ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחקר מראה: 42% מצרכני הקנאביס הרפואי מפסיקים עם תרופות

מחקר מראה: 42% מצרכני הקנאביס הרפואי מפסיקים עם תרופות

שתפו את החברים

שיתוף פעולה מחקרי בין שתי אוניברסיטאות אמריקאיות מספק ראיות מחקריות חדשות לכך ששימוש בקנאביס רפואי מסייע למטופלים להפחית או להפסיק לחלוטין את השימוש שלהם בתרופות רגילות. לפי מסקנות המחקר כ-42% מצרכני הקנאביס הרפואי מצליחים להפסיק להשתמש בתרופות או להפחית משמעותית…

שיתוף פעולה מחקרי בין שתי אוניברסיטאות אמריקאיות מספק ראיות מחקריות חדשות לכך ששימוש בקנאביס רפואי מסייע למטופלים להפחית או להפסיק לחלוטין את השימוש שלהם בתרופות רגילות. לפי מסקנות המחקר כ-42% מצרכני הקנאביס הרפואי מצליחים להפסיק להשתמש בתרופות או להפחית משמעותית את מספר הכדורים שהם לוקחים, בעקבות השפעתו החיובית של הקנאביס.

סגולותיו הרפואיות המגוונות של צמח הקנאביס, בגינן נעשה בו שימוש רפואי במדינות רבות בעולם כולל ישראל ומרבית מדינות אירופה המודרניות, הפכו בשנים האחרונות לעובדה רפואית מוכרת. היום, רופאים בכל העולם מודעים לכך שקנאביס מסייע לטיפול במחלות ומצבים רפואיים רבים, ולעיתים אפילו משפיע בצורה חיובית יותר מתרופות קונבנציונליות.

עד כמה חיובית יותר? מספיק כדי להפסיק או להפחית בצורה משמעותית את השימוש בתרופות אחרות, כך לפי מחקר חדש שמתווסף לרשימת המחקרים שבחנו עד היום נושא זה.

מחקר מראה: יותר קנאביס = פחות תרופות

המחקר הנוכחי נערך באוניברסיטת מישיגן, בשיתוף פעולה עם צוות מחקר מאוניברסיטת באפלו, ופורסם בגיליון החודשי של כתב העת המדעי ‘Journal of Psychoactive Drugs‘ העוסק בהשפעתם של סמים שונים על המוח.

צוות המחקר כלל מומחים לביולוגיה, סוציולוגיה ומחקר חברתי, במטרה לנסות להפיק מנתוני המחקר מודל שמערכת הבריאות הממשלתית תוכל להשתמש בו כדי לטייב את שיטות ופרוטוקולי הטיפול בקנאביס. מודל זה מבוסס על ממצאי המחקר, וחיתוך שלהם עם תוצאות מחקרים דומים שעסקו בהערכת טיפולים רפואיים רגילים.

מחקר מראה: 42% מצרכני הקנאביס הרפואי מפסיקים עם תרופות
קנאביס רפואי – עדיף על תרופות, על פי הצרכנים

החוקרים בחנו את השימוש בקנאביס רפואי בקרב קבוצת נסיינים (392 מבוגרים – גילאי 18 עד 71) ש-78% הנם או היו בעלי רישיון לקנאביס, במטרה לבדוק את הקשר בינו לבין שינוי בכמות התרופות הקונבנציונליות או הטיפולים האחרים שעוברים אותם מטופלים במשך השנים.

הנחת היסוד של החוקרים, שהתבססה על ממצאים של מחקרים רבים שהראו ראיות דומות עד היום, קבעה כי ככל הנראה יהיה קשר ישיר בין שימוש בקנאביס רפואי, בעיקר במינונים גבוהים, לבין ירידה בכמות התרופות האחרות שהגוף מרגיש כי הוא זקוק להן.

תוצאות המחקר הראו תאימות גבוהה מאד להנחת היסוד: נמצא כי 42% ממטופלי הקנאביס הרפואי שנבדקו הפסיקו לגמרי לקחת את התרופות הקונבנציונליות שלהם (אחת או יותר) ו-38% נוספים הפחיתו בצורה משמעותית את המינון של התרופות שהם לוקחים.

מבין 38% שהפחיתו את השימוש שלהם בתרופות מכל הסוגים (בעיקר לשיכוך כאב) נמצא כי מרביתם עשו זאת מבלי לקבל המלצה מהרופא המטפל שלהם או בכלל ללא ידיעתו, על בסיס ההשפעות החיוביות של הקנאביס שמורגשות בגופם.

מחקרים מראים: שימוש בקנאביס מפחית את הצורך בתרופות
מחקרים מראים: שימוש בקנאביס מפחית את הצורך בתרופות

ממצא משמעותי נוסף שעלה במחקר הוא ההגדרה והתפיסה של מטופלי הקנאביס הרפואי לגבי יעילותו הרפואית, גם בתור טיפול בלעדי וגם בהשוואה לתרופות קונבנציונליות.

בניגוד לטיפולים הרפואיים המקובלים, כל צרכני הקנאביס הרפואי דירגו את הטיפול בקנאביס רפואי במדדים גבוהים יותר בקריטריונים של השפעה רפואית, תופעות לוואי, בטיחות שימוש, נטייה לגרימת התמכרות, זמינות ואפילו מחיר.

כלומר, כל אחד מהטופלים שנסקרו ועשו בעבר או בהווה שימוש כלשהו בקנאביס רפואי, דיווח על כך שהטיפול בו הוא מוצלח, איכותי, בטוח ויעיל יותר לעומת האלטרנטיבות של עולם הרפואה הממוסד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. בוב מארלי |

    כל כך רציתי באמת לראות מחקר רציני, וכל כך התלהבתי שבאמת יש קישור למחקר עצמו…
    וכל כך התאכזבתי שקראתי שאוכלוסיית המחקר שקיבלה את השאלוהעם היא מתוך כאלו שהגיעו לכנס הדורש רפורמה בקנאביס, מן הסתם מי שיגיע להיות אקטביסט בתחום זה מי שהיתה לו חוויה חיובית מהשימוש. ברמה המדעית זה מחקר חסר חשיבות.

  2. שחר |

    כ”כ לא מפתיע. אשמח כיצד ניתן להשיג קנביס רפואי.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות