ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

איך זה מרגיש להיות מסטול מקנאביס?

שתפו את החברים

קנאביס הוא נושא פופולרי בימינו. הודות לרפורמות הקנאביס שמגיעות מרחבי העולם כולו, סקרנים רבים יכולים היום להחזיק ולצרוך קנאביס באופן חוקי, לראשונה בחייהם. אז מה בכלל המשמעות של להיות מסטול? אנחנו פה כדי לעזור לכם להכיר את הצמח, הנה מה…

קנאביס הוא נושא פופולרי בימינו. הודות לרפורמות הקנאביס שמגיעות מרחבי העולם כולו, סקרנים רבים יכולים היום להחזיק ולצרוך קנאביס באופן חוקי, לראשונה בחייהם. אז מה בכלל המשמעות של להיות מסטול? אנחנו פה כדי לעזור לכם להכיר את הצמח, הנה מה שאתם יכולים לצפות מהפעם הראשונה שלכם בשימוש בקנאביס.

קנאביס מעט שונה מאלכוהול במונחים של השפעה. בעוד שתוצרי אלכוהול הם באופן כללי בעלי אותה ההשפעה, חווית הקנאביס משתנה באופן משמעותי בין אדם לאדם. חלק ימצאו את עצמם בהתקפי צחקוקים, אחרים יתרווחו בנינוחות על הספה, ויהיו כאלה שיתמלאו מרץ ויקומו לסדר את הבית.

איך קנאביס מרגיש?

למרבית משתמשי הקנאביס, הצמח גורם לתחושה כללית נעימה, רגועה ונינוחה. חלק מההשפעות יכולות להועיל לאדם אחד בעוד אצל האדם השני הם יגרמו לתופעה לא רצויה. למשל, אם תרצו ללכת לעבודה אז בטח לא תעשנו זן שיפיל אתכם מהרגליים, אבל אחרי שתחזרו מהעבודה, כנראה שזה מה שתרצו לעשן.

הנה כמה מהתחושות הנפוצות שמזוהות עם קנאביס:

  • התעופפות ונחיתה, ושוב
  • שיבוש קל בתחושת הזמן
  • הירגעות של הגוף
  • אושר, אופוריה, שביעות רצון, תחושת חופש, העדר טרדות, וגישה נינוחה למציאות.
  • תחושת נמנום
  • עלייה באנרגיה המנטלית
  • שכחנות
  • עלייה במודעות תחושתית

יש סיבה לכך שחלק קטן מהאנשים מוותרים על הקנאביס לאחר ההתנסות הראשונה שלהם. הפעם הראשונה יכולה להיות לפעמים חוויה עוצמתית למדי. משתמשי קנאביס מנוסים מפתחים עמידות כלפי ההשפעה הפסיכואקטיבית של ה-THC, מה שמאפשר למשתמש ליהנות מהצמח מבלי לחוש שינויים קוגניטיביים לא נוחים.

ג’וינט, באנג, פייפ, או אולי עוגייה עם קנאביס?

האופן שבו קנאביס נצרך יכול להשפיע באופן מהותי על ההשפעה הכללית –

  • בעישון או באידוי הצמח, רוב הצרכנים ירגישו בתוך כמה דקות עד רבע שעה – השפעה שתימשך בין שעתיים ל-4 שעות.
  • באכילה, האפקט יכול להגיע רק לאחר שעתיים והשפעתו יכולה להמשך בין ארבע עד שש שעות.

צריכת הקנאביס באמצעות עישון, או אידוי, מאפשרת לחומר הפעיל להגיע ישר למוח ולהעניק אפקט מהיר ומרוכז יותר, עם יתרונות לטובת שיטת האידוי.

לעומת זאת צריכת קנאביס דרך מערכת העיכול, (באכילה או בבליעה) תעניק השפעה חזקה ועוצמתית הרבה יותר, ולמשך זמן ארוך, ועם תחושות חיבור לגוף שיסייעו להתמודד עם כל כאב.

הרגשה56

זני קנאביס

קיימים זנים רבים של קנאביס, והגנטיקה שלהם נקבעת על פי האזור שממנו הוא הגיע. מקור הגנטיקה מגיע מאזורים רבים בעולם כמו – הודו, מקסיקו, סין, פקיסטן, וגם דרום אמריקה, ועל פי זה נקבע אם זה זן סאטיבה או אינדיקה. תתוודעו למבחר עשיר של זנים שונים. את הזנים האלו אפשר לחלק בגדול לסאטיבה, אינדיקה והיברידי כשהסאטיבה והאינדיקה נמצאים על שני קצוות הספקטרום של ההשפעה וההיברידי הוא מעין שילוב של השניים. שנים של טיפוח זנים אפשרו להגיע למגוון אדיר של סוגי זנים שונים, שכל אחד מהם מעניק תחושה ייחודית ושונה.

אינדיקה

אינדיקה זה שם כללי לזנים שנחשבים מרגיעים יותר, בעלי אפקט שהוא יותר ממוקד בגוף. זני האינדיקה ידועים על באפקט של תחושת כבדות בגוף, וערפול מנטלי, אף על פי שמדובר על קשת מגוונת מאד של תחושות. זני האינדיקה ידועים בשל יכולתם ליצור תחושת ישנוניות, ולכן מומלץ לצרוך אותם לפני השינה. והם גם כמובן מועילים מאד למי שמתקשה לישון. בין זני האינדיקה הנפוצים ישנם את ה”בובה קוש”, “Northern Lights”, “Granddaddy Purple” ועוד.

הרגשה 4סאטיבה

זנים שמוגדרים כסאטיבה לרוב הם בעלי השפעה אנרגטית ומרימה יותר. כל סוגי הקנאביס שמכילים ריכוז גבוה של THC, יכולים לגרום לתחושת אופוריה. הסאטיבה לעומת זאת מלאה באושר ושופעת אופוריה, כשבנוסף היא גם מעניקה בוסט של אנרגיה כמו כוס קפה או תה שחור. צרכני סאטיבה רבים אוהבים אותה בבוקר בזכות האפקט ה”מוחי” שלה, שמעודד צלילות ריכוז ובאופן כללי ממקד את המחשבה. אלו זנים מצוינים שמומלצים למפגשים חברתיים.  

במינונים גבוהים זני סאטיבה יכולים לייצר תחושת עוררות, ואף תחושת לחץ קלה. אף על פי שזני הסאטיבה מעודדים ריכוז, הם לרוב לא מספקים את תחושת ההרפיה העמוקה שמספקים האינדיקה. זני ה-Haze למיניהם יהיו לרוב סאטיבה כמו ה-“Super Silver Haze”, “Pourpul Haze” וגם “Soul Diesel” ועוד.

הייבריד

לחלק מאיתנו, ההשפעה הפסיכואקטיבית של קנאביס מעוררת אי נוחות מסוימת. מי שרוצה להימנע משינויים קוגניטיביים או פשוט מהסוטול של הקנאביס יעדיף אולי זנים בעלי ריכוז גבוה של CBD. שהוא למעשה הקנאבינואיד הלא פסיכואקטיבי של הקנאביס. בזנים בהם רמות ה-CBD גבוהות ורמות ה-THC נמוכות, האפקט לא ייצר סוטול, אם כי תחושת רגיעה ושחרור גופניים, שכוללים גם הרפיית שרירים, מה שהופך אותם למשככי כאבים מצוינים. זנים אלה מספקים את היתרונות של קנאביס ללא האפקט של הסוטול, והם טובים למי שצורך קנאביס במהלך היום ולא רוצה להתיש את עצמו במהלכו. ניתן למצוא היום מגוון רחב מאד של זנים היברידיים שיענו כמעט על כך צורך, וצריך להתנסות מעט בזנים כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

שתפו אותנו בחוויית הקנאביס הראשונה שלכם והתחושות שהיו לכם

מקור

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות