ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי משרד הבריאות (עכשיו בכיכר: המטופלים נגד הרפורמה)

עכשיו בכיכר: המטופלים נגד הרפורמה

שתפו את החברים

בשעות אלה מתקיימת בכיכר רבין מחאה של מטופלי הקנאביס הרפואי נגד רפורמת בתי המרקחת, במטרה לעצור את הפגיעה החמורה בחולים שצפויה להגיע עקב ביטול הזנים ועליית המחירים. המטופלים יספרו את סיפוריהם האישיים ויצטלמו עם שלטים שממחישים את הגזרות הקרובות, בתקווה…

בשעות אלה מתקיימת בכיכר רבין מחאה של מטופלי הקנאביס הרפואי נגד רפורמת בתי המרקחת, במטרה לעצור את הפגיעה החמורה בחולים שצפויה להגיע עקב ביטול הזנים ועליית המחירים. המטופלים יספרו את סיפוריהם האישיים ויצטלמו עם שלטים שממחישים את הגזרות הקרובות, בתקווה לעורר מחאה ציבורית שתעצור את התקדמותו של החוק.

רפורמת הקנאביס הרפואי ממשיכה ליצור הדים תקשורתיים, בעיקר מצדם של המטופלים, שעומדים כיום בפני גזרות לא פשוטות שיפגעו להם ברצף הטיפולי ואף עלולות להותיר אותם ללא התרופה כלל.

למרות שעד כה הרפורמה, שנכנסה לתוקפה לפני חודשיים וחצי, בעיקר נכשלת באופן חרוץ, לא נראה כי הממשלה מתכוונת לחזור בה או לערוך שינוי אמיתי בסעיפי החוק שפוגעים בחולים, ולכן המחאה עולה שלב, ויוצאת לשטח.

מצטלמים נגד הרפורמה – “טרגדיה לחולים”

לפני כשעתיים החלו כמה קבוצות של מטופלי קנאביס ותומכיהם להתאסף בכיכר רבין, לקראת אירוע של מחאה מצולמת ומתועדת נגד יחסו של משרד הבריאות, שיימשך לאורך כל היום.

האירוע (“מצלמים בכיכר”) הוקם בשיתוף של קבוצת המטופלים הישראלית בשמן ריק סימפסון (RSO ישראל), עמותת “טיפול של תקווה” וכמה עשרות מטופלי קנאביס עצמאיים, במטרה להעלות את המודעות הציבורית לנזקיה של הרפורמה ולחיי האדם שהיא מעמידה בסכנה.

במהלך האירוע יסתובב בכיכר צוות צילום שיתעד את סיפורו האישי של כל מטופל שיהיה מעוניין לשתף אותו, כמו גם את מחאתו האישית נגד רפורמת הקנאביס. מטרת יום הצילומים היא לאסוף כמה שיותר עדויות מצולמות ולערוך מהן פנייה המונית למשרד הבריאות שתופץ בערוצי התקשורת המרכזיים.

מתוך שלטי מחאת "מצלמים בכיכר" | באדיבות: "טיפות של תקווה"
מתוך שלטי מחאת “מצלמים בכיכר” | באדיבות: “טיפות של תקווה”

“בשנים האחרונות התעמרו משרד הבריאות והיחידה לקנאביס רפואי במטופלים דרך אמירות שונות ופוגעניות וכן באמצעות שלל גזירות חקיקתיות שמהוות פגיעה משמעותית ורצינית בחייהם, וכעת הרפורמה היא השיא החדש”, מסר לנו בראיון משה מנקין, מייסד עמותת “טיפול של תקווה” ואחד ממובילי מחאת המטופלים האונקולוגיים, “רפורמה אמורה להיות שינוי של צורת ההתנהלות, אך במקרה שלנו נציגי הממסד בוחרים להרוס את מה שהיה, ולא לשנות אותו לטובה”.

עמדתו של מנקין לגבי הבעיות החמורות שתגרום הרפורמה, המייצגת לא רק מטופלים רבים אחרים אלא גם לא מעט רופאים, היא שלא ניתן לעבור בשתיקה על ניסיון ממסדי לשנות מערכת רפואית שלמה ללא בסיס מחקרי, מדעי או רפואי, ואסור לאפשר לו להפוך לחוק במדינה מודרנית.

לדבריו, הצעד הראשון שיש לעשות בכדי לשנות את המדיניות החדשה והמסוכנת הוא להשמיע את קולם של המטופלים לציבור הרחב, ולהעלות את המודעות בתקשורת המיינסטרים למחאה חשובה שאינה זוכה למספיק תשומת לב תקשורתית.

קנאביס ואנדוטרמיוזיס
ניצן, מטופלת קנאביס רפואי: “קשה לתאר במילים כמה זה מציל אותי”

יום הצילומים בכיכר יימשך עד השעה 20:00, וכל מטופל או תומך קנאביס רפואי (לא רק בעלי רישיון) שמעוניין להגיע מוזמן על ידי המארגנים לבוא ולתעד את סיפורו, תחושותיו ותקוותו לשינוי החוק.

מטופלים שמעוניינים לתמוך במחאה אך לא רוצים לשתף את סיפורם האישי או להצטלם בווידאו, מוזמנים להגיע להצטלם עם שלטים שהכינו המארגנים במיוחד למטרה זאת, עם כיתובים כגון “רפורמת הקנאביס משבשת את הרצף הטיפולי” ו-“רפורמת הקנאביס גוזלת את התרופה שלנו”.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות