ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

העונש על גידול ביתי של 3 צמחים על הגג: קנס 5,000 ש”ח

שתפו את החברים

אב לחמישה שהורשע בגידול ביתי של 3 צמחי קנאביס על גג ביתו, קיבל השבוע עונש חריג יחסית בקלותו – קנס של 5,000 ש”ח ללא עבודות שירות ועם מאסר על תנאי של 6 חודשים בלבד. בית המשפט גם קיבל את החלטתו…

אב לחמישה שהורשע בגידול ביתי של 3 צמחי קנאביס על גג ביתו, קיבל השבוע עונש חריג יחסית בקלותו – קנס של 5,000 ש”ח ללא עבודות שירות ועם מאסר על תנאי של 6 חודשים בלבד. בית המשפט גם קיבל את החלטתו שלא להשתתף בסדנת גמילה – פסק דין זה מדגים לנו שוב עד כמה מערכת המשפט המודרנית אינה מחמירה עוד עם מגדלים ביתיים.

אדם בשנות ה-30 לחייו, תושב ת”א ואב לחמישה ילדים, שהורשע על ידי הפרקליטות בגידול 3 צמחי קנאביס על גג הבית בו מתגוררת אימו, נידון לעונש קל במיוחד: קנס של 5 אלף ש”ח ועונש מאסר על תנאי של 6 חודשים.

מעצרו של האב התבצע לפני מספר חודשים לאחר שמשטרת ישראל הגיעה לחיפוש בבית אימו, שגובה בצו שהונפק מבית משפט השלום במטרה לבחון האם מתבצעות במקום עבירות סמים. בתחילת דבריה הזכירה השופטת כי עבירות סמים מכל סוג שהוא הנן עבירות חמורות הגורמות לפגיעה לא רק בצרכני הסמים עצמם אלא בחברה כולה, והדגישה כי בניגוד לעבירת פעוטות של החזקת סם, החוק אינו מבחין בין עבירת גידול סמים לצריכה עצמית לבין כאלו המיועדות למטרות סחר.

חשדה הראשוני של המשטרה היה כי מדובר בגידול למטרות סחר, אך הגרסה שמסר האב בעת מעצרו ביחד עם מספר העציצים הנמוך שנמצא בחיפוש, הובילו את בית המשפט להאמין כי מדובר בקנאביס למטרות שימוש עצמי בלבד.

בעת המעצר הודה האב בעבירת הגידול, לקח עליה אחריות מלאה וסיפר כי עשה כן בכדי לחסוך לעצמו את התשלום הגבוה שהיה משלם בעברו לשם רכישת קנאביס מהשוק השחור. בקנאביס, כך סיפר האב למשטרה ולשירותי הרווחה והמבחן, הוא משתמש למטרת התמודדות עם לחץ נפשי ודיכאון, מה שהוביל את התביעה לקבוע כי הוא ייאלץ להשתתף בסדרת טיפולי גמילה וכמובן יימנע מצריכה נוספת בעתיד.

חוק קנאביס
בית המשפט מציג: הקלה בענישה למגדלים ביתיים

במסגרת הטיעונים לעונש התוודה הנאשם כי מצבו הנפשי הוחמר מאז שהפסיק להשתמש בקנאביס, וטען כי מסיבה זו הוא לא מעוניין להמשיך בטיפול שקיבל ביחידה להתמכרויות אליה נשלח לסדרת הגמילה. מאחר ובמקביל הוא ביצע בדיקות שתן שהעידו כי הוא אינו משתמש בקנאביס. מאז, קיבל בית המשפט את טענתו, לא לפני שהגדיר אותה בתור “החלטה מקוממת”, ולבסוף קבע כי זו זכותו לסרב לטיפול הגמילה.

למרות סירובו של האב להמשיך בתהליך השיקומי, שופטת בית המשפט קבעה כי ניתן להקל בענישתו ולהימנע ממאסר בפועל או מעבודות שירות, זאת מאחר שמדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, שגידל את הצמחים לשימושו הפרטי בלבד. בזאת מציג בית המשפט פעם נוספת כי “היד הקשה” כלפי מגדלי הקנאביס הביתיים לא כל כך קשה למרות הכל, וגם אם עדיין לא מדובר בנורמה חברתית, בהחלט מדובר בצעד נורמטיבי שהחוק יודע להתעמת איתו במישור מציאותי. ולא רק על פי הכללים הישנים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות