ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לחות וקנאביס – איך זה משפיע על הפרחים שלנו?

שתפו את החברים

לחות וקנאביס – ישנם כמה אלמנטים שצריך לקחת בחשבון כשמדברים על אחסון קנאביס, ושליטה ברמת הלחות של הסביבה בה מאוחסנים הפרחים היא מהחשובים שבהם. רמת לחות גבוהה מדי עלולה להגביר סיכון להתפתחותו של עובש על הפרחים, בעוד שמעט מדי לחות…

לחות וקנאביס – ישנם כמה אלמנטים שצריך לקחת בחשבון כשמדברים על אחסון קנאביס, ושליטה ברמת הלחות של הסביבה בה מאוחסנים הפרחים היא מהחשובים שבהם. רמת לחות גבוהה מדי עלולה להגביר סיכון להתפתחותו של עובש על הפרחים, בעוד שמעט מדי לחות יגרמו לייבושו.

אמנם האבדן של החומר הפעיל לא יהיה משמעותי, אבל החומר עצמו יהפוך לדליק יותר, תהליך הבערה יהיה מהיר יותר, וכתוצאה מכך כמות החומר הזמין תקטן. הרמה של הלחות שצריכה להיות בחלל האיחסון של הפרחים היא בין 58 -ל-62 אחוזי לחות.

עובש לחות קנאביסלמרבה המזל ישנם פתרונות שיאפשרו לשלוט ברמת הלחות, ולשמר תנאים מושלמים לחומר שלכם, שיבטיחו טריות ומימוש מלוא הפוטנציאל. בין היתר קיימים מוצרים של חברת Boveda, כמו שקית B-62, שמווסתים את רמת הלחות – אותם ניתן להניח בתוך מיכל האחסון שלכם, מה שיבטיח שמירה על הטריות למשך זמן ארוך מהרגיל.

בנוסף לאחוזי הלחות שבתוך מיכל האחסון, אנחנו צריכים לשים לב גם לסביבתו החיצונית, הרי אנחנו פותחים אותו כדי להוציא ממנו פרחים כל הזמן, לכן יש לקחת בחשבון גם את הטמפרטורה בה מיכל אחסון מונח.

גם האור משפיע על כמות הלחות, אם קרני השמש יפגעו בפרחים כמות הלחות תרד והפרחים יתייבשו מהר יותר, בנוסף, קרני השמש גם מאיצים את פירוק החומרים הפעילים שבפרח. אז מומלץ לאחסן במקום חשוך או במיכל כהה ואטום לאור.

באופן כללי, כמות החומר הפעיל לא מאוד מושפעת מתנאי האחסון, אם הם אינם קיצוניים. מה שכן מושפע הוא הטריות, האיכות, והרכב החומרים הפעילים שמשתנה עם הזמן. ולאלה יש השפעה לא רק על חווית הצריכה, אלא גם על הבריאות.

עובש

עובש זאת אחת מהבעיות הנפוצות ביותר הנגרמת מלחות גבוהה – גם למגדלים וגם לצרכנים, ששומרים את הקנאביס בביתם בצורה לא נכונה. העובש מתפתח בדרך כלל בפרחים שלא יובשו כמו שצריך, ובדרך כלל בטמפרטורות שמעל 25 מעלות, וכתוצאה מכך נשמרת לחות גבוהה למשך זמן ארוך בחלק הפנימי של הפרחים. לפעמים העובש מגיע עוד מתהליך הגידול, והוא ‘הסתתר’ בחלק הפנימי עד שהתפתח וגדל לאחר הייבוש גם לחלקים החיצוניים של הפרח. העובש גם יכול גם להרוס את הפרח כולו, ו’להדביק’ גם את שאר הפרחים איתו. הקפידו לאחסן את הפרחים במקום קריר וחשוך.

עובש

לעשן עובש זה מאד לא בריא, ואף יכול להיות מסוכן מאד לחולים שהמערכת החיסונית שלהם לא מתפקדת כראוי. גם קרדית האבק לא ידידותית לנו בכלל, וגם היא נגישה לקנאביס כשהוא לא נשמר היטב.

מוצרים לוויסות הלחות

אם אתם רוצים להבטיח את הרמה המקסימלית של טריות ואיכות החומר שלכם, תוכלו לרכוש מוצרים שיאפשרו לווסת בצורה דו כיוונית, לא רק את רמת הלחות בתוך המיכל, אם כי יווסתו גם את אחוזי הלחות בעת פתיחתו של המיכל. ניתן למצוא בשוק היום גם קופסאות איחסון שבדומה לסיגרים מווסתים את הלחות במיכל.

עובש לחות 3

בעוד שרמות דביקות החומר (מה שמושפע משיעורי הלחות) הן גם עניין של העדפה שניתנת לשליטה בעזרתם של שקיות וויסות הלחות, ההמלצה שלנו – בהיעדר טכנולוגיה ומכשירי עזר, לאחסן את הקנאביס במיכל או צנצנת שאטומים לאוויר ואור, ובטמפרטורת החדר.

יש לכם המלצות מעניינות? שתפו אותנו איך אתם אוהבים לאפסן את הקנאביס שלכם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות