ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - פותחים את גרמניה ואת ה-CBD

השקעות קנאביס בשוק ההון – שוק הקנאביס הרפואי נפתח בגרמניה וכן ה-CBD

שתפו את החברים

מדד הקנאביס נמצא השבוע בעלייה קלה, אפילו יותר משל שאר המדדים אבל בהחלט כזו שהופכת את מגמת הירידה שהייתה עד כה בשבועות האחרונים. ברקע, ה-FDA שוקל לבטל את ההגבלות שמונעות מכירת CBD, ובגרמניה הנפתח רשמית שוק הקנאביס הרפואי אחרי שהסתיים…

מדד הקנאביס נמצא השבוע בעלייה קלה, אפילו יותר משל שאר המדדים אבל בהחלט כזו שהופכת את מגמת הירידה שהייתה עד כה בשבועות האחרונים. ברקע, ה-FDA שוקל לבטל את ההגבלות שמונעות מכירת CBD, ובגרמניה הנפתח רשמית שוק הקנאביס הרפואי אחרי שהסתיים המכרז הממשלתי ונמצאו הזוכות שיתחילו אותו.

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (סימול NTR) עלה השבוע בכחצי אחוז. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ-1.9%, והדאו ג’ונס שעלה בכ-1.3%.

הפרחים שעל הענף

– חברת ‘iAnthus’ (סימול: CN) האמריקנית פרסמה השבוע דוחות כספיים. החברה השלימה לפני כחודשיים את המיזוג עם ‘MPX’, כך שלחברה הממוזגת יש 63 רישיונות לפתיחת דיספנסרים ב-11 מדינות. לאחרונה היא פתחה את חנות הדגל שלה במרכז מנהטן, בסמוך לחנות הדגל של אפל.

ההכנסות של החברה ל- 2018 עמדו על כ-4.5 מ’ דולר, והפסד של כ-62 מ’ דולר. יחד עם ההכנסות של ‘MPX’ ההכנסות של החברה הממוזגת ל- 2018 עמדו על 49 מ’ דולר.

כסף - קנאביס
שוק הקנאביס בעלייה – המשקיעים רק מתחממים

– חברת הקנאביס מקליפורניה, ‘סנניבה’ (סימול: CN) פרסמה ביום שישי נתונים עיקריים מתוך תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019. הכנסות החברה לרבעון הראשון עמדו על סך של 14 מ’ דולר קנדי, והתחזיות של החברה הן להכנסות שנתיות של 72-78 מ’ דולר קנדי. הרווחיות הגולמית שתציג החברה בדוחות המלאים תעמוד על 30-35%. בעקבות הפרסום עלתה המניה ביום שישי בכ-11%.

– חברת ‘זינרבה’ (סימול: ZYNE) היא חברת ביוטכנולוגיה המפתחת תרופות בתצורת קרם ג’ל, על בסיס פטנט המאפשר לקנבואידים לחצות את האפידרמיס ולהיכנס לזרם הדם דרך העור.

השבוע הודיע ה- FDA כי הוא מתחיל בתהליך שימוע ציבורי, שמטרתו לבדוק את האפשרות להסיר את המגבלות על מכירות מוצרים מבוססי CBD ברחבי ארה”ב. מניית זינרבה הגיבה להודעת ה- FDA בעלייה שבועית של כ-58%.

– בגזרת הישראליות, חברת ‘יו ניבו’ הודיעה השבוע כי קיבלה השקעה מראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בהמשך הודיעה כי קיבלה השקעה נוספת מאיש העסקים עידו חג’ג’. יו ניבו מקימה בימים אלה מפעל לייצור מוצרי קנאביס, ותתחרה בפנאקסיה. מנייתה עלתה השבוע בכ-33%.

שורש הענף

גרמניה הודיעה השבוע על שמות שלוש החברות הזוכות במכרז להקמת חוות קנאביס במדינה. שלוש הזוכות הן: ‘ארורה’ (סימול: ACB), ‘אפריה’ (סימול: APHA) ו-‘Wayland’ (סימול: WAYL.CN). כל אחת מהזוכות תקבל רישיון להקים על אדמת גרמניה מתקני גידול ועיבוד שייצרו 4 טון בשנה לפחות.

השקעות קנאביס בשוק ההון - מקסיקו מתקרבת ללגליזציה
קנאביס רפואי בגרמניה? מעבר לפינה

גרמניה היא שוק הקנאביס הרפואי הגדול באירופה, עם מכירות בהיקף של כ- 67 מ’ אירו בשנה. עד כה התבססו מכירות הקנאביס הרפואי במדינה על ייבוא מקנדה ומהולנד, ובסוף השנה שעברה החליטו הרשויות בגרמניה לפתח גידול ועיבוד מקומיים.

לאחר מספר שינויים שנערכו במכרז, ניגשו אליו 76 חברות מכל העולם, ביניהן חברות קנדיות, ישראליות, הולנדיות ואמריקאיות. למרות המגוון, בחרו הגרמנים אך ורק בחברות קנדיות. כלומר, גרמניה רואה בתעשיית הקנאביס הרפואי הקנדית מודל לחיקוי, עם הסטנדרטים המחמירים ביותר בגידול ועיבוד.

שבוע טוב.

הטור נכתב על ידי שירי עדן, מנכ”ל נישות אסטרטגיה ומחקר ויועצת למנהל ההשקעות החיצוני של קרן הנאמנות “סלע קנאביס”.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ג'וני |

    מעניין אם בארץ יפול האסימון.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות