ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חיפה - לקראת אי הפללה של קנאביס

“רקע” – תוכנית הקנאביס של חיפה במסמך ראשון

שתפו את החברים

תוכניתו של דוד מגן, המתמודד על מושב במועצת העיר חיפה ושואף להפוך אותה לבירת הקנאביס של ישראל, רואה אור לראשונה במסגרת מסמך הצהרת כוונות רשמי. עיקרי התוכנית, שזכתה לשם “רקע”, עוסקים בפיתוח הכלכלי והקטנת רמת האבטלה בעיר באמצעות קידום תעשיית…

תוכניתו של דוד מגן, המתמודד על מושב במועצת העיר חיפה ושואף להפוך אותה לבירת הקנאביס של ישראל, רואה אור לראשונה במסגרת מסמך הצהרת כוונות רשמי. עיקרי התוכנית, שזכתה לשם “רקע”, עוסקים בפיתוח הכלכלי והקטנת רמת האבטלה בעיר באמצעות קידום תעשיית הקנאביס, אך מגן מצידו מתחייב שלא להתפשר על עיקרון אי-ההפללה העירונית שעליו ביסס את הקמפיין.

תוכנית הקנאביס של חיפה, אותה מקדם המתמודד בבחירות למועצת העיר דוד מגן, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בחודש אוקטובר, עולה כעת לראשונה על הכתב במסמך רשמי של הצהרת כוונות. המסמך נוסח על ידי מגן ויועציו הפוליטיים והמשפטיים, לאחר סבב פגישות שערך עם מספר תעשיינים ובעלי חברות קנאביס רפואי מארה”ב ואירופה בשבועות האחרונים.

בחלק מהפגישות הללו, כך לפי המידע שמסר צוותו של מגן למגזין, ניכר היה כי קיים רצון עז ליצירת שיתופי פעולה עסקיים בתחום הקנאביס, וכעת, עוד לפני בחירתו של מגן למועצת העיר, הוא מתחייב להתחיל באופן מיידי בהפיכת חלום העיר הירוקה למציאות.

קנאביס רפואי לטיפול באבטלה

הדרך ליישום תוכנית “חיפה בירת הקנאביס” של מגן, שהתחילה בחיפושים אחרי הקופישופ הראשון בארץ, ממשיכה כעת בהקמתו של תאגיד חדש בשם “רקע” (רשות קנאביס עירונית), שירכז את כלל הפעילות של רשויות העירייה בתחום הרחבת תעשיית הקנאביס המקומית ופיתוח התשתית שלה.

קנאביס רפואי - העתיד של חיפה?
קנאביס רפואי – העתיד של חיפה?

לאחר הקמת התאגיד העירוני, מסמך הצהרת הכוונת החדש כולל עוד 5 מטרות ראשיות, אותן מציב מגן בתור גולת הכותרת של התוכנית, לפחות בצד העסקי והכלכלי שלה שמיועד קודם כל כדי למגר את האבטלה בעיר:

1. קרן הקנאביס – מתן תמריצים כלכליים על ידי העירייה, בדמות הנחות בארנונה, פטור ממיסוי, השמשת נכסים נטושים וישנים ועוד, לחברות קנאביס מהארץ והעולם שיגיעו להשתכן או לפתוח משרדי לוויין באזורי התעשייה של חיפה.

2. שילוב יחידות השיטור העירוני במסגרת מערך האבטחה של חוות הגידול והמעבדות השונות של חברות הקנאביס, מתוך מטרה משולבת להוזיל את העלויות לחברות, לשפר את מערך האבטחה מבחינת הביקורת של משטרת ישראל, וליצור עוד תעסוקה ונתח תקציבי למשטרה המקומית.

3. הקמת “חממת קנאביס טכנולוגית” (“אקסלרטור”) שתהווה כר פורה להקמת ופיתוח חברות צעירות בתחום הקנאביס, על ידי אספקת שירותים בסיסיים כמו חלל משרדים, ייעוץ עסקי ומשפטי, חשיפה לקהלי יעד וגיוס משקיעים.

4. הפקת כנסי קנאביס בהיקף בין לאומי, בשיתוף פעולה עם גופים אמריקאים ואירופאים גדולים, שיהפכו את חיפה לעיר מרכזית בתעשיית הקנאביס העולמית וימשכו אליה משקיעים ויזמים.

5. גישור בין חברות הקנאביס לרשויות המדינה ומשרדי הממשלה, במטרה להניב תקצוב נוסף או הטבות אחרות שיסייעו לפיתוח תעשיית הקנאביס המקומית.

“חיפה תמיד הייתה עיר תעשייה, מחקר ופיתוח. כעיר שכבר בשנות ה-30 של המאה הקודמת עמדה בחזית הטכנולוגית של התעשייה הכבדה ובחזית החינוכית והמחקרית בזכות הטכניון”, אמר דוד מגן בראיון שערכנו עמו. “אין שום ספק שעכשיו צריכה חיפה להפוך לקודקוד של תעשיית העתיד – תעשיית הקנאביס”.

כפי שעולה מן המסמך, הצד העסקי של תעשיית הקנאביס בהחלט מכוסה, ואכן נראה כי הוא מיועד להפיק כמה שיותר רווח תעסוקתי לתושבי העיר. עם זאת, בניגוד לפרסומים קודמים, במסמך הנוכחי מגן אינו מתייחס לצרכני הפנאי ומודל אי ההפללה העירונית.

“מתחייב מול הצרכנים – אי הפללה ובהמשך לגליזציה”

בראיון שערכנו עם מגן כשעה קלה לאחר פרסום המסמך, הוא מסר לנו כי מתווה “רקע” אכן מתייחס אך ורק לצד העסקי של תעשיית הקנאביס ועתידה העירוני בחיפה, אך במקביל הבהיר כי בסך הכל מדובר בצעד הראשון של תוכניתו, כפי שהציג אותה בעבר – הבאת כוחות כלכליים לעיר, שיסייעו בהמשך לקבע את מעמדו של הקנאביס.

דוד מגן, מועמד למועצת העיר חיפה
דוד מגן: “מתחייב לאי הפללה מול הצרכנים” (צילום: אורן קאן)

“המסמך שנכתב בידי צוות המומחים של הסיעה שלנו למועצת העיר – מקבע את העקרונות שלפיהם נפעל כבר עתה, ובהמשך ביתר שאת עם בחירתנו למועצת העיר”, הוא מסביר. “המסמך הוא יסוד לתוכנית עבודה מסודרת ליום שאחרי הבחירות – והוא הוצג בפני תעשיינים מובילים בישראל וארה”ב והתקבל בהתלהבות. המטרה שלנו היא להביא אלפי משרות איכות חדשות בשכר גבוה לעיר בתוך שנה – וכך יהיה.”

“הקמת תאגיד ‘רקע’ נועדה להניח את היסודות לשינוי החברתי שכוללת תוכנית “חיפה ללא הפללה”, שבעצמה מהווה את הבסיס לליגליזציה מלאה דרך תוכנית תלת-שלבית – קודם כל ביסוס התעשייה בפן הכלכלי, אחר כך שיפור הלגיטימציה החברתית ולבסוף סיכום בין העירייה לכוחות השיטור לגבי נהלי האכיפה כלפי צרכני הפנאי”.

המסמך המלא – לעיון:

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות