ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
טכנולוגיה וקנאביס

טכנולוגיה וקנאביס – האם סמארטפונים מרחיקים את הצעירים מקנאביס?

שתפו את החברים

טכנולוגיה וקנאביס – המוסד לבריאות לאומית של ארצות הברית פרסם לאחרונה סקר ענק ומקיף שערך, והציג נתונים אשר מראים ירידה של שימוש בסמים ברחבי המדינה בקרב צעירים. ועכשיו קבוצה של חוקרים לקחו על עצמם משימה אשר מטרתה לבדוק בדיוק מה גרם…

טכנולוגיה וקנאביס – המוסד לבריאות לאומית של ארצות הברית פרסם לאחרונה סקר ענק ומקיף שערך, והציג נתונים אשר מראים ירידה של שימוש בסמים ברחבי המדינה בקרב צעירים. ועכשיו קבוצה של חוקרים לקחו על עצמם משימה אשר מטרתה לבדוק בדיוק מה גרם לצעירים של ארצות הברית לאבד עניין באופוריה המזדמנת שניתן להשיג באמצעות סמים.

בעקבות דיווח של המגזין “היי-טיימ’ס” חלק מהחוקרים פיתחו תאוריה אשר אומרת שהצעירים היום לא משתמשים בהרבה סמים כמו פעם מכיוון שהם עסוקים יתר על המידה בסמראטפונים שלהם ובמכשירים דיגיטלים אחרים. נכון שזה נשמע מאד מגוחך לחשוב שסמארטפונים הם הגורם להתעלמות הצעירים מהקנאביס, אך המנהלת הראשית של הרשות למלחמה בסמים האמריקאית נורה וולקו, חושבת שאפשרות זו סבירה, ולכן היא מתכננת להקים קבוצה של אנשי מקצוע אשר יקדמו רעיון טכנולוגי אשר ישמש למלחמה בסמים בקרב בני נוער.

קנאביס ובני נוער 2
הצעירים לא מורידים את העיניים מהטלפון הסלולרי

“משהו משתנה” טוענה וולקו, וטוענת שפלאפונים היום הם כלי אשר ניתן לקבל ממנו תחושת אופוריה. בנוסף ניתן לראות בכתבה אשר פורסמה בקאנה, שתלמידי בית הספר היום משתמשים בקנאביס פחות מאשר בעשורים קודמים. המחקרים מראים שפחות בני נוער מתעסקים גם עם קוקאין, סמים משני תודעה, והרואין.

“לשחק במשחקי מחשב, להשתמש ברשתות חברתיות, פעילויות אלה ממלאות את הצורך בהשגת סיפוק מיידי שמגיע בדרך כלל מסמים, אך עדיין צריך להוכיח תאוריות אלה” טען אחד הדוקטורים אשר שימש בעברו כיועץ לבני נוער.

יועץ בית ספר עם ניסיון של 20 שנה אמר למגזין טיימ’ס, שבזמן שהוא רואה ירידה חדה בשימוש בסמים אצל בני נוער, התמכרות למשחקי מחשב היא דאגה גדולה אף יותר.

“בימים אלה סביר להניח שיהיו לי אתגרים גדולים הרבה יותר בהתמודדות עם בני נוער שמכורים למשחקי מחשב – מאשר עם נערים אשר מכורים לסמים, נתון שלא הייתי יכול לומר בתחילת הקריירה שלי”.

האם התמכרות אחת עדיפה על התמכרות אחרת? האם התמכרות לעולם וירטואלי ומזויף עדיפה משימוש בקנאביס? אנחנו צריכים להמשיך לחנך את ילדנו, ולהסביר להם שלכל פעולה בחיים יש מינון נכון, ולכל דבר יש זמן מתאים, אנחנו מאמינים שחינוך והסברה היא הדרך הנכונה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות