ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה קנאביס אור ירוק

סקר חדש: התמיכה בלגליזציה נמצאת בשיא של כל הזמנים

שתפו את החברים

סקר חדש שנערך בארה”ב מצא כי התמיכה הציבורית במהלך של לגליזציה מלאה – בעדו הצביעו 68% מהנשאלים במדינות בהן קנאביס חוקי ולא חוקי כאחד – נמצאת בשיא של כל הזמנים. עוד נמצא כי 73% מהציבור בעד מחיקת כל הרישומים הפליליים…

סקר חדש שנערך בארה”ב מצא כי התמיכה הציבורית במהלך של לגליזציה מלאה – בעדו הצביעו 68% מהנשאלים במדינות בהן קנאביס חוקי ולא חוקי כאחד – נמצאת בשיא של כל הזמנים. עוד נמצא כי 73% מהציבור בעד מחיקת כל הרישומים הפליליים שמקושרים לעבירות קנאביס, וביטול מעמדו הפלילי של הצמח ברמה הפדרלית.

המרכז האמריקאי לקידמה (CAP) פרסם בסוף השבוע את תוצאותיו של סקר מקיף (1,500 נסקרים מ-50 מדינות) שנערך בשנה האחרונה בשיתוף עם חברת המחקר הפיננסי ‘GBA Strategies’, ובחן את דעת הציבור בנושא מדיניות הקנאביס.

התוצאות החיוביות של הסקר, שמהוות המשך ישיר לממצאים קודמים שהראו תמיכה בשינוי מדיניות הקנאביס של ארה”ב, מציגות עובדה משמחת: התמיכה בלגליזציה מלאה של קנאביס נמצאת כעת בשיא של כל הזמנים.

68% בעד לגליזציה של מכירות וגידול ביתי

לגליזציה של קנאביס, במודל דומה לזה שקיים כבר כמה שנים במדינות כמו קולורדו, ומתיר לא רק מכירה בחנויות אלא גם גידול ביתי, הוא נושא שעד לא מזמן כמעט ולא נדגם בסקרים שעסקו בשינוי מדיניות הקנאביס.

מרבית הסקרים שנערכו עד היום מצאו כי הציבור האמריקאי תומך בהקלה על חלוקת קנאביס רפואי לחולים, וכן בביטול מעמדו הפלילי של הקנאביס והענישה הכרוכה בו, אך לגליזציה מלאה היא נושא שזכה בקושי לתמיכת הרוב, עד עכשיו.

צמח קנאביס
ארה”ב בעד – 68% תומכים בלגליזציה

ממצאי הסקר החדש מראים כי 68% מהנשאלים תומכים בלגליזציה מלאה של קנאביס, לא רק בתוך מדינות מסוימות אלא בחוק הפדרלי, שתבטל את מעמדו הפלילי של הקנאביס ותהפוך אותו למוצר סחיר ככל מוצר אחר בשוק.

כמו כן, נמצא כי 73% מהנשאלים בעד מחיקת כל הרישומים הפליליים של עבירות קנאביס, כולל תיקים ישנים ורישומים פליליים שעדיין נמצאים בתוקף, וביטול ההליך הפלילי שכרוך בעבירות קנאביס שלא כוללות אלימות.

למרות החזית המאוחדת של מרבית הציבור בנושא הלגליזציה וביטול היחס הפלילי לצרכני קנאביס, נמצא כי רק 47% מהציבור סבור כי טיפול בצרכני סמים צריך להתבצע דרך מערכת הבריאות ללא התערבות של מערכת המשפט.

“תוצאות ברורות שעולות מבדיקה נרחבת וחוצת מפלגות, לפיה מרביתו של הציבור תומך בלגליזציה של קנאביס ברמה הפדרלית, הן חיוניות בתקופה זו, בה המחוקקים מתחילים לגשש את דרכם באזור זה של החוק”, מסר אד צ’אנג (Ed Chung), סמנכ”ל הרפורמות המשפטיות בארגון. “ניתן לראות בבירור כי הציבור בערים ומדינות רבות תומך בשינוי החוק המיושן, והגיע הזמן למאמץ לאומי שיביא אותנו ליישור קו ושחרור המדיניות המיושנת”

קנאביס ארה"ב
הממשל תומך, והלגליזציה בדרך

לדבריו של צ’אנג, שרק בשבוע שעבר הודיע כי הארגון מעביר בימים אלו משאבים רבים לעיסוק במדיניות הקנאביס, הלגליזציה המלאה בארה”ב היא בטוחה, ולא יעבור הרבה זמן עד שהשלטון הפדרלי יעקוב אחרי השכנים מצפון ויכריז על הקנאביס כחוקי.

בפועל, הממשל האמריקאי בעיקר מזגזג כרגע, ואפילו שוקל להפר את הריבונות של מדינות הלגליזציה אבל עם תמיכתו של טראמפ נראה שהלגליזציה אכן קרובה היום מתמיד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות