ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

תכנון להצלחה – 5 דברים שצריך לדעת לפני שמתחילים לגדל

שתפו את החברים

השלב הראשון והחשוב ביותר בגידול נכון ויעיל הוא תכנון יסודי, שיעזור לנו להיות מוכנים מראש לתפעול מערך הגידול כולו. תכנון נכון כולל הגדרה של הצרכים והמשאבים שלנו – משטחו של חלל הגידול ועד לכמות הצמחים אותה נרצה לגדל בו –…

השלב הראשון והחשוב ביותר בגידול נכון ויעיל הוא תכנון יסודי, שיעזור לנו להיות מוכנים מראש לתפעול מערך הגידול כולו. תכנון נכון כולל הגדרה של הצרכים והמשאבים שלנו – משטחו של חלל הגידול ועד לכמות הצמחים אותה נרצה לגדל בו – על מנת שנוכל לבנות את הסט אפ שיניב תוצאות אופטימליות. 

גידול קנאביס ביתי, כמו תחביבים רבים אחרים, אפשר לעשות כמו מקצוענים על ידי הקפדה על כמה כללים עיקריים. אחד הכללים החשובים ביותר הוא להתחיל את מחזור הגידול הראשון שלנו בתכנון יסודי ומדויק.

תכנון נכון מתחיל בהכרת המשאבים העומדים לרשותנו, והתאמתם לצרכים שאנו מצפים להפיק ממערך הגידול שלנו, וכן ליכולות והמיומנות של המגדל. אם השאיפה היא לגדל קנאביס לשימוש פנאי, שימוש רפואי “כבד”, או הפקת שמן, כך ישתנה בהתאם הצורך שלנו מהחלל.

משאבים ושיקולים – 5 דברים שצריך לדעת לפני שמתחילים לגדל

הדרך לקבלת היבול הנחשק, עוברת דרך ניצול מקסימלי של המשאבים העומדים לרשותנו. תחילה, חשוב לדעת כיצד תכנית הגידול שלנו עומדת בקריטריונים הבסיסיים, לקחת בחשבון את ההשקעה הנדרשת מאיתנו ולקבל כמה החלטות חשובות.

הד באנד - Headband
יבול עסיסי מתחיל בתכנון חכם

הנה 5 דברים שאתם צריכים שאתם צריכים להחליט לפני שתתחילו לגדל:

1. שטח – כמה יש, וכמה נדרש

מלבד העובדה הברורה שככל שנגדל על יותר שטח (עם יותר מנורות בהתאם), סך היבול שלנו יהיה רב יותר, חשוב להבין ששטח הגידול יקבע לנו את עוצמת התאורה הדרושה. התאמת השטח למנורה תתבצע כך:

  • שטח כיסוי של נורת w150 הוא: 40×40 ס”מ – 60×60 ס”מ.
  • שטח כיסוי של נורת w250 הוא: 60×60 ס”מ – 80×80 ס”מ.
  • שטח כיסוי של נורת w400 הוא: 90×90 ס”מ – 100×100 ס”מ.
  • שטח כיסוי של נורת w600 הוא: 100×100ס”מ – 120×120 ס”מ.

בחללי גידול של מעל ל-1.2X1.2 ס”מ  – נשתמש במנורות 600 שהן היעילות ביותר, לפי ממוצע של מנורה אחת לכל מטר רבוע.

2. גובה – טבעי או מאומן

חלל הגידול האופטימלי לנורת 600 וואט יהיה בגובה של כ-2 מ’, בכדי לאפשר גם לצמחים הגבוהים ביותר לשגשג לגובה. עם זאת, שימון בטכניקות אימון שונות – כמו קיטום, הסרת ראש (‘לוליפופ’) או רישות (Scrog) יכול להפחית בהרבה את גובה החלל לו תזדקקו גם בשיא הפריחה.

3. כמות צמחים – פריחה ארוכה או מרובה

כמות הצמחים בחלל הגידול יכולה לנוע מ-1 עד 25 למטר (בשיטות גידול מסוימות), ובכך להשפיע בעיקר על אורכם של שלבי הצמיחה והפריחה. אם ישנם הרבה צמחים באותו החלל, כך כל אחד מהם יצטרך להתפתח פחות בכדי למלא את כל החלל.

שתילי קנאביס
יותר צמחים – פחות זמן

יש חיסכון בזמן כאשר מגדלים יותר צמחים על שטח נתון, אבל גידול מסוג זה דורש מיומנות שונה. לגידול ראשוני מומלץ להתחיל עם 6-9 צמחים למטר מרובע.

4. כמות זמן ותשומת לב

גידול ביתי מצריך השקעה של זמן, והטיפול בצמחים, למרות היותו חלק מהכיף שבתחביב, ייקח לכם לא מעט זמן פנוי – קטיפת עלים יבשים, בדיקת לחות המצע, הפרדת ענפים סבוכים, כיפופים לצורך אימון ואפילו סתם ליטופים אקראיים ואוהבים של הצמחים.

פרחי קנאביס
לגדל באהבה או לא לגדל בכלל

קחו בחשבון שגם עם מערכת השקיה אוטומטית, עדין יש לבצע מדי פעם סריקה של חלל הגידול לצורך בחינת בעיות או כשלים – ובדיקה של בריאות הצמחים. דעו שאם אין לכם כלל זמן להתעסקות עם הגידול, עדיף שלא להתחיל אותו.

5. גורמי חשיפה – ריח ורעש

בתכנון חלל הגידול צריך לקחת בחשבון גם את הריח והרעש שהוא עלול להפיק, ולהיערך בהתאם עם ציוד מתאים – ממפוחים מושתקים ועד ציוד מגוון לנטרול ריחות. אם מדובר במערכת השקייה אוטומטית גדולה, הקפידו שלא להפעיל את המשאבה בלילה.

ריח ורעש, בהיותם המאפיינים החיוניים היחידים של חלל הגידול, הם שני הגורמים העיקריים בגינם עלולים מגדלי קנאביס ביתיים להיחשף. חשוב להקפיד על איטום נאות של האוהל, ולקחת בחשבון שבעת הפריחה מומלץ גם לא לפתוח חלונות סמוכים.

מתוך “מבוא לגידול קנאביס” – שיעור המבוא לקורס הגידול המקצועי של ‘המרכז ללימודי קנאביס‘, שמתקיים מחר – יום ד’ ה-21.2.18 (לפרטים 0506622448)
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות