ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עיתון קנאביס - מגזין קנאביס

דרוש נס: העיתון שפרץ דרך בעולם הקנאביס על סף תהום

שתפו את החברים

אין הרבה כלי תקשורת טובים שמסקרים את עולם הקנאביס, על התנועות והטרנדים העולמיים והמקומיים שלו. עוד יותר מעטים כאלה שסללו שבילים לתודעת המיינסטרים עבור המונים, שביקשו לקרוא או לתרום לתקשורת בנושא. בדנבר יש אחד כזה, ונראה שהוא קרוב מאוד לסופו…

אין הרבה כלי תקשורת טובים שמסקרים את עולם הקנאביס, על התנועות והטרנדים העולמיים והמקומיים שלו. עוד יותר מעטים כאלה שסללו שבילים לתודעת המיינסטרים עבור המונים, שביקשו לקרוא או לתרום לתקשורת בנושא. בדנבר יש אחד כזה, ונראה שהוא קרוב מאוד לסופו המצער.

מוסף הקנאביס האינטרנטי של עיתון ה’דנבר פוסט’, או בשמו העצמאי “The Cannabist“, פתח את השבוע ברגל שמאל וקיצץ בהפתעה את רובו המכריע של סגל הכותבים והעורכים שלו, מה שהביא לקצו בפועל.

כותבים ואנשי צוות רבים הביעו תדהמה בעקבות הגזירה, בטענה שהדרישה לתוכן איכותי העוסק בענייני מריחואנה נמצאת כיום בשיא של כל הזמנים, ותוסיף לעלות בקולורדו ומחוצה לה בטווח הנראה לעין.

בקרב אנשי התקשורת ו”קהילת” הקנאביס, “The Cannabist” נתפס כחוד החנית של העיתונות בנושא, ובחמש שנות פעילותו שיחק תפקיד מרכזי בהגדלת הסיקור בתקשורת המיינסטרים ובמתן לגיטימציה לעוסקים בו ולכותבים עליו.

העיתונאית אלישה וואלאס היא היום חברת הצוות היחידה שנותרה, ולמרות שהעיתון עצמו לא הולך להיסגר, היא עצמה צפויה לעזוב לתפקיד אחר. איך העיתון נשאר בחיים? התשובה היא רובוטים, כמו בתחומי חיים רבים אחרים, גם התקשורת עוברת מהפכה של אוטומציה. “בוטים”, הם מי שיהיו אחרים על תמהיל התוכן באתר באמצעות אגרגציה של תוכן מרחבי הרשת.

האתר, ששורשיו הם ההיפך הגמור מכך, נמצא בצומת דרכים. היום, כמותג ריק, ה”קנאביסט” רחוק מתחקירים ופריצת דרך כמזרח ממערב ובהיעדר אנשים, גורלו נמצא בידיהן של קרנות ההון המחזיקות אותו.

כיוון אפשרי הוא רכישה של האתר על ידי אחד מהעורכים המייסדים, ריקרדו באקה, שעזב אותו בסוף 2016. “אני הרוס כשאני רואה התפרקות של אתר חדשות ותרבות ששינה את השיח סביב מריחואנה בציבור ובקרב עיתונאים”, אומר באקה, “במיוחד עכשיו, כשקנאביס הופך לחוקי בכל מקום”.

הכסף ינצח?

האשמה, לדבריו של באקה, היא בלעדית לקרן הגידור שרכשה את החברה המחזיקה בפוסט. “הם אוכלי נבלות והם שנואים ברחבי העיר. ועל אף שכולם, כולל מושל קולורדו עומדים לצד העיתון, אנחנו חייבים להבהיר להם שהם לא רצויים פה”

התקווה היחידה לבלימה של האינטרס הקפיטליסטי היא הסכמה של הקרן למכור את כלי התקשורת לבעלים אחראים יותר, דוגמת באקה. אחרת, כפי שנכתב במאמר המערכת של הפוסט, קיצוץ בסיקור בהכרח יוביל לירידה באיכות התוכן שתוביל להפחתת אמון הציבור.

ה”קנאביסט” נוסד על ידי צוות של עיתונאים, לא הרבה אחרי שקנאביס הפך לחוקי במידנת קולורדו, במטרה להביא תשומת לב ציבורית לנושא שנדחק לשוליים.

עמדתם הרשמית של הבעלים היא שהוא עדיין בחיים, אך עם הפיטורים האחרונים קשה להסיק שבקרן הגידור מתוכנן דבר אחר, מלבד מעבר לתוכן אוטומטי וטריקת דלת בפניהם של הקוראים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אורי |

    הכל בחיים זה כסף

שינוי גודל גופנים
ניגודיות