ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חיפה, בדרך ללגליזציה

ירוק עולה: תכנית ‘חיפה ללא הפללה’ יוצאת לדרך

שתפו את החברים

תוכנית ‘חיפה ללא הפללה’ ששואפת להפוך את העיר הצפונית לבירת הקנאביס של ישראל, יוצאת לדרך בכנס ראשון שייערך בשבוע הבא. בכנס יוצגו הפרטים המלאים אודות התוכנית, וייערך מפגש ראשון של קהילת התומכים ביוזמה החדשה לקידום לגליזציה עירונית. ה-100 הראשונים מוזמנים…

תוכנית ‘חיפה ללא הפללה’ ששואפת להפוך את העיר הצפונית לבירת הקנאביס של ישראל, יוצאת לדרך בכנס ראשון שייערך בשבוע הבא. בכנס יוצגו הפרטים המלאים אודות התוכנית, וייערך מפגש ראשון של קהילת התומכים ביוזמה החדשה לקידום לגליזציה עירונית. ה-100 הראשונים מוזמנים לבירה על חשבונו של יוזם ההצעה, כדי לדבר על התחלת הלגליזציה בישראל.

כל צרכני הקנאביס בישראל, למרות אופטימיות רבה ורצון עז לשינוי אמיתי בתחום, מושפעים ללא הרף מהבטחות שווא, דיבורי סרק וישיבות חסרות תוצאות או של ועדות הכנסת השונות, וכבר איבדו את האמונה והתקווה שלגליזציה מלאה תגיע אלינו במהרה למדינת ישראל.

דוד מגן
דוד מגן

במקביל, כולנו מייחלים ומקווים ללא הרף לכל שינוי במדינת ישראל, ולו הכי קטן, שיביא להקלה עבור צרכני הקנאביס. עם רפורמה רפואית שרק עכשיו עושה צעדים ראשונים של התעוררות, ומדיניות ארצית של “אי הפללה” שיש בה יותר חורים ובעיות מאשר שינוי אמיתי, קצת חדשות טובות לא יכולות להזיק.

החדשות הטובות הן ששינוי שכזה, או לפחות הצעד הראשון שלו, כבר נראה באופק. תוכניתו של המועמד למועצת העיר חיפה דוד מגן, תושב העיר בן 34 שיזם את הרעיון של לגליזציה עירונית והתחייב להפוך את העיר חיפה לבירת הקנאביס של ישראל על ידי הפסקת ההפללה ופיתוח תעשיית הקנאביס המקומית בעיר באמצעות משאבי העירייה, יוצאת כעת לדרך. בתפריט: הפצת המידע לציבור וגיוס תומכים לקראת הבחירות המקומיות באוקטובר.

‘חיפה ללא הפללה’ – כנס תומכים ראשון

בשבועות שחלפו מאז ההכרזה הראשונית על תוכנית הקנאביס המפוארת – שכזכור כוללת בתוכה הקמת אזורי תעשייה וחקלאות עבור מגדלי קנאביס תעשיתיים, הפסקת האכיפה נגד צרכני הפנאי ואפילו התרת גידול ביתי של עד 2 שתילים – עמלו מגן וצוותו על הקמת התשתית לקהילת התומכים בחזון ‘חיפה ללא הפללה‘.

לאחר שהתבססה קהילה ראשונית של כמה עשרות תומכים מקומיים, שכולם אינם קשורים לשום פעילות אחרת של הרשימה או מועמדיה מלבד קידום הלגליזציה העירונית, מכריזה כעת הקבוצה על הכנס הראשון בו תוצג התוכנית לציבור בפירוט מלא.

הכנס יתקיים בתאריך ה-8.4.2018 בשעה 19:00, בפאב ‘Elis’ הנמצא ברחוב דרך יפו 35 בחיפה. לדבריהם של מארגני האירוע, למקום מוזמן כל מי שרק רוצה להכיר מקרוב את הדרך ללגליזציה עירונית ופיתוח העיר חיפה, ומעוניין לעזור בהגשמת החזון בעיר או מחוצה לה.

לגליזציה עירונית של קנאביס - מעבירים את זה הלאה
לגליזציה עירונית – מעבירים את זה הלאה

“חשוב שכולם לא רק ישמעו את הכותרת שמדברת על לגליזציה, ויחשבו שמדובר בעוד תוכנית באוויר, אלא יבואו להרגיש מקרוב איך נראה מהלך של לגליזציה עצמאית שמקודם על ידי עירייה שמתחייבת למהלך במלוא משאביה.” מספר לנו מגן בראיון. “חממות הידרופוניות של קנאביס רפואי על גגות בניינים שנבנו על ידי העירייה, חממות עסקים ודיור מוזל לצעירים, רחובות ריקים משוטרים שמחפשים ג’וינטים, והכל כאן בישראל.”

לדבריו של מגן, אחד הדברים החשובים ביותר בדרך לשינוי הנכסף שתביא עמה הלגליזציה, הוא פיתוח שיח ציבורי ריאלי, כזה שמושפע מתוכניות שנמצאות “על השולחן” ומשרטטות את העתיד הוורוד בקווים ברורים מאד. במסגרת עידוד השיח, הצהיר מגן כי מאה התומכים הראשונים שיגיעו לכנס כדי לדון בחשיבותה של הלגיזציה בישראל, מוזמנים לבירה על חשבונו.

“בנושא הקנאביס ישראל מובילה בתחום המחקר והפיתוח, מתחום היישומים הרפואיים ועד פיתוח טכנולוגיות מקיפות, אז מה עושים עם זה בפועל? מפתחים את זה.” מספרת מרתה אלברט, רכזת פעילות השטח של הקמפיין החדש. “חיפה מלאה בפוטנציאל לא ממומש ויכולה בקלות להפוך לבירת הקנאביס הישראלית או אפילו העולמית הן מבחינת המחקר, והן מבחינת תיירות ופיתוח תעשייתי.”

ישראל סביון בראיון ל-'ניוז חיפה קריות'
ישראל סביון בראיון ל-‘ניוז חיפה קריות’

בהמשך להכרזה על הכנס, הודיע מגן כי מוביל הרשימה בה הוא רץ, ישראל סביון, הכריז רשמית על כוונתו לתמוך בתוכנית הקנאביס באם ייבחר לתפקיד ראש העיר. במתכונת זו, בה גם ראש העיר בעצמו יהיה תומך לגליזציה, החזון נראה עתה קרוב מתמיד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות