ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ואינטליגציה

קנאביס ואינטליגנציה – עישון קנאביס לא משפיע על האינטליגנציה שלכם

שתפו את החברים

קנאביס ואינטליגנציה – לסטלנים מוניטין גרוע. אתם מעשנים גראס? אתם שורפים כמה תאים במוח שלכם. ככה זה עובד. אבל מחקר חדש עלול להפריך את התאוריה המיושנת הזאת. על פי מחקר שפורסם במגזין Psycopharmacology עישון קנאביס לא משפיע על האינטליגנציה שלכם…

קנאביס ואינטליגנציה – לסטלנים מוניטין גרוע. אתם מעשנים גראס? אתם שורפים כמה תאים במוח שלכם. ככה זה עובד.

אבל מחקר חדש עלול להפריך את התאוריה המיושנת הזאת. על פי מחקר שפורסם במגזין Psycopharmacology עישון קנאביס לא משפיע על האינטליגנציה שלכם או רמת ה IQ, למרות שבאופן מפתיע – עישון טבק כן יכול לגרום לזה. מחקר זה שומט את הקרקע תחת אחד הטיעונים האחרונים כנגד הפסקת הפללה של קנאביס, והמשך המלחמה בסמים.

המחקר שסקר 2,235 בני נוער, מיפה שימוש טבק וקנאביס בעזרת מבחני IQ והשגים לימודיים ומצא קשר בין עישון סיגריות להישגים נמוכים בלימודים.

קנאביס ואינטליגציה

יש ויכוח על השפעת קנאביס אצל מתבגרים לגבי האינטליגנציה שלהם והשגים בלימודים , מסביר המחקר, התוצאות: רמת ה IQ אצל אלו שעישנו קנאביס 50 פעמים לא שונה מזה של מתבגרים שאינם מעשנים.

בהתחשב בהתפשטות הלגליזציה ברחבי העולם, החדשות הנ״ל לא ממש מפתיעות. התאוריות המיושנות שתומכות בחוקים נגד סמים סוף סוף מתערערות לאור הביקורת על ההשלכות המזיקות של המלחמה בסמים.

קנאביס ואינטליגציה

להשתמש בתירוץ הבריאותי כבר לא רלוונטי כאשר אנחנו יודעים כמה סיגריות ואלכוהול מזיקות וממכרות.

ממצאים אלה מצביעים על כך שהשימוש בקנאביס בגיל ההתבגרות אינו קשור ל IQ או להשגים בלימודים, המחקר מסכם. לשימוש בקנאביס אצל בני נוער פחות השפעה קוגניטיבית ממה שסקרים אפידמיולוגיים הציעו בעבר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות