ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שרן השכל

הצעת החוק העצמאית של ח”כ שרן השכל לאי-הפללה מלאה נפלה בכנסת

שתפו את החברים

ברוב של 36 חברי כנסת שהצביעו נגד – מול 24 חברי כנסת שהצביעו בעד, נפלה הצעת החוק של ח”כ שרן השכל (הליכוד) וח”כ דב חנין (הרשימה המשותפת) לאי הפללה מלאה של צרכני קנאביס. לאחר שהשר גלעד ארדן העביר את הצעת…

ברוב של 36 חברי כנסת שהצביעו נגד – מול 24 חברי כנסת שהצביעו בעד, נפלה הצעת החוק של ח”כ שרן השכל (הליכוד) וח”כ דב חנין (הרשימה המשותפת) לאי הפללה מלאה של צרכני קנאביס.

לאחר שהשר גלעד ארדן העביר את הצעת אי-ההפללה המרוככת מאוד שלו בממשלה, ח”כ השכל החליטה לעקוף את מנגנוני האישור הרגילים של הקואליציה, ולהגיש את הצעת החוק המקורית שלה ישירות להצבעת מליאת הכנסת.

שרן השכלהיא אמנם החתימה 22 חברי כנסת נוספים על הצעת החוק, אך נראה שאף חבר כנסת מלבדם לא בא לתמוך. הממשלה הטילה משמעת קואליציונית שמחייבת את חברי הקואליציה להצביע נגד או לפחות להתקזז, אחרת יינקטו נגדם צעדים, וההצעה נפלה.

ההצעה המקורית של ח”כ שרן השכל, שהוגשה כבר לפני שנה לוועדת השרים לענייני חקיקה ונחסמה שם על ידי השר גלעד ארדן, כוללת אי הפללה מלאה של צרכני קנאביס, והטלת קנס של 300 ש”ח בלבד או 1,500 ש”ח בעישון במרחב הציבורי כעונש היחיד על העבירה. זאת בניגוד למודל של ארדן, הכולל ענישה פלילית שכולה להיות מומרת בקנס בפעם הראשונה והשנייה לשיקול דעת קצין משטרה, ותכלול התנדבות כפויה בפעם השלישית וענישה פלילית מלאה בפעם הרביעית.

המודל של ארדן, שעבר לפני מספר ימים בוועדת השרים לענייני חקיקה, צפוי להיות מיושם החל מחודש מאי הקרוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אזרח עצוב |

    מאכזב מאוד

    1. אזרח מודאג |

      אפשר לראות מי הצביע בעד ומי נגד??

      1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

        רשימה שמית ראיתי ב”מגזין קנאביס” שנותנים, אל תיכנס יותר מדיי הם מרוויחים מפרסומות או עם ADBLOCK PLUS

שינוי גודל גופנים
ניגודיות