ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
איילת - מטופלת קנאביס חולת פיברומיאלגיה

“קנאביס מאפשר לי לעבוד ולדאוג לילדים שלי”

שתפו את החברים

איילת היא אם חד הורית המטופלת בקנאביס רפואי עקב מחלת הפיברומיאלגיה, בנוסף סובלת גם מסרקואידוזיס, שהיא מחלה אוטואמיונית רב מערכתית אשר פוגעת בעיקר בריאות ובמערכת הנשימה. היא מספרת שללא הקנאביס, ככל הנראה שהייתה ממשיכה לסבול מכאבים ותשישות בבית, ללא שום…

איילת היא אם חד הורית המטופלת בקנאביס רפואי עקב מחלת הפיברומיאלגיה, בנוסף סובלת גם מסרקואידוזיס, שהיא מחלה אוטואמיונית רב מערכתית אשר פוגעת בעיקר בריאות ובמערכת הנשימה. היא מספרת שללא הקנאביס, ככל הנראה שהייתה ממשיכה לסבול מכאבים ותשישות בבית, ללא שום יכולת לצאת לעבודה ולפרנס את שני ילדיה.

איילת היא אם חד הורית בת 51, שאובחנה לפני כ-6 שנים כחולת פיברומיאלגיה (מחלת דאבת השרירים) – מחלה הגורמת לכאבים חזקים מאוד בנקודות שונות בגוף, תחושת עייפות ותשישות מתמדת ועוד מגוון של בעיות אחרות נוספות.

בנוסף, סובלת איילת ממחלת הסרקואידוזיס (Sarcoidosis), שהיא מחלת אוטואמיונית רב מערכתית אשר פוגעת כמעט בכל חלק בגוף בכמה אופנים שונים, גורמת נזק גדול מאוד למערכת הנשימה ומשבשת לחלוטין את איכות החיים.

דאבת השרירים
פיברומיאלגיה (Fibromyalgia) – דאבת השרירים

שנתיים עברו מאז שקיבלה איילת את הרישיון שלה, לאחר מלחמה ארוכה ומייגעת מול כל הגורמים ואי קבלה של תשובות שליליות ולא מספקות, ומאז היא מרגישה שחזרה לה השליטה בחייה.

איילת הסכימה להתראיין במסגרת הפרויקט ‘התרופה הירוקה’ בשיתוף עם קאנה ולספר לנו על הצמח שהצליח לגמול אותה מכמות מטורפת של אופיואידים ונתן לה את האפשרות לחזור להיות אמא (לפחות במשרה חלקית).

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“את הקנאביס אני מקבלת על רקע מחלת הפיברומיאלגיה ממנה אני סובלת מזה 6 שנים. עד שאובחנתי עברו כמעט 4 שנים של ניסיונות, של כאבי תופת בכל הגוף, בעיות שינה חמורות מאוד ותשישות בלתי פוסקת”.

“בנוסף לפיברומיאלגיה, אני סובלת ממחלת סרקואידוזיס ריאתי שזוהי מחלה אוטואמיונית רב מערכתית שפוגעת בהמון איברים בגוף ובעיקר בריאות אשר הוחמרה מאוד לפני 7 שנים”.

מחלה אוטואימיונית רב מערכתית
סרקואידוזיס – מחלת אוטואימיונית רב מערכתית הפוגעת בעיקר בריאות

“המחלה יוצרת רקמות וצלקתיות בריאות, שמפריעות לדיפוזיה התאית. ובנוסף, המחלה פוגעת לא רק במערכת הנשימה אלא גם בעור, בעיניים, בכבד, במטבוליזם של הסידן, בכליות וכמעט בכל איבר בגוף. מחלה זו גורמת לשיעולים קשים, ליחה, קוצר נשימה, תשישות ועייפות תמידית, כאבי מפרקים, הזעות יתר וירידה במשקל”.

“הבעיה הגדולה ביותר במחלה זו, שאין לה טיפול תרופתי ספציפי. ישנן תרופות שאני לוקחת על מנת להקל על הסימפטומים, והן אמנם מאוד מקלות אך כרוכות בתופעות לוואי קשות מאוד. כיום, אני על תפקוד ריאות של 39% (בתקווה שזה לא ימשיך להידרדר) וניצלת בכל יום בזכות הקנאביס”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“נחשפתי לקנאביס לאחר חיפוש נרחב בכל הפלטפורמות האפשריות אחר פתרון יעיל שישיב לי את השליטה בחיי ויאפשר לי לא לסבול כל כך. חיפשתי אחר פתרון שיאפשר לי לתפקד ולעבוד, לפחות באופן חלקי, ואכן כיום אני נאחזת בשיניים ב-3\2 משרה אבל מצליחה לתפקד”.

“במסגרת החיפוש אחר הטיפול האידיאלי, יצא לי לקרוא המון עדויות של אנשים אשר הקנאביס שיפר להם את החיים באופן משמעותי וגם התחלתי להתעניין ולגלות שישנם רופאים אשר ממליצים על זה”. 

“באיזשהו שלב, שהייתי כבר אבודה מרוב פתרונות שלא עובדים, הגעתי למרפת כאב בהדסה, שם פגשתי ברופא שהמליץ לי על טיפול בקנאביס”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“במשך כשנתיים טופלתי ב’ליריקה’ (אשר בהתחלה עזרה מאוד, למרות תופעות הלוואי הקשות) עד שהגעתי למינון המקסימלי, ולאחר מכן התרופה הפסיקה להשפיע. בנוסף, טופלתי ב-‘סימבלטה’ ו-‘טרמדקס’, שאת שניהם הפסקתי לקחת לאחר שבועיים בלבד עקב תופעות לוואי קשות מאוד שלא יכולתי לסבול”.

“לאחר שכלו כל הקיצים, ושום תרופה שרשמו לי לא עזרה, הגעתי למרפאת כאב בהדסה, בה הרופא המליץ לי על טיפול בקנאביס רפואי. כמובן שתחילה דחו את הבקשה שלי, אבל לאחר ששלחתי מכתב ערעור למשרד הבריאות, הבקשה אושרה”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“הדבר המשמעותי ביותר הוא פשוט לישון. חזרתי להרגיש מחדש מה זה אומר לקום רעננה בבוקר לאחר לילה של שינה טובה. לפני הטיפול בקנאביס ניתן לומר שבמשך כ-3 שנים לא חוויתי שינה רצופה, טובה ומספקת”.

קנאביס לשינה
“בזכות הקנאביס – סוף סוף נזכרתי מה זה לישון שינה טובה”

“מלבד השינה, הקנאביס מאלחש לי את רמת הכאבים. לפני הטיפול בקנאביס היו ימים שהייתי בוכה מעוצמת הכאבים ולא הייתי יכולה לשאת אותם. בנוסף, בזכות הקנאביס הפסקתי לקחת אופיואידים שונים שגרמו לי לתופעות לוואי נוראיות, ועשו יותר נזק מתועלת”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“בפיברומיאלגיה אני מטפלת באמצעות קנאביס בלבד, אך לסרקואידוזיס אני מטופלת בקביעות כבר 7 שנים בסטרואידים מסוג ‘פרדניזון’, ‘סלספט’ ו’מתוטקרסט'”. 

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“הדרך היחידה מניסיון אישי שצברתי, היא לא לוותר ולא להסכים לקבל תשובה שלילית ולהלחם עד הסוף”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי לא יצא לי לחוות חוויה כזאת”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ללא הקנאביס אני מניחה שהייתי ללא עבודה וסובלת בבית, דבר שאיני יכולה בשום אופן להרשות לעצמי בתור אם חד הורית ל-2 ילדים. כמו כן הייתי ממשיכה לנהל מלחמות עולם נגד המערכת, שזה עוד דבר שמישהי כמוני לא יכולה לעשות על בסיס קבוע”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“מרגיש לי כמו טרחה אמיתית, אבל בעקבות נזקי הרפורמה החדשה שצפויה להיות, יש סיכוי גדול שלא תהיה לי ברירה ואכן לשם אני אגיע. הבריאות שלי יותר חשובה לי מהכל ואני אלחם עליה בכל מחיר”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני בעד לגליזציה ללא שום ספק, אבל לדעתי בראש ובראשונה צריך להתמקד בפתרון לחולים ורק לאחר שתחום זה יוסדר יהיה ניתן לעבור לשלב השני – צריכת קנאביס למטרות פנאי”.

“לדעתי האישית, ערבוב 2 בין הנושאים, בין צריכת קנאביס למטרות פנאי ובין הסדרת תחום הקנאביס הרפואי רק מזיק ולא מביא שום תועלת לאף אחד, וכדאי לסיים קודם כל את החזית הרפואית לפני שמדברים על קנאביס למטרות אחרות”.

סיפורה של איילת פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות