלית מיקנעם עלית מפתחת חוות קנאביס אוטומטיות במכולות, המסוגלות לפעול במנותק מסביבתן ובלי תלות במזג האוויר החיצוני. החברה הוציאה השבוע מספר הודעות, ובהן השקעה של דניאל בינרבאום מנכ”ל סודה סטרים והקמת חוות קנאביס ניסויית בקיבוץ דן.

שורש הענף

בהמשך להערכות שציטטנו כאן בשבועות האחרונים, השבוע יתקיים בקונגרס האמריקני הדיון הראשון על הצעת חוק שהיא חלק ממערך חוקים הנוגע ללגליזציה ברמת הפדרלית בארה”ב. החוק עליו ידון הקונגרס השבוע, אם יעבור, יאפשר לבנקים לפתוח חשבונות ולתת שירות מלא לעסקי הקנאביס ברחבי ארה”ב.

ג'וינט עם דגל ארה"ב
שנה טובה לקנאביס בארה”ב – הלגליזציה מתפשטת

עוד בארה”ב, מדינת אלסקה, בה כבר קיימת לגליזציה מלאה, תהיה המדינה הראשונה שתאשר לצרוך קנאביס באופן פומבי בשטחי הדיספנסרים. עד היום, בכל המדינות בהן יש לגליזציה מלאה, ניתן לרכוש מוצרי קנאביס בדיספנסרים ייעודיים, אך אסור לצרוך אותם במרחב הציבורי למעט במקומות מסוימים מאד.

ההחלטה של אלסקה תאפשר לדיספנסרים להקים איזורי נוחות לצריכת קנאביס, מעין קופי שופס חוקיים, ובמדינה מקווים שההחלטה החדשה תהווה מוקד משיכה לתיירים.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות