ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס השקעות וקנאביס

השקעות בעולם הקנאביס – שימוע היסטורי בוועדת המשפט של הקונגרס האמריקני

שתפו את החברים

השקעות וקנאביס – מדד הקנאביס בארה”ב ממשיך לרדת, בגזרת הישראליות מגמה מעורבת והשבוע התקיים שימוע היסטורי בוועדת המשפט של הקונגרס האמריקני שמקדם עוד צעד את הליגליזציה.  השקעות וקאנביס השקעות וקאנביס – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע…

השקעות וקנאביס – מדד הקנאביס בארה”ב ממשיך לרדת, בגזרת הישראליות מגמה מעורבת והשבוע התקיים שימוע היסטורי בוועדת המשפט של הקונגרס האמריקני שמקדם עוד צעד את הליגליזציה. 

השקעות וקאנביס

השקעות וקאנביס – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 9%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 1.9% והדאו ג’ונס עלה השבוע בכ- 2.1%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת הקנאביס הגדולה בעולם, קנופי (סימול: CGC), אשר פיטרה בשבוע שעבר את המנכ”ל שלה, ברוס לינטון, המשיכה לסבול השבוע בשל דו”ח של אנליסט מבנק ההשקעות ג’פרי, המעריך כי החברה לא תגיע לרווחיות לפני שנת 2021. מניות החברה רשמו השבוע ירידה של כ- 14%, והשפיעו על הסקטור כולו.
  • סיפור גדול נוסף השבוע שייך לחברת קנטרסט (סימול: CTST) הקנדית. בביקורת שגרתית של משרד הבריאות הקנדי התגלו ליקויים בחממת הקנאביס הרפואי. כתוצאה, כל מכירות הקנאביס הרפואי של החברה הופסקו, עד לתיקון הליקויים. החברה לא סיפקה תחזית זמן לתיקון הליקויים, וההערכות הן שהתהליך ייארך שבועות עד חודשים בודדים. לחברה יש שטחי גידול נוספים עבור קנאביס לפנאי וכן תוכניות התרחבות נוספות לגידולי חוץ. לאור הפסדי ההכנסות הצפויים לחברה בחודשים הקרובים, הגיבה המניה בירידות חדות. בסה”כ ירדה השבוע המניה בכ- 35%.
  • חברת קושקו (סימול: KSHB) הגישה בקשה להיסחר בנאסד”ק. קושקו התחילה את דרכה כחברת הפצה למאיידים ומוצרי אריזה ביתיים הנמכרים באינטרנט, ומשם התפתחה גם לאספקת שירותי אריזה ליצרני קנאביס. החברה פיתחה טכנולוגיות ייחודיות למוצרי אריזה לקנאביס שעומדים בתקני הרגולציה הקנדית, הכוללים טכנולוגיות של דחיסה והגנה מפני פתיחה של ילדים. החברה נחשבת מובילה עולמית בתחום הזה, והיא מספקת את שירותיה לכ- 5,000 יצרני קנאביס מסביב לעולם. בנוסף, היא מספקת ליצרני הקנאביס מסיסים (סולבנטים) והידרוקרבונים הנחוצים למיצוי קנאביס, מוצרי מזון וקוסמטיקה.
  • חברת אורגניגרם (סימול: OGI) חשפה טכנולוגיה חדשנית שפיתחה למסיסות, אחידות וזמינות ביולוגית של שמני קנאביס, המבוססת על ננו טכנולוגיה. על בסיס הטכנולוגיה החדשה, אורגניגרם תציג בסוף השנה ליין של אבקות יבשות שישמשו לייצור משקאות קנאביס.
  • קרן הריט המתמחה בקנאביס רפואי, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) הודיעה השבוע על הנפקת כ- 1.3 מיליון מניות נוספות. הגיוס יכניס לקופת החברה כ- 163 מ’ דולר. הגיוס מיועד לתמוך בהמשך מגמת ההתרחבות של החברה בארה”ב.
  • בגזרת הישראליות, נרשמה השבוע מגמה מעורבת. מדיקל ירדה בכ- 6.2%, הרודיום עלתה בכ- 1.5%, טוגדר ירדה בכ- 2.7% ואינטרקיור עלתה בכ- 8.9%.

שורש הענף

השבוע התקיים שימוע היסטורי בוועדת המשפט של הקונגרס האמריקני תחת הכותרת: “חוקי המריחואנה בארה”ב: צדק לכל והצורך ברפורמה”. רוב חברי הקונגרס שהשתתפו בדיון אמרו כי הם תומכים בהקלה בחוקים הפדרליים, או בליגליזציה מלאה. חבר הקונגרס הרפובליקאי טום מקלינקטוק אמר כי: “אי הפללה היא אחד החוקים הבודדים שאנחנו יכולים להגיע לגביהם להסכם דו מפלגתי עוד במושב הנוכחי”.

יחד עם זאת, לא הושגה עדיין הסכמה לגבי הדרך הנכונה לקדם את הלגליזציה ברמה הפדרלית. האפשרויות השונות שנדונו הן: מתן אפשרות סוברנית לכל מדינה לחוקק חוקים באופן עצמאי, הוצאת הקנאביס מהגדרה של סם, או לגליזציה מלאה במודל הקנדי. בנוסף, חלק מחברי הקונגרס דורשים כי החוקים החדשים יסייעו לצדק חברתי ושיוויון הזדמנויות לקהילות של מיעוטים.

 

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. יעקב פרי |

    שוק הולך ומתפתח ובסופו של דבר בכל העולם המערבי יפתחו את האפשרויות שבישראל אט אט צוברות תאוצה.
    במכללת יזרעאל אפילו נפתח מסלול שמשלב את כל היבטי גידול הקנאביס. בהחלט חוד החנית

  2. יעקב פרי |

    שוק הולך ומתפתח ובסופו של דבר בכל העולם המערבי יפתחו את האפשרויות שבישראל אט אט צוברות תאוצה.
    במכללת יזרעאל אפילו נפתח מסלול שמשלב את כל היבטי גידול הקנאביס. בהחלט חוד החנית

שינוי גודל גופנים
ניגודיות