ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שלדון אדלסון

הפטרון של ביבי ומלחמתו בקנאביס

שתפו את החברים

שלדון אדלסון הוא אחד מ 12 האנשים העשירים באמריקה (הונו מוערך ב29 מיליארד דולר)  ויש שקוראים לו גם הבעלים של מדינה קטנה במזרח התיכון, בגלל קרבתו לביבי נתניהו והיותו הבעלים של העיתון “ישראל היום”. מה שאתם אולי לא יודעים זה…

שלדון אדלסון הוא אחד מ 12 האנשים העשירים באמריקה (הונו מוערך ב29 מיליארד דולר)  ויש שקוראים לו גם הבעלים של מדינה קטנה במזרח התיכון, בגלל קרבתו לביבי נתניהו והיותו הבעלים של העיתון “ישראל היום”.

מה שאתם אולי לא יודעים זה ששלדון אדלסון גם תורם מיליוני דולרים למלחמה נגד לגליזציה בארה״ב. ועם זה לא מספיק, אדלסון הוציא מיליונים בנסיון להכניס ימנים קיצוניים לממשל ארה״ב, ובגלל זה הוא נכנס לרשימה הנקראת  The Billionaire Shit List, או בתרגום חופשי, רשימת הביליונרים החארות.

בשנת 2014 הוא תרם 5.5 מיליון דולר לקמפיין נגד סמים בפלורידה ש׳עזר׳ להביס את יוזמת הקנאביס רפואי. הוא תרם 1 מיליון דולר לאותה מטרה במסצ׳וסטס, ובביתו, נבאדה, שם תתקיים הצבעה חודש הבא ללגליזציה מלאה, הוא תרם 2 מיליון דולר. הוא רכש לאחרונה את המגזין Las Vegas Review ב- 140 מיליון דולר ומאז העיתון נסוג מתמיכתו בלגליזציה.

הסיבה שעומדת מאחורי המלחמה של אדלסון קשורה ככל הנראה, בבנו מיטשל שמת ממנת יתר של הרואין וקוקאין ב-2005. לפי אדלסון, קנאביס הוא סם מעבר שהוביל את בנו לסוף הנורא.

התאוריה הזאת שקנאביס הוא סם מעבר, הופרכה כבר מזמן. המכון ההולנדי להתמכרות ולבריאות הנפש הגיע למסקנה ״באשר לאפשרות מעבר מקנאביס לסמים קשים, ברור כי התכונות הפרמקולוגיות של קנאביס אינן רלוונטיות בהקשר זה.״ בנוסף, מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים שדווקא אלכוהול הוא החומר שממנו חלה הדרדרות לשימוש בסמים קשים ולא ממריחואנה.

ההסבר למלחמתו של אדלסון די ברורה, אובדן ילד היא בהחלט טרגדיה נוראית, אבל אין זו סיבה להתייחס למיליונים אחרים שצורכים קנאביס כאל פושעים.  לסיכום, מדיניות הקנאביס צריכה להתבסס על מדע ושכל ישר לא על דוגמאות נקודתיות טרגיות ככל שיהיו של אלו שלא הצליחו לשלוט בהתמכרויות שלהם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות