ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

חשוד המואשם בביצוע למעלה מ-100 עסקאות קנאביס שוחרר למעצר בית

שתפו את החברים

אדם המואשם בביצוען של למעלה ממאה עסקאות סחר בקנאביס, שנעצר לאחר שקיבל גזר דין של עבודות שירות בעקבות הרשעת סמים אחרת, שוחרר למעצר בית עד תום ההליכים למרות חומרת העבירה. “אני שמח על ההחלטה להתחשב במידת הענישה ולא לגזור עליו…

אדם המואשם בביצוען של למעלה ממאה עסקאות סחר בקנאביס, שנעצר לאחר שקיבל גזר דין של עבודות שירות בעקבות הרשעת סמים אחרת, שוחרר למעצר בית עד תום ההליכים למרות חומרת העבירה. “אני שמח על ההחלטה להתחשב במידת הענישה ולא לגזור עליו מאסר שלא לצורך,” מסר לנו עורך דינו של הנאשם.

בישראל של סוף שנת 2017 השימוש העצמי בקנאביס עדיין לא הפך למשהו שמתקבל בצורה סבירה בקרב המשטרה, ובהתאם וודאי שלא החילו להקל ראש בעבירות סחר הנחשבות חמורות הרבה יותר. עם זאת, בחודש שעבר שוחרר למעצר בית חשוד המואשם בביצוע של מעל 100 עסקאות בהן קנה ומכר קנאביס לאחרים.

בכתב האישום שהגישה המדינה כנגד החשוד, צעיר בן 29 מפתח תקווה, מופיעים 18 סעיפי אישום שונים על עבירות של סחר בקנאביס, כשכל אחד מהם מבוסס על עשרות עסקאות שנערכו לטענת המשטרה בינו לבין צעירים אחרים שנעצרו גם הם, וכן סעיף נוסף על ‘החזקת סמים שלא לצריכה עצמית’ הנוגע לקנאביס שנתפס עליו בעת מעצרו.

מעצרו של החשוד התבצע לאחר חיפוש משטרתי שנערך בביתו, בגיבוי צו בית משפט, בו נתפס קנאביס במשקל של כ-44 גרם. ממצאי החיפוש היווה עילה מיידית למעצר, בו ביקשה התביעה להשאיר את החשוד עד תום ההליכים, בטענה כי צעד זה פועל “כדי להגן על הציבור”.

שקית עם פרח קנאביס
סחר בקנאביס – עבירה חמורה שעלולה לגרור מעצר ממושך

מרבית החומר הראייתי ששימש בסיס לנגשת כתב האישום נדלה מתוך מכשירו הסלולרי של הנאשם, שנתפס עליו בעת מעצרו והוחרם לצורך חיפוש. לפי טענות התביעה, המכשיר שימש את הנאשם לתיאום וביצוע כל העסקאות, וככל הנראה לא נמחק ממנו מידע מפליל אודות עסקאות אלו.

למרות חומרת העבירה, ועל אף העובדה שביום המעצר אמור היה החשוד להתחיל לרצות עונש של עבודות שירות שהוטל עליו עקב הרשעה בעבירת סמים נוספת, בחר בית המשפט לשחרר אותו למעצר בית תחת איזוק אלקטרוני, בו יימצא עד תום ההליכים בתיק הנוכחי, וזאת ללא ריצוי של עבודות הציבור שכבר נגזרו עליו.

“בדרך כלל בעבירות כאלה לא משחררים את העצור בשל הסיכון הגבוה שמשהו כזה יכול לחזור על עצמו גם בעת מצער בית, מה עוד שיום לפני המעצר קיבל החשוד גזר דין בתיק סמים אחר שלווה בעונש של עבודות שירות,” מסר לנו עו”ד משה אביטל המייצג את הנאשם, “בית המשפט התייחס לכך וטען כי יש לו מאסר על תנאי שהתקבל ביחד עם עבודות השירות, מה שגרר מלחמה עיקשת כדי להביא לשחרורו.”

תיק הסמים הנוסף בו הורשע החשוד כלל החזקה של סם מסוכן (באמת) מסוג “נייס גאי” בגינה הוא קיבל כאמור עונש של עבודות שירות למען הציבור, אך כפל העבירות דרך מבית המשפט לבצע מספר תסקירים של שירות המבחן במטרה להחליט האם החשוד מסוכן מספיק כדי שיהיה צורך אמיתי להשאירו במעצר. התסקיר הראשון שעבר היה שלילי ולא לווה בהמלצה לשחררו, אך התסקיר השני שהיה מעורער והתסקיר השלישי שלווה אליו המליצו לבסוף באופן חד משמעי לשחררו.

“עד כה הגישה הרווחת בהתייחסות לקנאביס הייתה של עיסוק בסמים מסוכנים, ועל כך נוספת העובדה שבית המשפט מחשיב את הקנאביס בסם המסוכן יותר מ-‘נאייס גאי’ וסמים כדוגמתו,” סיכם עו”ד אביטל את הדברים שמסר לנו. “זוהי רוח חדשה שנושבת באולמות המשפט ואני שמח שבית המשפט החליט להורות על שחרור של מרשי למעצר בית, שכן בשלב זה עומדת לו חזקת החפות, והמעצר אינו אמור לבוא על חשבון העונש במידה וייגזר עליו כזה במסגרת התיק העיקרי.”

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות