ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

סקר חדש: 1 מכל 4 צעירים אמריקאים צורך קנאביס

שתפו את החברים

סקר שבחן את השימוש הציבורי בקנאביס בארה”ב מצא כי 24.5% מהצעירים בגילאי 18-29 צרכו קנאביס לפחות פעם אחת בחודש האחרון, וכ-14% מהם צורכים אותו באופן קבוע כחלק משגרת הבילוי שלהם. הנתון לפיו כמיליון אנשים בישראל צורכים קנאביס באופן שגרתי לפחות…

סקר שבחן את השימוש הציבורי בקנאביס בארה”ב מצא כי 24.5% מהצעירים בגילאי 18-29 צרכו קנאביס לפחות פעם אחת בחודש האחרון, וכ-14% מהם צורכים אותו באופן קבוע כחלק משגרת הבילוי שלהם.

הנתון לפיו כמיליון אנשים בישראל צורכים קנאביס באופן שגרתי לפחות אחת לכמה חודשים, מוגדר על פי השר לביטחון פנים גלעד ארדן בתור “המצאה לא מבוססת” מכיוון שלפי נתוני המשטרה מדובר בעשרות אלפים בודדים.

בניגוד לעמדה זו, נתונים שנאספו בכל המחקרים והסקרים החברתיים שנערכו עד היום בעולם מראים כי המציאות לגבי השימוש הציבורי בקנאביס, בארה”ב כמו בישראל וכמעט בכל מדינה אחרת, רחוקה שנות אור מכמות התיקים שנפתחים במערכת האכיפה.

ארה”ב: 1 מכל 4 צעירים צורך קנאביס

סקר חדש שנערך על ידי מכון הסקרים האמריקאי ‘גאלופ’ ובחן את אחוז השימוש הציבורי בקנאביס, טבק ללעיסה וסיגריות, מצא כי חלק נכבד מהצעירים בכל רחבי האומה צורכים קנאביס באופן קבוע יחסית ואפילו יומי.

מדובר בסקר טלפוני שנערך בחודש יולי האחרון ובחן את הרגלי הצריכה של 1,033 אזרחים מ-50 מדינות בארה”ב, כולם בוגרים בגילאי 18-69, במטרה לבחון עד כמה נפוץ השימוש בחומרים אלו במדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית.

ממצאי המחקר מראים כי 24.5% מהצעירים בגילאי 18-29 מכל המדינות, כלומר בערך 1 מכל 4 צעירים בארה”ב, מגדיר את עצמו כצרכן קנאביס שגרתי והתנסה בצריכתו לפחות פעם אחת בחודש האחרון, כאשר 14% מכלל הנשאלים הגדירו עצמם כצרכנים קבועים.

קנאביס ובני נוער – 1 מכל 4 כבר התנסה

בקרב האוכלוסייה הבוגרת יותר (30-49) נמצא כי שיעור צרכני הקנאביס עומד על כ-13% מכלל הנשאלים, וככל שעולה גילם של הנשאלים כך יורד אחוז צרכני הקנאביס בקרבם – עד האחוז הנמוך ביותר (6%) שנמצא בקרב בני 65 ומעלה.

באופן צפוי, הסקר מצא ששיעור צרכני הקנאביס הגבוה ביותר קיים במערב ארה”ב, באזור בו כמעט כל המדינות כבר חוקקו לגליזציה מלאה, ולפי הנתונים שיעור זה גבוה כמעט פי שניים לעומת זה שנמצא בדרום, צפון אז מזרח ארה”ב.

סיגריות מסוכנות יותר – והצעירים מעדיפים קנאביס

נתון נוסף שעלה במחקר והפתיע את החוקרים, מעיד על שינוי משמעותי שהתרחש בשנים האחרונות מאז התחילה הלגליזציה להתפשט בארה”ב: ירידה באחוז המשתמשים בסיגריות בקרב בני נוער – שבעבר עמד על כ-15% וכיום עומד על כ-8% בלבד.

מעל 95% מהנשאלים בסקר אמרו כי הם מגדירים סיגריות בתור מוצר מסוכן מאד לבריאות, ומודעים לנזקים החמורים והמחלות הקשות שהשימוש בהן עלול לגרום. בהשוואה, רק 27% מהנשאלים אמרו כי גם קנאביס הוא מוצר מסוכן שהשימוש בו כרוך בסכנות בריאותיות.

משילוב הנתונים הללו ביחד עם העובדה שבמדינות הלגליזציה נמצא שיעור המשתמשים הנמוך ביותר בטבק ללעיסה וסיגריות, כך סבורים החוקרים, ניתן לטעון שישנו קשר בין העלייה בשימוש בקנאביס לבין הירידה בשימוש בסיגריות ומוצרים המכילים טבק, המעיד על כך שקנאביס יכול לעודד גמילה ממוצרים כמו שהוא מעודד גמילה מסמים אחרים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות