ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס בניו יורק – לגליזציה בניו יורק עוד ב-2017

שתפו את החברים

קנאביס בניו יורק – חדשות טובות לאמריקאים, תושבי מדינת ניו יורק, ולנו הישראלים שמתים על התפוח הגדול. נראה כי המדינה מצטרפת לרשימה ההולכת וגדלה של המדינות שמרחיבות את הסדרי הקנאביס הרפואי ומתקרבות בצעדי ענק ללגליזציה לשימוש פנאי. המחוקק הגיש שתי…

קנאביס בניו יורק – חדשות טובות לאמריקאים, תושבי מדינת ניו יורק, ולנו הישראלים שמתים על התפוח הגדול. נראה כי המדינה מצטרפת לרשימה ההולכת וגדלה של המדינות שמרחיבות את הסדרי הקנאביס הרפואי ומתקרבות בצעדי ענק ללגליזציה לשימוש פנאי.

המחוקק הגיש שתי הצעות חוק לבחינה כבר בזמן הקרוב. וייתכן שניו יורק תהיה המדינה הבאה שתהיה בה לגליזצית קנאביס לשימוש אישי.  באחרונה הגיש מחוקק המדינה שתי הצעות חוק שמטרתן להסדיר מערכת שתאפשר לקנאביס להיות ממוסה ומפוקח באופן שדומה להתנהלות עם משקאות אלכוהוליים. הצעות החוק, רגולציית הקנאביס ויישום של תכניות מיסוי, מגדירה רף של אחזקת כמות סף של קנאביס, שתהיה חוקית עבור בוגרים שחצו את גיל 21 (כמות סף שעומדת על כ-30 גרם). זאת ועוד, הצעות חוק אלה עתידות לבסס את שוק הקנאביס החוקי לחלוטין, מה שיאפשר לבוגרים מעל גיל 21 חופש צרכנות מלא לרכישת קנאביס ומוצריו ממדינות שהחוק מותיר בהם מסחר, עבור צריכה פרטית.

ניו יורק קנאביס“מטרתו של מהלך זה הוא לאפשר רגולציה, פיקוח ומיסוי על קנאביס באופן שדומה לאלכוהול, מה שיזרים לקופת המדינה מליוני דולרים, ימנע גישה לקנאביס עבור מי שמתחת לגיל שמונה עשרה, יקטין את שוק הסמים הלא חוקיים, יקטין גם את היקף האלימות והפשיעה, יפחית את אפקט ההפרדה על רקע אפלייה של חוקי הקנאביס הקיימים, תוך שהוא מאפשר להמפ התעשייתי להיכנס להסדרה במדינת ניו יורק תוך שהוא יוצר תעשייה חדשה ומגביר תעסוקה” כפי שתורגמו ההצעות

עד כה, שמונה מדינות לרבות המדינה השכנה מסצ’וסטס יישמו את לגליזציית צמח הקנאביס. מקצת הפרקליטים מאמינים כי פיתוח חוקי הקנאביס בחלקי ניו אינגלנד יכולים להספיק בכדי לעודד את המחוקק להתייחס אל הנושא קצת יותר ברצינות מהאופן שבו הוא תפס אותו בעבר.

אף על פי שמושל מדינת ניו יורק, “אנדרו קואמו, לא תמך ברפורמת קנאביס בעבר, קיימות כיום לא מעט עדויות שמראות שגישתו לנושא משתנה. בנוסך לתמיכתו להרחבת תכנית הקנאביס הרפאית המאד – קפדנית של ניו יורק, קואמו הכריז באחרונה על תכניותיו לשנות את הגישה הישנה של חוקי המדינה להפללה.

“לא תהיה סבלנות במדינת ניו יורק למכירה בלתי חוקית של קנאביס, אך יחד עם זאת, הסטטיסטיקה מראה כי משתמשי קנאביס פרטיים מהווים אפס איום לבטחון הציבור” אמר קאומו

רגולציית ומיסוי הקנאביס הגיעו לוועדות של שני הבתים ועל סיכוייהם לעבור נדע בחודשים הקרובים. עד כה, מהמשרד של קואמו לא נמסר האם המושל יאשר את התכנית כשהיא תנחת על שולחנו מאוחר יותר השנה. ועל זה נאמר, בשנה הבאה בירושלים הבירה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות