ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קולורדו: עסקי הקנאביס השתלטו על חצי מהכבישים במדינה

קולורדו: עסקי הקנאביס השתלטו על חצי מהכבישים במדינה

שתפו את החברים

תוכנית “אמץ כביש” שמפעילים השלטונות בקולורדו מאפשרת לארגונים חברתיים ועסקים לתרום כסף לשימור תשתיות המדינה, ולקבל בתמורה שטחי פרסום ייעודיים המפוזרים לאורך הכבישים. מכיוון שלעסקי קנאביס במדינה אסור לפרסם בדרכים רגילות באף שטח ציבורי, רבים מהם ניצלו את הפרצה בחוק…

תוכנית “אמץ כביש” שמפעילים השלטונות בקולורדו מאפשרת לארגונים חברתיים ועסקים לתרום כסף לשימור תשתיות המדינה, ולקבל בתמורה שטחי פרסום ייעודיים המפוזרים לאורך הכבישים. מכיוון שלעסקי קנאביס במדינה אסור לפרסם בדרכים רגילות באף שטח ציבורי, רבים מהם ניצלו את הפרצה בחוק וצבעו בירוק את כל הכבישים הראשיים.

הלגליזציה בקולורדו מתפתחת לה בגאון כבר 4 שנים ומראה תוצאות מעולות בהיבטים כלכלייםביטחוניים ואפילו חברתיים ודמוגרפיים, אך ישנו קהל אחד שנשאר מקופח יחסית בצל החוקים החדשים – בעלי עסקים בתעשיית הקנאביס.

כל עסקי הקנאביס בקולורדו מוגבלים לא רק על ידי מגבלות כלכליות (חוסר אשראי ואי שיתוף פעולה של הבנקים) שמקורן בסטטוס הלא חוקי של הצמח בחוק הפדרלי, אלא גם במגבלה של השלטון המדיני לגבי פרסום, שבקצרה אומרת שלא ניתן לפרסם שום מוצר שמופק מקנאביס באף שטח ציבורי או בכתב עת שנמכר או מחולק לציבור הרחב.

גזר דין: עונש קל על החזקת קנאביס שלא לצרכיה עצמית
למרות הלגליזציה – אסור לפרסם אפילו תמונה של קנאביס

בשנים האחרונות מחפשים בעלי העסקים הללו ללא הצלחה כל פרצה אפשרית בחוק שתאפשר להם לפרסם את מרכולתם ללקוחות מזדמנים, אך בחודשיים האחרונים החל להתפתח טרנד חדש שמבוסס על פרצה בחוק המדיני וצובע שטחים נרחבים במדינה בירוק.

מפרסמים קנאביס בחסות משרד התחבורה

מקורה של הפרצה החוקית הוא בתוכנית ממשלתית בשם “אמץ כביש” שמפעיל משרד התחבורה (CDOT), במטרה לשמר תשתיות ציבוריות על ידי שיתוף פעולה עם ארגוני צדקה, עסקים קטנים, אזרחים עצמאיים ופרויקטים חברתיים.

ארגונים או עסקים שרוצים לקחת חלק בתוכנית פונים למשרד התחבורה ובוחרים איזה כביש הם רוצים “לאמץ”, משלמים סכום מסוים של כסף שהופך לתקציב השימור הייעודי של אותו כביש ומשמש לפעילויות ניקוי אשפה ושיפוצים תקופתיים.

בתמורה לכסף שתורמים העסקים או הארגונים לחברה, הם מקבלים שטחי פרסום גדולים על לוחות מודעות של המדינה המפוזרים לאורך הכביש, בהם ניתן לפרסם את לוגו ושם החברה כחלק מפרסומת במימון הרשויות.

קולורדו: עסקי הקנאביס השתלטו על חצי מהכבישים במדינה
עסקי הקנאביס דואגים לכבישים

בצל הגבלות הפרסום המחמירות, תוכנית ממשלתית זו שמוגדרת לצורך “קידום יחסים טובים בין העסקים לקהילה” הפכה מהר מאד לבמה המרכזית במדינה בה יכולים עסקי קנאביס לפרסם את עצמם באופן חוקי. אמנם לא מדובר בשלטים רחבים שכוללים תמונות של מוצרים או מתריעים על מצבעים, אבל בינתיים זה הכי טוב שעסקי הקנאביס יכולים לעשות.

לאחר תקופה קצרה בה חלחלה השיטה החדשה לתוך התעשייה, השתלטו עסקי הקנאביס עד היום על יותר ממחצית (158 מתוך 280) משלטי הפרסום בכל רחבי המדינה, וכיסו לחלוטין את כל הכבישים הראשיים בפרסומות פרחוניות.

“הפרצה הזו מאפשרת לנו קצת מרווח נשימה ויכולת לפנות לקהל ולהגיד שאנחנו כאן ואפשר להגיע אלינו”, מספרת קטרינה אפודקה, סגנית מנהלת בחנות הקנאביס ‘NuVue’. “מאז שהתחלנו לשים את השלטים הללו הייתה השפעה גדולה על כמות התנועה הנכנסת של לקוחות והמכירות שלנו עלו ב-103% בזמן קצר”.

קולורדו: עסקי הקנאביס השתלטו על חצי מהכבישים במדינה
משרד התחבורה הפך למשרד פרסום לקנאביס

מישל פיולן, דוברת מטעם משרד התחבורה של קולורדו, אומרת כי תוכנית הכבישים נועדה כדי להטיב גם עם בעלי העסקים וגם עם משרד התחבורה עצמו על ידי קיצוץ תקציבים ציבוריים ועידוד של פרסום מקומי תחת פעילות למען החברה.

“אנו מקווים שכל העסקים במדינה יקבלו את היתרון שמוצע להם באספקט של יחסי הציבור ובאותו זמן יראו שהם חברים פרודקטיביים בקהילה ושכנים טובים שרוצים לשמור על קולורדו נקייה ויפה”, היא מסכמת. “כולנו פועלים למען אותה המטרה, והתוצאות בשטח מראות ששיתופי הפעולה משפרים את המצב של כל הצדדים באופן משמעותי”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות