ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

זה לא רקוב: כמה זמן קנאביס מחזיק מעמד?

שתפו את החברים

היות ורובנו רוכשים כמויות של יותר מגרם או שניים, ייתכן שלאחר זמן מה הפרחים כבר לא יהיו במיטבם. כל צרכן קנאביס שואל את עצמו בשלב מסוים: “אז כמה זמן לוקח עד שהוויד מתקלקל?”, ואנחנו כמו תמיד כאן כדי לענות. הנה…

היות ורובנו רוכשים כמויות של יותר מגרם או שניים, ייתכן שלאחר זמן מה הפרחים כבר לא יהיו במיטבם. כל צרכן קנאביס שואל את עצמו בשלב מסוים: “אז כמה זמן לוקח עד שהוויד מתקלקל?”, ואנחנו כמו תמיד כאן כדי לענות.

הנה לכם תרחיש קלאסי: נגמר לכם החומר, אתם הופכים את הארון במטרה למצוא איזה בץ קטן לעשן, ואז פתאום אי שם באחת הקופסאות בשידה או בגריינדר ישן, אתם מגלים פרח נשכח.

קנאביס טוב מול קנאביס לא טוב
אם זה נראה קצת רע, זה בדרך כלל רע

אתם כמובן מתרגשים מהמציאה, אבל רגע לפני שאתם מתחילים לשמוח ולקסס, חשוב לבדוק: האם אתם עדיין יכולים לעשן את הפרח הישן והמיובש שמצאתם? האם הוא לא עבר את הסף בדרך להיות פרח “לא עשין”? ומהן בכלל הסכנות הכרוכות בעישון קנאביס לא טרי? לפניכם כל המידע שתצטרכו בנושא.

כמה זמן קנאביס נשאר טרי? – הדברים הבסיסיים

נתחיל מהשאלה החשובה ביותר: כמה זמן לוקח לקנאביס להתקלקל? למרבה ההפתעה, בתנאי אחסון אידיאליים, קנאביס למעשה יכול לשמור על טריותו לאורך זמן רב יחסית ואפילו לחודשים ארוכים.

בהנחה שהקנאביס גדל, טופל ואוחסן בתנאים הנכונים, ולאחר מכן עבר את כל תהליכי הקציר והייבוש בצורה אידיאלית ששמרה על טריותו, הוא יכול להחזיק מעמד למשך תקופה של בין חצי שנה לשנה.

אם עשיתם עבודה טובה באחסון הפרחים ויש לכם מזל (או דילר שמספק קנאביס איכותי וטרי), ייתכן שתוכלו למתוח את ציר הזמן עוד קצת, ולשמור על הקנאביס שלכם טרי אפילו קרוב לשנתיים!

יישון קנאביס - אפילו עד שנתיים
יישון קנאביס – אפילו עד שנתיים

אבל למרבה הצער, יש הבדל בין רצוי למצוי, ואצל רוב צרכני הקנאביס תנאי האחסון אינם אידיאליים. בהיעדר בקרת לחות במיכל האחסון, ובהנחה שהקנאביס שלכם עשוי להיחשף למידה מסוימת של אור שעשויה להשפיע על טמפרטורת האחסון, סביר להניח שהקנאביס שלכם לא יחזיק מעמד יותר משנה.

אז כמה זמן הפרחים יישארו טריים? זה תלוי רק בכם. באופן כללי, רצוי לצרוך את הקנאביס בתוך חצי שנה מרכישתו, אבל כמובן שאם יש לכם ציוד אחסון באיכות גבוהה, תוכלו גם לשמור עליו טרי קרוב לשנה ממועד הרכישה.

מה המדע אומר? שנה זה בסדר, אבל לא להגזים

עכשיו שיש לכם מושג כללי על כמה זמן קנאביס מחזיק מעמד, הגיע הזמן לצלול לעומק העניין ולבדוק מה יש למדע לומר על זה. ראשית, חשוב להבין מה התהליך שהמריחואנה עוברת עם הזמן והאופן שבו היא “מזדקנת”.

בעיקרון, כל התרכובות שמייחדות את צמח הקנאביס עוברות תהליך פירוק ומתחילות אט אט להיחלש. ככל שהזמן עובר, סוגים רבים של קנבינואידים וטרפנים שמצויים בקנאביס מתחילים לאבד את השפעתם ועוצמתם. כיוון שהטרפנים כבר לא מה שהם היו, הפרח הישן שלכם הופך להיות חסר טעם (תרתי משמע), נטול ריח וחסר חיוניות והשפעה, או בקיצור – רחוק ממה שקנאביס טרי ואיכותי אמור להיות.

לפעמים, וויד ישן ומקולקל פשוט ייתן לכם טעם מגעיל בפה במקום סטלה טובה. כך או כך, כאשר טרפנים עוברים שינויים, הם גורעים מהטעם והריח של הקנאביס. אז לא משנה כמה החומר שלכם איכותי, הוא לא יטעם או יריח כפי שהוא אמור.

חשאב זה יכול גם וויד ישן מדי
חשאב זה יכול גם וויד ישן מדי

באופן דומה וכנראה אף יותר חשוב, גם הקנבינואידים מתחילים להישחק עם הזמן. פרח ישן ובלוי לא יכיל את אותן כמויות THC ו-CBD, השפעתו תתפוגג ועוצמתו תהיה ירודה מן הרגיל.

כעת אנחנו יכולים להגיע לנתונים יותר מדויקים ולהבין בדיוק כמה זמן הקנאביס נשאר טרי. לשמחתנו, מדעני משרד האו”ם לסמים ופשע (UNODC) בדקו עבורנו את הנושא, ומצאו כי בממוצע, צמח הקנאביס מאבד את ריכוז ה-THC בקצב זה:

לאחר שנה אחת הקנאביס מאבד כ-16% מכמות ה-THC שלו. לאחר שנתיים בתנאי אחסון אידיאליים, הצמח מפסיד כ-26% מריכוז ה-THC, ולאחר 4 שנות אחסון – הוא עתיד לאבד כ-41% מתכולת ה-THC שלו. כלומר, שנה זה בסדר, ומעבר לזה לא כדאי לקחת סיכונים.

על טעם ועל ריח רצוי להתווכח

בואו נחזור לתרחיש הראשון שלנו. לאותו בץ חמוד וישן שמצאתם אי שם בנבכי המגירה. איך אפשר לדעת האם הוא בטוח לשימוש או שמא, מקולקל? בעיקרון, יש כמה סימנים שיעזרו לכם לדעת. כשאתם עורכים בדיקה לקנאביס ישן עליכם לשאול את עצמכם 4 שאלות חשובות:

1. האם הוא עבש? – אם הוויד שלכם נחשף ללחות גבוהה מדי, רוב הסיכויים שהוא הספיק לפתח עובש. במקרה זה, מומלץ לא לקחת סיכון ולזרוק מכיוון שאסור לעשן קנאביס עם עובש.

2. האם הוא יבש? – אם הקנאביס שלכם מתפורר בקלות לאבקה, סביר להניח שהוא ישן מדי לשימוש או עבר ייבוש מוגזם.

3. איך הוא מריח? – מומלץ לאמן את חוש הריח ולוודא האם הקנאביס מריח טרי. לפרחים ישנים אין את הריח הרענן של וויד טרי, וזאת אחלה דרך להיות בטוחים.

4. מה המרקם שלו? – אם מרקמו ספוגי והוא אינו משמיע שום רעש כשמפרקים אותו, ישנה סבירות שהוא לח ועבש. לעומת זאת, אם הוא קשה ומתפורר לאבקה יבשה, הוא ישן מדי.

אז כמה זמן אפשר לשמור קנאביס עד שהוא מתקלקל?

אם בדקתם את החומר שלכם וגיליתם שהקנאביס שלכם לא טרי, זה לא סוף העולם. מבחינה טכנית, אתם עדיין יכולים לעשן אותו, פשוט לא יהיה לו טעם כל כך טוב, וכיוון שרוב הקנבינואידים התפוגגו – סביר להניח שגם לא ממש תצליחו להתמסטל, או בקיצור עדיף שלא.

אם אתם מבחינים בכתמים דהויים על פרחי הקנאביס, בענני עובש לבנים ומטושטשים, או בריח מוזר שהפרח שלכם מדיף – אל תתעסקו עם זה. עדיף להפסיד כמה עשרות שקלים על לסכן את בריאותכם, שכן שאיפה או בליעה של עובש עשויה לגרום לכם נזק.

עבש? יבש? זורקים מיד

אז עכשיו כשאתם יודעים את דרכי הזיהוי של קנאביס מקולקל, ויש לכם את התשובה לשאלה “כמה זמן וויד יכול להחזיק מעמד?”, אתם יכולים להתחיל לחקור את הפרחים הישנים שלכם ולבדוק האם עדיין ניתן לעשן אותם.

כמו כן, יש לכם את הכלים למקסם את משך הטריות של הפרחים שלכם. בכדי לשמור על הקנאביס שלכם טרי לאורך זמן, ניתן להשקיע את הכסף ולרכוש מיכל אחסון מיוחד לאחסון פרחי קנאביס, השקעה שתחזיר את עצמה ותחסוך לכם היפטרות כואבת מוויד שחלף זמנו.

יתרה מזאת, מומלץ לנסות כמיטב יכולתכם לשלוט בטמפרטורה ובלחות, שכן הן אלה שגורמות להיווצרות עובש. הרחיקו את הפרחים מאור שמש ישיר, ושמרו אותם במקום קריר, חשוך ויבש. עם תנאי אחסון נאותים, טיפול נכון וציוד בסיסי, תוכלו לשמור על הקנאביס שלכם טרי למשך זמן רב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רועי |

    אחלה כתבה למדתי!!

שינוי גודל גופנים
ניגודיות