ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

למה כדאי מדי פעם להפסיק לעשן קנאביס, ואיך עושים את זה נכון?

שתפו את החברים

כמו בכל דבר בחיים, הפסקות יזומות, מדודות והכרתיות הן דבר נפלא שמעשיר ומחבר בחזרה להנאה הבסיסית מהחיים וממה שיש להם להציע. אותו הדבר גם לגבי הפסקה מקנאביס שתכנון והכנה נכונים לקראתה יכולים להיות כמו מפגש מחודש וראשוני. אז למה להפסיק…

כמו בכל דבר בחיים, הפסקות יזומות, מדודות והכרתיות הן דבר נפלא שמעשיר ומחבר בחזרה להנאה הבסיסית מהחיים וממה שיש להם להציע. אותו הדבר גם לגבי הפסקה מקנאביס שתכנון והכנה נכונים לקראתה יכולים להיות כמו מפגש מחודש וראשוני. אז למה להפסיק לעשן קנאביס , ומה קורה לנו בזמן ההפסקה?

קנאביס לא ממכר, הוא גם לא הורג ממנת יתר – אבל לפעמים מומלץ לעשות הפסקה מקנאביס כדי ליהנות עוד יותר מהשפעתו, לקבל פרספקטיבה, וכדי להבין וליהנות באמת מהיכולת לשנות תודעה שמתקבלת בזכות הקנאביס. גם במונחים של טיפול בכאב, טוב לעשות הפוגות כדי לווסת את הסתגלות הגוף לחומר, אבל במקרים כאלה חשוב לעשות זאת בצורה מפוקחת ועם תחליפים ראויים.

איך מומלץ להפסיק?

ברוב המקרים אנשים מגיעים לתובנה שהם צריכים הפסקה כשהם כבר מפסיקים להרגיש את ההשפעה – על מנת ליהנות מהשפעתו של הקנאביס לטווח הארוך מומלץ מאד לתכנון הפסקות יזומות מראש, בדיוק כפי שמומלץ להחליף זנים מעת לעת. את ההפסקות כדאי לשלב בשגרת הצריכה השוטפת, ומי שמתקשה להימנע למרות ההחלטה להפסיק, הכי טוב להוציא את החומר מהבית. רחוק מהעין, רחוק מהלב. נסו גם לספר לחברים שיצאתם להפסקה ואתם לא מעוניינים שיציעו לכם שאכטה, תתפלאו, הם עשויים דווקא לאהוב את זה ואפילו לעזור לכם להצליח בזה. ישנן גם סדנאות שונות שיסייעו בניהול של הפסקה כזו ויעניקו לכם כלים לניהול הפסקות עתידיות. 

מה קורה לגוף כשמפסיקים?

קנאביס נמצא במקום ה-18 ברשימת החומרים הממכרים בדירוג האירופאי. משמעות הדבר היא שההשפעה הפיזית שלו בתהליכי גמילה היא מינורית – למעט אחוז קטן מאד מהאוכלוסייה רובינו לא מפתחים תסמיני תלות בחומר עצמו, מה שהופך את ההשפעה הגופנית של ההפסקה לשולית עד אפסית.

אז מה כן? אם אנחנו מעשנים קנאביס יחד עם ניקוטין, חשוב לזכור שניקוטין דווקא ממכר מאד מאד, ושבאופן כללי יתכן שאנחנו מעשנים יותר קנאביס בגלל הניקוטין, ולא בהכרח בגלל שאנחנו רוצים עוד קנאביס. יתכן שבזמן ההפסקה תירצו לעשן יותר סיגריות, אז עדיף להיות במודעות לכך ולא לעשן מעבר למה שאתם רוצים, באופן כללי כדאי לנצל את ההזדמנות כדי לוותר על הטבק לחלוטין ובפעם הבאה כשאתם נפגשים עם הקנאביס לצרוך אותו נקי, עם מזון, באידוי או בשילוב עם טבק נטול ניקוטין.

החלק המנטלי

לסרב להצעות מחברים

עיקר ההשפעה של הפסקה מקנאביס תהיה מנטלית, וזאת משום שמדובר על חומר משנה תודעה (בהנחה שאנחנו מעדיפים את הקנאביס שלנו מדושן ב-THC). במהלך ההפסקה יקרו שני דברים; הראשון הוא תשומת הלב למציאות ולדברים המרגיזים שבה שתזכיר לכם למה התחלתם לעשן מלכתחילה.

יחד עם זאת, המציאות לא השתנתה, אלא אנחנו, וככל שנבחין יותר בכל הדברים שמעצבנים אותנו, ואולי יגרמו לנו להיזכר למה אנחנו רוצים לעשן, אלה דברים שנמצאים שם גם כשאנחנו מעשנים. פירושו של דבר שצריך לזכור לא להתרגש מכל מה שאנחנו קולטים בהלך ההפסקה ולהתייחס לזה בהתאם.

דבר נוסף שיקרה במהלך הפסקה זה התעוררות הזיכרון שלנו, מקרים שקרו לנו בעבר והדלקנו ג’וינט לאור התרחשותם כדי להקל על התחושות, יעלו אולי כזיכרון של משהו שקרה לנו. זה קורה משום שהמערכת מנסה להראות ל”עצמי”, כלומר לי, שההכלה התאפשרה הלכה למעשה, עם ובלי הג’וינט.

מתרחש איזשהו כיול חושי, אנחנו חשים אחרת את העולם במהלך ההפסקה ללא הפילטר של הג’וינט, הדבר הזה גורם לרגשות ולתחושות שלנו להיות מוחשיים יותר, וכך גם לזכרונות שלנו. אחת המשמעויות של הדבר זה לחוות דברים שחווינו בעבר, כאילו אנחנו חווים אותם ממש כאן ועכשיו, שוב. התחושה הממשית של הדברים נובעת מהשינוי הנוסף שעשינו בתודעה, כשהוצאנו את הקנאביס.

לשינויים האלה בפוקוס התודעתי יש חשיבות גבוהה מאד להתפתחות המנטלית שלנו, כמו גם לאיזון הרגשי.  

החלק הפיזי

החלק הפיזי של ההפסקה הוא מה שתחליטו שיהיה. אין ממש השפעה פיזית להפסקה מקנאביס, ושוב אנחנו מזכירים שההתייחסות היא לצרכני היום יום של קנאביס, ולא למי שצורך אותו למטרות של טיפול, בפרט טיפול בכאב. החידוד החושי הוא מתנה נפלאה כשנערכים מראש להפסקה, כך אפשר לתכנן ארוחות טעימות במקומות חדשים, פעילויות ספורט, שהייה בטבע, מפגשים עם חברים ומכרים מפעם ואנשים חדשים, מתוך ההכרה שיש הזדמנות לנקודת מבט חדשה על הסיטואציה (ואחרי הכל, בכל זאת המציאות לא כזו איומה).

הקושי העיקרי בהפסקה מקנאביס הוא כאמור הגמילה מסיגריות או בעיקר הניקוטין שרוב הצרכנים בישראל נוהגים לערב אותו יחד עם צריכת הקנאביס שלהם.

כמו בכל דבר בחיים, כשהפסקה כבר נדרשת זה מתדפק על הדלת בעוצמה, כמו השלב הזה שאנחנו מתחילים לריב וזה איתות לקחת קצת מרחק – למה? כי כשאנחנו לוקחים מרחק, משנים משהו, כדברי האמירה, משנה מקום משנה מזל, אנחנו מקבלים הזדמנות להסתכל על הדברים מנקודת מבט אחרת.

החוויה החושית שלנו משתנה כאשר אנחנו צורכים קנאביס, והיא גם משתנה כאשר אנחנו מפסיקים. זאת זכות וגם זאת זכות. תבואו חיוביים להפסקה שלכם, תעשו תכניות של דברים מהנים שבא לכם לעשות, והכי חשוב – תזכרו לא להתרגש יותר מדי ממה שאתם מרגישים, תיהנו ממה שכיף ותנשמו בסבלנות דרך מה שפחות כיף, זה ימשיך לחכות לכם כמו שזה חיכה עד עכשיו, עם ובלי הקנאביס.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 11

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אמיל |

    אני מעוניין צרו איתי קשר בבקשה

  2. ישראלי |

    מאמר מצוין. תודה.

  3. אלי |

    לא כתבם כאן שיש בעיה מאד קשה להירדם בזמן ההפסקה, למי שהיה רגיל לעשן לפני השינה.
    אשמח אם יש לכם איזה רעיון לזה כי אני פשוט סובל ולא מצליח לנהל שיגרה בגלל זה.

  4. בוג מיזרחי |

    מאמר מעולה!!! נותן תחושת גיבוי ומעלה את המוטיבציה תודה רבה

  5. בוג מיזרחי |

    מאמר מעולה!!! נותן תחושת גיבוי ומעלה את המוטיבציה תודה רבה

  6. דן |

    מאמר מעולה!

  7. עטלף |

    לא ממכר?
    אני ורבים כמוני (כ-10% ממשתמשי הקנביס על בסיס יומיומי) חווים התמכרות נפשית ופזיולוגית קשה עם תסמיני גמילה לא פשוטים. קנביס גורם לתלות חזקה בקרב לא מעט אנשים ולטאטא את זה מתחת לשטיח לא יעזור.

  8. מרים |

    אני מעוניינת🙏🏻

  9. מרים |

    אני מעוניינת🙏🏻🙏🏻🙏🏻

  10. דאגלס |

    כתבה מעניינת אך מרגיש שחסר לה מספר דברים לאיך להפסיק לעשן קנאביס לגמרי ולבנות חיים פרודוקטיביים ללא קנאביס
    נתקלתי בזה ביוטיוב. ממליץ מאוד.

    https://youtu.be/1bqRwCBlK8g

  11. חנה סודאק |

    אנא צרו עמי קשר בדחיפות
    בברכה
    חנה סודאק
    0544231944

שינוי גודל גופנים
ניגודיות