ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס משפיע באופן שונה על גברים ונשים

שתפו את החברים

קנאביס משפיע באופן שונה על גברים ונשים – כך על פי מחקרים שנעשו לאחרונה. כשאנחנו מדברים על השפעה שונה אנחנו מדברים על טולרנטיות. נשים, כך מסתבר רגישות יותר למרכיב הפסיכואקטיבי בקנאביס וכשהן מתחילות לעשן הן מפתחות טולרנטיות גבוהה לחומר עם…

קנאביס משפיע באופן שונה על גברים ונשים – כך על פי מחקרים שנעשו לאחרונה.

כשאנחנו מדברים על השפעה שונה אנחנו מדברים על טולרנטיות. נשים, כך מסתבר רגישות יותר למרכיב הפסיכואקטיבי בקנאביס וכשהן מתחילות לעשן הן מפתחות טולרנטיות גבוהה לחומר עם הזמן. הסיבה להבדלים נמצאת במערכת ההורמונלית הנשית, כך מצאו חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון.

Weed-Can-Do-It-Crop-676x420

מחקר מ 2014 בדק את השפעת  THC ,המרכיב הפסיכואקטיבי בקנאביס, בחולדות, זכרים ונקבות. מסתבר שהורמון המין הנשי, האסטרוגן, גורם לנקבות להיות רגישות ב30% יותר למשכח הכאב שיש ב THC, אך הרגישות הזאת לא נמשכת. ברגע שהחולדות מסתגלות ל THC, הן זקוקות לריכוז גבוה יותר על מנת לחוות את אותה ההשפעה.

״מצאנו שיש עלייה חדה ברגישות ל THC כשנקבה מבייצת ורמת האסטרוגן שלה בשיאה״ אומרת פרופ׳ רבקה קראפט Craft החוקרת הראשית במחקר.

יש הבדלים נוספים למעט הטולרנטיות ל THC אצל נקבות. יש לפחות 85 קנאבינואידים שונים  – מרכיבים בקנאביס – ונראה שיש קשר בין מגדר וההשפעות שיש לכל אחד מהמרכיבים הללו.

Stocksy_txp3f3523bdcAY000_Small_511695-800x400

גברים למשל נוטים לתחושת רעב (מנצ׳יז) גדולה יותר מנשים ואצלן לעומת זאת הזכרון החזותי פחות טוב מזה של גברים.

הבדל נוסף הוא בתגובה של שני המינים במונחים של הליבידו. בעוד קנאביס הוכח כמגביר התאבון המיני בשני המינים, העובדה כי אסטרוגן גורם לנשים ליתר רגישות ל THC הופך את החומר עבורן כמעורר מיני.

חשוב לדעת כי מינון נמוך של קנאביס גורם לעלייה בליבידו, לעומת עלייה בכמות הקנאביס שיכולה לגרום לאפקט הפוך.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות