ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

בדיקה חדשה תגלה האם הקנאביס שלכם אורגני

שתפו את החברים

מבחינה חוקית, צמח הקנאביס לא יכול לשאת את התואר ‘אורגני’ עקב חוקים פדרליים שאינם מכירים בו כיבול חקלאי. כתוצאה מכך, לתעשיית הקנאביס אין גישה לתו תקן אורגני מטעם משרד החקלאות האמריקאי, וצרכנים לא היו יכולים לדעת מה המקור האמיתי של…

מבחינה חוקית, צמח הקנאביס לא יכול לשאת את התואר ‘אורגני’ עקב חוקים פדרליים שאינם מכירים בו כיבול חקלאי. כתוצאה מכך, לתעשיית הקנאביס אין גישה לתו תקן אורגני מטעם משרד החקלאות האמריקאי, וצרכנים לא היו יכולים לדעת מה המקור האמיתי של החומר שלהם, עד עכשיו. חברה חדשה תעזור לכם לפענח האם הקנאביס שלכם אורגני, ותגיד לכם אם הוא מכיל חומרים מזהמים.

קנאביס אורגני? יש דבר כזה. אמנם לא תוכלו להשיג אותו אפילו במדינות בהן יש לגליזציה, אבל הוא בהחלט קיים אי שם בשוק, למרות שהתווית הממשלתית למוצר שכזה כלל לא קיימת.

מכיוון שקנאביס לא מוכר בארה”ב כיבול חקלאי (מלבד המפ), ולפיכך לא יכול להיות אורגני במקורו, מספר חברות לקחו על עצמן את המשימה ליצור סטנדרטים בתעשיית הקנאביס השווים לאלה של משרד הבריאות האמריקאי (USDA) ויעזרו לקבוע האם קנאביס גדל בתנאים אופטימליים.

ירוק ונקי – גם קנאביס יכול להיות

אחת מהחברות הללו היא ‘קלין גרין’ (Clean Green), שנכנסה לשוק האורגני לפני ארבע שנים ומאז היא בולטת בו במיוחד. החברה עוזרת לזהות את המוצרים העומדים בסטנדרט האורגני, באמצעות בדיקה פשוטה שאומדת את איכותו של הקנאביס הוחומרים הפעילים שבו.

משנת 2008, קלין גרין העניקה תווית אורגנית למעל 175 ספקים אשר מייצרים כ-30 אלף ק”ג קנאביס מדי שנה. החברה פעילה ב-6 המדינות החוקיות של ארה”ב ובפורטו ריקו, ובשנה הקרובה צפויה להתרחב גם לקנדה ולחוף המזרחי. נכון להיום, ‘קלין גרין’ נחשבת לתוכנית הגדולה ביותר בעולם כולו לזיהוי קנאביס אורגני.

על טהרת הירוק

קלין גרין נוסדה בשנת 2004 על ידי כריס ואן הוק, עורך דין בדימוס וסוכן להסמכת חקלאות אורגנית המוכר ע”י ה-USDA. בשנת 2003, פנה אליו חקלאי קנאביס שניסה לקבל תו תקן אורגני, אך על אף שכריס רצה להעניק לו אישור – הדבר לא התאפשר עקב החוק הממשלתי.

בתגובה לכך, ואן הוק החליט ליצור תוכנית הסמכה מיוחדת שתקבע את הסטנדרטים לקבלת תו תקן אורגני גם בקרב תעשיית הקנאביס. התוכנית כוללת מעקב אחר כל התהליכים שהצמח עובר מהעיבוד החקלאי ועד לצרכן – חקלאים, מפיקים, מעבדים וסוחרים, וכמו כן גם יצרני טיפוח ושמני קנאביס. כל בעל תפקיד מקבל תו תקן אורגני משלו, בדומה לשיטת התקנים החדשה שכלולה ברפורמת הקנאביס הרפואי בישראל.

אורגני – יותר טרי, יותר בריא

“הסטנדרטים שלנו מבוססים אך ורק על התקנים שנחשבים לאורגניים עבור תעשיות המזון והחקלאות, אשר מיישמות גם הן את תקני ה-USDA”, מסביר ואן הוק בראיון. “אף אחד לא יכול לטעון שהקנאביס שלו אורגני מבחינה חוקית, אבל הוא כן יכול להחזיק בתעודת הסמכה מטעם ‘קלין גרין’, שהיא הדבר הכי קרוב לסטנדרטים אורגניים נוקשים”.

איך יודעים שקנאביס הוא אורגני? אלו הקריטריונים:

על מנת שהמוצר יקבל הסמכה מטעם ‘קלין גרין’ להיותו אורגני, על היצרן לעקוב אחר ההנחיות הבאות:

כל זן קנאביס או מוצר מבוסס קנאביס שמקבל אישור להיותו אורגני, חייב להיות מורכב מחומרי גלם אורגניים שקיבלו אישור על כך מטעם המדינה ועומדים בתקנים הממשלתיים. חומרי הגלם כוללים:

– זרעים

– שכפולים גנטיים

– אדמת גידול

– חומרי הזנה

– חומרי הדברה (מרביתם אורגניים)

– מזונות ומרכיבי ייצור אכילים

– כל שאר המצרכים הנדרשים ליצירת שמנים, תמציות ומאכלי קנאביס

קנאביס אורגני – ללא הדברה וזיהום

על ידי עמידה באותם כללים בהם עומדים שאר המוצרים המקבלים הסמכה אורגנית ממשרד החקלאות, חברת ‘קלין גרין’ מצליחה לשמור על סטנדרטים עולמיים ומהימנים שלא נופלים מהאיכות של כל תחומי החקלאות האחרים.

כיצד מתבצע הפיקוח האורגני על מתקני הגידול?

אחת לשנה נערכת בדיקה שגרתית בקלין גרין. המפקחים מטעם החברה עוברים בחממות ובודקים אם ישנן בעיות בטיב הצמחים, כגון עובש, קרדית אבק ובעיות מזיקים אחרות המשפיעות על הבטיחות והאיכות של המוצר.

‘קלין גרין’ – פיקוח אורגני לכל ארה”ב

תו תקן אורגני משמעותו גם שכל מתקני הגידול הם אקולוגיים ואינם פוגעים בסביבה. לכן, המפקחים בודקים גם את מקורות המים והחשמל ואת מידת הצריכה שלהם, וכמו כן גם מתבוננים על האופן בו מתקן הגידול מתחשב בסביבתו מבחינת סחף הקרקע, דרכי ניקוז ובריאות הסביבה הגובלת עם החממה.

“לכל פקחי החברה יש את אותם הכישורים כמו למפקח החקלאות המחוזי”, מספר ואן הוק. “לכולם יש תואר ראשון בחקלאות או במדעי הסביבה ולפחות חמש שנות ניסיון בתעשייה האורגנית, כי הדבר החשוב ביותר אצלנו הוא מקצועיות אמיתית”.

כיצד המוצר הסופי מקבל את האישור האורגני?

בין אם מדובר בפרחי קנאביס, תמציות, מאכלים או כל דבר אחר, המוצר הסופי יהיה מוכר כאורגני מטעם ‘קלין גרין’ אם יעמוד במספר קריטריונים:

– נקי מחומרים אסורים כמו עובש, קרדית או מזיקים

– ארוז לפי התקנות

– יש לו תווית עם מספר מעקב

כאשר אתם רוכשים מוצר עם התוויה אורגנית מאושרת אתם יכולים להיות בטוחים שהרכישה שלכם נקייה ואיכותית. המוצרים שנושאים את תווית הבדיקה של החברה זכו לא פעם בתחרויות וגביעי קנאביס לאורך השנים, גם באירופה וגם בארה”ב.

קנאביס אורגני – הכי טוב מהטבע

חשוב להבין שבכל מה שאנחנו צורכים, בין אם באכילה, בשתייה או בעישון – קיים קשר הדוק בין ניקיון המוצר לאיכותו. “לעמוד עם חקלאי מול סככת הייבוש בסוף עונת יבול טובה בכדי לנתח את איכות הקנאביס זו אחת החוויות הייחודיות והנפלאות ביותר שניתן לחוות בעולם החקלאות”, מספר ואן הוק.

ככל שהעסק מתפתח, חברת ‘קלין גרין’ שואפת להפוך לתווית המוכרת והמהימנה ביותר בקרב צרכני קנאביס המחפשים מוצר בריא, נקי ואיכותי, ולהתפשט בשנים הקרובות לפעילות קבועה גם באירופה ובאסיה, מתוך רצון למלא את כל העולם בקנאביס אורגני.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. שהם |

    בעזרת האל נתגבר גם המכשול הזה וגם הוא יוכר כיבול עם אפשרות להתוויה אורגנית. עד אז כל אחד יוכל לגדל בעצמו..

שינוי גודל גופנים
ניגודיות