ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הדייט שארגן אותי – קנאביס בדייט הראשון, כן או לא?

שתפו את החברים

דייט ראשון מכיל מאפיינים רבים של ראיון עבודה משעמם, אבל במציאות של היום לא כל אחד יחשוב על לשבור את הקרח עם ג’וינט. קנאביס בדייט הראשון, בין אם מדובר על ג’וינט בודד או על נסיעה משותפת להתארגנות לילית, יכול להיות…

דייט ראשון מכיל מאפיינים רבים של ראיון עבודה משעמם, אבל במציאות של היום לא כל אחד יחשוב על לשבור את הקרח עם ג’וינט. קנאביס בדייט הראשון, בין אם מדובר על ג’וינט בודד או על נסיעה משותפת להתארגנות לילית, יכול להיות דבר נפלא אך במקביל גם צרה צרורה, והכל תלוי בעיקר בגישה המשותפת שלכם לעניין. אז למה כן להביא קנאביס לדייט הראשון, ולמה אולי לא?

אם נעזוב לרגע את דעתי האישית על כל הקונספט של דייטים, רבים מסכימים עם הטענה שדייט הוא לא הסיטואציה הכי טבעית ונינוחה להימצא בה.

תרבות הדייטינג, לפחות בבסיסה, נוצרה מהצורך האישי (והחברתי) למלא את המשבצת הזאת שנקראת “זוגיות”, ובעידן המודרני שופע האפליקציות בו למצוא בן/בת זוג הפך לקל ונגיש כמעט כמו להזמין מונית ב-‘גט טקסי’, מרגישים רבים מחויבים על אחת כמה וכמה לניסיון למצוא לעצמם בן זוג ראוי.

כמובן שזה מאוד תלוי בווייב שלכם (ושל הפרטנר) ובאיזו גישה ניגשים לרעיון, אבל ברמה הבסיסית דייט זה דייט. יושבים עם אדם זר במטרה לשמוע עליו כמה פרטים יבשים כמו מה הוא עשה בצבא, כמה הוא הוציא בפסיכומטרי ומה ההורים שלו עושים, ועוד כל מיני דברים שלא יכולים לתת לכם אינדיקציה אמיתית על מי האדם שעומד מולכם, בזמן שמנסים להתנהג כמו הגרסה הטובה ביותר של עצמנו.

פרחי קנאביס מסודרים בצורת לב - אהבה
קנאביס – בסיס טוב לאהבה

אני מודה. בעוונותיי, לפני שנכנסתי לזוגיות הנוכחית (שאגב, התפתחה מידידות. פרינדזון who?) יצאתי ללא מעט דייטים. כל כך הרבה שיחות סתמיות, לפעמים בדיחות, לפעמים סיפורים לעוסים שמרגיש כאילו סופרו כבר לפחות 30 פעמים, ולפעמים סתם שאלות בנאליות ששגורות לשניכם בפה.

כמו שכולם יודעים, גם הדייט הראשון הטוב ביותר בעולם הוא לא אינדיקציה לכלום, ורק הזמן יגיד האם אתם “מנט טו בי”. אז למה בעצם הדייט הראשון חייב להרגיש כמעט כמו ראיון עבודה? למה זה לא יכול להיות כיף? ובעיקר, למה לא להביא עמכם איזה ג’וינט נחמד?

קנאביס בדייט ראשון – הטוב, הרע והדילר

בכל דייט אליו יצאתי עד היום, מהמרדים ביותר ועד המלהיב ביותר, עלתה בי התהייה: “אולי אני אפתח קססה?”

קנאביס ידוע כמפיג לחצים, ומעצים תחושות (לטוב ולרע). הוא עוזר לנו להיות נינוחים יותר, חופשיים מביקורת עצמית ומשוחררים ממחשבות טורדניות על מה חושבים עלינו. הקנאביס מכונה “סם האמת” לא בכדי: במהלך מלחמת העולם השנייה, סוכנות המודיעין של ממשלת ארה”ב (OSS) השתמשה בקנאביס כסם אמת על מנת לחקור חשודים. לטענתם, הסם גורם לנחקר להיות “משוחרר בלשונו וחופשי בשיתוף המידע שלו”, ומה יכול להיות יותר טוב מכנות מלאה כבר בדייט הראשון?

לא תמיד הרגשתי שזה מתאים. הרי לא כל גבר אקראי יהיה מעוניין לקחת חלק בתחביב הירוק שלי, אבל בפעמים שכן, גלגלתי לנו אחד.

ג'וינטים של זוג במהלך דייט
רומנטיקה וקנאביס – שילוב מנצח

ואיך הגיב הבחור מצידו השני של השולחן? היו כאלה שהצטרפו בשמחה, היו כאלה שהביטו מהצד ספק בחשש ספק במבוכה, והיו כאלה שישר הוציאו מכשיר.

מעבר לדייטים בהם יצא לי לעשן ג’וינט, באחד אפילו יצא לי לנסוע להתארגן עם הבחור, בפעם הראשונה שנפגשנו. הוא אסף אותי, אמרנו שלום ונסענו לדילר. כמה רומנטי. מאוחר יותר כאשר הגענו לפאב, התיישבנו, ואז הוא זרק את הפצצה: “אולי תלמדי אותי לגלגל?”

ג'וינטים לו ולה - זוגיות עם קנאביס
לא רק רומנטיקה – גם הסקס יותר טוב עם קנאביס

ליבי יצא אל האומלל, היצר המטפל והצורך לעזור בערו בי, אבל עוד יותר מכך לא רציתי להבעיר לעצמי את הריאות עם ג’וינט עקום, אז לימדתי אותו לגלגל, השיחה זרמה והייתה אחלה אווירה של פתיחות והומור. בעיקר כי הדייט סבב סביב משהו אחר מלבד העובדה שאנחנו נמצאים כרגע בהיכרות לצורך מטרה רומנטית, שזה טיפה מביך ומאולץ.

בסך הכל, למרות כמה חוויות לא נעימות ומבטים שיפוטיים מכמה גברים בודדים, אני חושבת שקנאביס הוא דבר שמאד מתאים לאווירת הדייט הראשון. מצד שני, כמו בכל דבר, גם כאן ישנם חסרונות, וכדאי שתהיו מודעים אליהם בכדי להימנע ממצבים לא נעימים.

קנאביס בדייט – 3 כלליים בסיסיים:

להלן 3 כללים שיעזרו לכם לעבור את הדייט הראשון בשלום, בלי להתחרט על זה שערבבתם בין שני העולמות:

1. הכירו את הקיבולת שלכם – הימנעו מעישון יתר.
כן, זה נורא כיף לדפוק ת’ראש ולצחוק 4 שעות מסרטונים של חיות, אבל גם אם אתם מעשנים קבוע, לכל אחד יש את הכמות שמתאימה לו.

אל תשכחו שזו הפעם הראשונה שאותו אדם פוגש אתכם, וכל הרושם שהוא יקבל מבוסס על הפגישה הזו. אתם כנראה לא רוצים להותיר רושם ראשוני שלילי, ובטח שלא להביא את עצמכם למצב של חוסר שליטה בנוכחות אדם שאתם לא לגמרי מכירים.

2. שמרו על טאקט חברתי – התחשבו באדם שמולכם.
יש אנשים שמפריע להם כשמעשנים לידם. לפני שאתם מוציאים ג’וינט ומדליקים אותו כאילו אנחנו באמסטרדם, תשאלו ותראו מה התגובה (ועל הדרך תהיו מנומסים ותציעו שאכטה). יש אנשים שיעדיפו לא לעשן אבל לא תהיה להם בעיה לשבת איתכם, ויש כאלה שיבקשו מכם לא לעשן בכלל.

בחורה נושפת על בחור עשן של קנאביס
אם תנשפי עליו ככה, לא בטוח שיהיה דייט שני…

אם הדייט שלכם מתנגד נחרצות או שאתם רואים שפחות מתאים לו – תתאפקו עד הבית. עישון וויד זו פעולה חברתית, ואם הוא ישלח אתכם החוצה בקור הזה לעשן לבד, סביר להניח שכל הסיפור סתם יבאס לכם את הסטלה.

3. היו מודעים וערניים לעצמכם – בלי שטויות ובלי פרנויה
זה ידוע שחלק מתופעות הלוואי של עישון קנאביס יכולה להיות פרנויה, בעיקר במקרים בהם האדם מרגיש חוסר נוחות או חוסר ביטחון מהסיטואציה בה הוא נמצא. אם אתם חושבים שלעשן עם אדם שאתם לא מכירים עשוי לערער אתכם, או להכניס אתכם למצב לא חיובי, עדיף שתימנעו מכך ותחכו עוד כמה דייטים עד שתרגישו בנוח.

בשורה התחתונה, אם אתם אוהבים לעשן וזה נותן לכם הרגשה טובה, אין שום סיבה שתימנעו מכך בדייט רק בגלל כמה כללים מיושנים או אי נעימות. זה שווה ערך לאנשים שמזמינים סלט בדייט כי לא נעים להם להזמין המבורגר.

אין טעם להסתיר את מי שאתם ואת ההנאות שלכם בחיים. תחשבו על זה ככה: אם הדייט יילך טוב ותהיו יחד – הם ידעו את זה בכל מקרה, ואם לא – לפחות הרווחתם פרטנר חביב לשאכטה.

רק עצה קטנה אחרונה: אם אתם בדייט עם שוטר/ת, אולי כדאי שתשאירו את הקססה בתיק.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות