ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - ליאורה - פוסט טראומה

“מברכת את הרופאה שהמליצה לי על קנאביס כטיפול”

שתפו את החברים

ליאור היא מטופלת קנאביס רפואי טרייה שהצטרפה למאגר המטופלים בעקבות פוסט טראומה אשר נגרמה לה כתוצאה מתקיפה מינית שעברה לפני כ-5 שנים. מבחורה שלא הייתה מודעת כלל לצמח המופלא שנקרא קנאביס הגיעה ליאור למסקנה שמדובר באחד מפלאי העולם החשובים ביותר…

ליאור היא מטופלת קנאביס רפואי טרייה שהצטרפה למאגר המטופלים בעקבות פוסט טראומה אשר נגרמה לה כתוצאה מתקיפה מינית שעברה לפני כ-5 שנים. מבחורה שלא הייתה מודעת כלל לצמח המופלא שנקרא קנאביס הגיעה ליאור למסקנה שמדובר באחד מפלאי העולם החשובים ביותר שיש לנו בטבע. היא מספרת איך הפחדים, הלחצים והבכי הפכו ממש במהרה לאופטימיות, צחוק ואהבה – והכל בזכות הקנאביס.

ליאור היא צעירה בת 29, אשר מטופלת בקנאביס רפואי בערך כ-8 חודשים בעקבות פוסט טראומה אשר נגרמה לה כתוצאה מתקיפה מינית קשה אשר עברה לפני כ-5 שנים. היא מספרת שלאחר אינספור אשפוזים וכדורים פסיכיאטריים שגרמו למצבה הנפשי להדרדר עוד יותר, הכירה בפסיכיאטרית מדהימה שחשפה אותה לאופציה של קנאביס רפואי כטיפול בפוסט טראומה. 

פוסט טראומה: טיפול בקנאביס רפואי
פוסט טראומה (PTSD): מהתסמונות הנפוצות ביותר שמטופלות באמצעות קנאביס רפואי.

לאחר המון קריאה של חומר באינטרנט ולאחר פגישות עם מטופלי קנאביס וותיקים ואנשים שצורכים קנאביס למטרות פנאי, ליאור גילתה שלקנאביס יש אינספור סגולות רפואיות שלא ידעה על קיומם לפני. 

ליאור החליטה להתראיין במסגרת פרויקט התרופה הירוקה מטעם ‘קאנה’ ולספר על הדרך שעברה בדרך לרישיון המיוחל ועל כל הטוב והאושר שגילתה שיש לקנאביס להציע.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי עקב פוסט טראומה שנגרמה לי כתוצאה מתקיפה מינית שעברתי לפני כ-5 שנים. אחרי בילוי שיגרתי בסוף השבוע עם חברים שלי, חזרתי הביתה לבדי ובאותו הלילה החיים שלי התהפכו”.

“כמה דקות לפני שהגעתי הביתה עבר מישהו מולי שתפס אותי חזק בשתי הידיים שלי והתחיל לגרור אותי לכיוון השטח הפתוח שנמצא ליד השכונה בה אני גרה. בגלל שהשעה הייתה שעת בוקר מוקדמת מאוד, לא היו אנשים באזור שיכלו לעזור לי וכמובן שהוא לא נתן לי את האפשרות לצרוח או להתנגד”.

“אותו לילה שינה לי את החיים ומספר ימים בודדים לאחר מכן, אחרי שההלם הראשוני עבר התחילו הסיוטים, החרדות, הלחצים והפחד לצאת מהבית סתם להביא חלב מהמכולת. מהר מאוד נכנסתי למערכת הפסיכיארטית שאבחנה אותי כפוסט טראומתית ומיד החלו המון נסיונות טיפול כושלים בעזרת עשרות כדורים פסיכיאטריים שונים”.

“באותה התקופה חשבתי שזוהי הדרך הנכונה כיוון שלא הכרתי את הקנאביס לפני כטיפול רפואי וגם לא הייתי בחורה שמתעניינת בתחום הזה בכלל. אושפזתי למשך תקופות קצרות וארוכות בהם דחפו לי כדורים נוראיים במינונים הגבוהים ביותר שגרמו לתופעות לוואי קשות ואפס עזרה אמיתית למצב שלי”. 

“ברגע שנחשפתי בפעם הראשונה לאופציה של קנאביס רפואי כבר ידעתי שאין לי שום ברירה אלא לבדוק ולנסות, הייתי במצב שלא היה לי מה להפסיד. עד היום אני מברכת את הרופאה שהמליצה לי על הקנאביס כאופציה לטיפול בפוסט טראומה שלי, אני מודה שהגורל שלח אותי אליה”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“כפי שרשמתי קודם, נחשפתי לקנאביס רפואי דרך רופאה מדהימה שהגעתי אליה ממש במקרה. אחרי תקופה של חודש בערך בה הייתי מאושפזת במוסד פסיכיאטרי נקבעה לי פגישה נוספת אצל פסיכיאטר. חיכיתי לתור הזה שלושה חודשים בערך וכשסוף סוף הוא הגיע מאוד שמחתי. שמעתי המון המלצות על הפסיכיאטר הזה וחשבתי שאולי הוא יוכל לעזור לי”.

“כאשר הגעתי לפגישה עם הפסיכיאטר, הפקידה שלו אמרה לי שעקב מוות במשפחה שלו, הוא לא יוכל להגיע לפגישה ושיש פסיכיאטרית מחליפה. בהתחלה מאוד התבאסתי, ידעתי שמדובר על פסיכיאטר מומלץ מאוד ורציתי מאוד לפגוש אותו”.

“בשנייה הראשונה שנכנסתי לחדר וראיתי את הפסיכיאטרית המחליפה, הרגשתי משהו. היא הייתה מאוד נחמדה, קשובה ומתעניינת במצב שלי. דיברנו בערך שעתיים, שעתיים בהם סיפרתי לה הכל מא’ ועד ת’. החל מהמקרה שלי ועד לתרופות הנוראיות שהרגשתי שלא עוזרות לי בכלום”.

רופא ממליץ קנאביס רפואי
רופאים ממליצים קנאביס רפואי: מצרך נדיר בישראל

“להפעתי הרבה, לאחר שהיא שמעה כל מה שיש לי לומר היא העלתה את האופציה של הקנאביס הרפואי. היא סיפרה לי כל מה שהיא יודעת, הפנתה אותי למקורות באינטרנט בהם יכולתי לקרוא ולהתעניין ואפילו הפגישה אותי עם מטופלת קנאביס רפואי וותיקה שפתחה לי את הראש לגבי הנושא וסיפרה לי על המצב האישי שלה ועל איך הקנאביס עוזר לה”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“תהליך הוצאת הרישיון שלי היה יחסית פשוט בזכות אותה פסיכאטרית מדהימה אבל גם אני חוויתי עליות וירידות. כאשר הפסיכיאטר המקורי איתו הייתי אמורה להיפגש חזר לעבוד, הוא זימן אותי לפגישה נוספת בה נאמר לי שהקנאביס הרפואי הוא אופציה גרועה לחלוטין בשבילי. הרגשתי מאוד מבולבלת באותה התקופה אך הרופאה הסכימה ללוות אותי ולעזור לי בכל ההליך”.

“החלטתי להקשיב לתחושות שלי ומיד העברתי לפסיכיאטרית שלי את כל המסמכים הרלוונטיים להגשת בקשה. כאשר כל המסמכים אושרו לקח בערך 6 חודשים של המתנה מול משרד הבריאות עד לקבלת התשובה. משרד הבריאות טען שהמקרה שלי מורכב מאוד ולכן התשובה מתעכבת”.

“לאחר חצי שנה של המתנה מורתת עצבים ונטילת כדורים פסיכאטריים שהמשיכו לדרדר ולדרדר את המצב שלי עוד יותר, קיבלתי את הרישיון. הלכתי יחד עם אמא שלי לאסוף את התרופה בפעם הראשונה. התרופה ששינתה לי את החיים ואת הנפש ממש כמה שעות אחרי שקיבלתי אותה”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אני יכולה לשבת במשך שעות ארוכות ולתת מאות אם לא אלפי דוגמאות בהן המצב שלי בא לידי ביטוי. כיוון שאי אפשר לעשות את זה אני אתמקד במספר נקודות קריטיות ששינו לי את החיים מקצה לקצה באופן משמעותי ודרמטי לחלוטין”.

“אם לפני הטיפול בקנאביס הייתי ישנה בממוצע שעה וחצי – שעתיים בלילה, היום אני ישנה לילות מלאים לחלוטין כמו כל אדם נורמאלי. אני ישנה בין 5 ל8 שעות כל לילה כמו תינוקת בלי לסבול מסיוטים, חרדות והתעוררויות פתאומיות שכל גופי מכוסה בזיעה קרה”.

“לפני הטיפול בקנאביס לצערי הרב שמתי לב כי הפכתי להיות אדם מאוד חרדתי. מעבר לכך שלא הסכמתי בשום רגע ורגע בחיים שלי להיות לבד בחברת אנשים שאני לא מכירה, הפעולה הבסיסית של להביא חלב מהמכולת הפכה לסיוט. אני זוכרת פעם שירדתי בחדר המדרגות ופתאום תקף אותי פלאשבק אכזרי שפשוט שיתק אותי. ישבתי על המדרגות בבניין ובכיתי עד ששכנה באה לעזור לי לקום והחזירה אותי הביתה”.

“בזכות הקנאביס הפכתי להיות אדם שמח, חברותי וכבר כמעט שלא מפוחד כלל. אני יוצאת ומבלה עם חברים טובים שלי, חזרתי לעבוד וללמוד ואפילו מעבר ליד המקום בו קרה המקרה הנורא כבר לא מפחיד אותי כמו פעם. לפני הטיפול בקנאביס סירבתי לעבור ליד אותו השטח הפתוח בכל תוקף, על אף שמעבר ליד המקום הזה הייתה הדרך הנוחה והמהירה ביותר עבורי להגיע כמעט לכל מקום”.

קנאביס - תרופה מהטבע
תרופה מהטבע או תרופה ממעבדה? תחליטו אתם.

“הנקודה האחרונה שאבחר לציין היא שבזכות הקנאביס נגלמתי מכל התרופות הפסיכיאטריות שנטלתי ואפילו הפסקתי לקחת משככי כאבים כמו אקמול שפעם הייתי לוקחת כמעט בכל יום. מעבר לזה שהקנאביס מסייע לי להתמודדות עם הפוסט טראומה, הקנאביס הפך לחלק מאוד משמעותי וגדול מהחיים שלי בכל תחום אחר. הוא מסייע לי לישון כמו שצריך, מרגיע אותי, עוזר לי לכאבי ראש ומחזור, מקל על כאבי בטן וכאבי שיניים ואפילו לפני כחצי שנה כשאימי נפטרה – הרגשתי שהקנאביס עזר לי מאוד בהתמודדות והקבלה של המוות שלה”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“הקנאביס גמל אותי מכל התרופות, הן הפסיכיאטריות והן כל כדור אחר שהייתי לוקחת בחיים שלי. מלבד וויטמינים שאני צורכת עקב אנמיה קלה, אני לא מכניסה לגוף שלי שום כדור. אני לחלוטין מאמינה שעם זן הקנאביס המתאים אפשר לפתור כמעט כל בעיה פיזית ונפשית”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“משרד הבריאות והיק”ר הם שני גופים מאוד מאוד קשים במדינה שלנו. ההתמודדות מול הגופים האלה לא פשוטה בכלל ויש אפילו להגיד נבזית ואכזרית. אני לא יכולה לשקר ולהגיד שההתמודדות מולם קלה. אנשים חולים נאלצים להאזר בהמון כח נפשי, מוטיבציה ויכולת עקשנות מטורפת על מנת להתמודד מול הגופים הללו”.

“העצה היחידה שיש לי היא להיות מאוד מסודרים לפני הגשת הבקשה. משרד הבריאות מאוד אוהב טפסים, ניירת ובירוקרטיה. תקראו טוב טוב את הנהלים, תקראו טוב טוב מה אתם צריכים ושימו לב שאתם מצטיידים בהכל מראש. תפנו לאנשים שיכולים לעזור לכם, אחרי שנכנסתי לעולם הקנאביס נוכחתי לדעת כי יש המון אנשים מדהימים בתעשייה הזאת שרוצים ומסוגלים לעזור”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לצערי הרב כן, אמנם זה לא סיפור מאוד מרתק אבל לפני כשנה בערך, ישבתי עם חברות שלי בפאב שכונתי ופתאום ניגשו אלינו שני שוטרים כי הם הריחו את הריח של הג’וינט שלי. השוטר שאל אותי בזלזול האם אני מעשנת מה שאני חושבת שאני מעשנת, ומיד עניתי לו שכן תוך כדי שהוצאתי את הרישיון שלי מהתיק והראיתי לו”.

“השוטר טען שאין שום בעיה עם זה שאני מעשנת את התרופה שלי אבל שהוא מזמן אותי לחקירה על כך שראה בעיניים שלו שהעברתי את הג’וינט שלי לחברה שלי ונתתי לה לעשן. חשוב לציין כי בחיים לא עשיתי דבר כזה. בחיים לא נתתי לאף אחד לעשן מהתרופה שלי, קודם כל כי אני חייבת כל שאכטה ושאכטה ואני מתחייסת לקנאביס שלי כתרופה ותו לא, דבר נוסף הוא שאני מוקפת באנשים שלא מתעניינים בזה כלל ודבר אחרון כי אני לא אעשה שום דבר שעלול אפילו בקצת לסכן את הרישיון שלי”.

“הגעתי בלית ברירה לחקירה בתאריך שנקבע לי ולמרות שיצאתי משם לאחר שעה בלבד בעזרת עורך הדין שלי שהגיע יחד איתי, חוויתי חוויה מאוד לא נעימה. השוטרים דיברו אלי בזלזול, טענו בכל תוקף שאני שקרנית ואפילו הרימו עלי את הקול ללא שום הצדקה. חבל לי מאוד שזה היחס של משטרת ישראל לאנשים חולים ומקווה שלא יקרה מקרה כזה לאף אחד. זה לא מגיע לנו”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“סביר להניח ממשיכה לטייל ולפגוש פסיכיאטרים, ממשיכה לקחת כדורים נוראיים וממשיכה להיות נטל על החברה ועל עצמי. הכדורים הפסיכיאטריים שלקחתי לא עזרו לי בשום צורה ורק הכניסו אותי יותר ויותר עמוק לתוך החשכה והדיכאון שאין לדעת לאן הייתי מגיעה ככה”.

“אני באמת מופתעת עד היום איך זה שכדורים שאמורים כביכול לעזור רק פוגעים בנו בצורה חמורה מאוד. כנראה שהאינטרסים הכלכליים של העולם הרבה יותר חשובים מבני אדם, זאת מחשבה מאוד עצובה על העולם שבו אנחנו חיים”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“גידול קנאביס ביתי זאת אופציה מדהימה לדעתי. גידול צמחים זאת תרפיה מדהימה וחוויה מענגת. אין כמו לשתול זרע קטן באדמה וללוות אותו לאורך מספר חודשים עד לקבלת צמח בוגר ויפיפייה. לצערי הרב לא אוכל לגדל קנאביס עד שהדבר לא יהיה חוקי במדינה שלנו. הרישיון שלי הוא מה שמחזיק אותי שפויה ואין שום סיכוי שאוכל לסכן אותו”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“לפני שנכנסתי לעולם הקנאביס הרפואי לא הייתה לי שום דעה על זה, לא לטוב ולא לרע. ברגע שנכנסתי לעולם הזה והכרתי המון אנשים שצורכים קנאביס, בין אם זה בפן הרפואי ובין אם זה למטרות פנאי הבנתי שמדובר בצמח מדהים שעושה פלאים”.

לגליזציה של קנאביס
אנחנו בעד לגליזציה. ואתם?

“אני מכירה אינספור אנשים עם סיפורים מדהימים בהם מוכח שהקנאביס עשה טוב, אני ישבתי בחברת אנשים שצורכים קנאביס ואני לחלוטין יכולה לומר שאין כיף כזה. הקנאביס הופך אנשים לרגועים, נחמדים, מצחיקים ואפילו חכמים יותר. אני חושבת שהלגליזציה צריכה להגיע לכל מדינות העולם בשלב כזה או אחר”.

“אני בעד פיקוח על הקנאביס ובעד לא לתת קנאביס לקטינים. לילדים קטנים יש את הנטייה להגזים ואין להם עדיין שיקול דעת בריא ולכן כמובן שצריך להגביל את גילאי הקנייה. דבר נוסף שחשוב לציין הוא שכאשר יש דבר מסויים שאסור, הוא ניהיה הרבה יותר מפתה בעיקר לאנשים צעירים. ברגע שישחררו את הצמח ויתחילו לתת לו יחס רגיל לחלוטין כמו שנותנים לאלכוהול וסיגריות, התוצאה תיהיה לדעתי פשוט מדהימה”.

סיפורה של ליאור פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. נעמי |

    מה השם של הרופאה??

שינוי גודל גופנים
ניגודיות