ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחקר מצא: סקס יותר טוב על קנאביס יותר מאשר על אלכוהול

מחקר מצא: סקס יותר טוב על קנאביס מאשר על אלכוהול

שתפו את החברים

מחקר חדש שבחן נסיינים מכל הגילאים והשווה בין ההשפעה שהם חווים בעת סקס כאשר הם תחת השפעת אלכוהול או קנאביס, מצא כי השפעת קנאביס מייצרת “סקס טוב ומהנה יותר” ומובילה לפחות בעיות של תפקוד מיני לעומת השפעת האלכוהול, ובמקביל גם…

מחקר חדש שבחן נסיינים מכל הגילאים והשווה בין ההשפעה שהם חווים בעת סקס כאשר הם תחת השפעת אלכוהול או קנאביס, מצא כי השפעת קנאביס מייצרת “סקס טוב ומהנה יותר” ומובילה לפחות בעיות של תפקוד מיני לעומת השפעת האלכוהול, ובמקביל גם משפרת את ההנאה והרגישות הפיזית בין הסדינים. צרכני קנאביס נהנים יותר מצרכני אלכוהול? לפחות במיטה.

קנאביס מול אלכוהול. זאת השוואה שהרבה אנשים עשו, עושים ויעשו במהלך החיים. בין אם מדובר בצעירים שדווקא לא אכפת להם לערבב או במבוגרים מנוסים שיודעים מה הם מעדיפים ומתי, כולם יודעים שבין שני החומרים הללו, ששניהם נחשבים ל”סמי מסיבות” ופנאי, יש הבדל של שמיים וארץ.

מלבד השמיים והארץ שבאים לידי ביטוי בעיקר בנזקים לבריאות, נראה שבין החומרים הללו מבדיל גם מאפיין אחד חשוב, או לפחות כזה שכנראה יהיה חשוב מאד לחלק גדול מאותם אנשים שהוזכרו קודם: ההשפעה על חיי המין, בעיקר לטובה וגם קצת לרעה.

קנאביס במקום אלכוהול
אלכוהול וקנאביס – התחרות על חדר המיטות

אמנם השפעה על חיי המין או שינוי לרעה/לטובה בהנאה מהם היא לא משהו שניתן למדוד ולכמת בצורה מדויקת, לפחות לא על פי מדדים מדעיים שאינם חברתיים, אך גם כאן עולם המחקר אינו מאכזב ומספק לנו מידע אודות אופי הקשר בינה לבין שימוש בקנאביס ואלכוהול.

ומה התוצאות? בערך כמו שכל אחד שניסה פעם לשלב בין סקס לקנאביס או לאלכוהול כנראה הצליח להסיק לבד. למרות שמדובר בעוד תחום שיש לו יתרונות וחסרונות משני עברי המתרס, בסך הכל הכף נוטה הרבה יותר לצד הירוק.

קנאביס לסקס טוב יותר – עדיף על אלכוהול

מחקר שנערך באוניברסיטת ניו יורק ובחן את האפיון הסוציולוגי והפסיכולוגי של יחסי המין ואת הקשר ביניהם, וספציפית בשיפור או שינוי לרעה בהם לבין שימוש בחומרים שונים וביניהם גם קנאביס ואלכוהול.

המחקר סקר את תשובותיהן של נסיינים בגילאי 18-35 שדיווחו על קיום יחסי מין מיד או בסמוך לצריכת קנאביס, לפחות פעם אחת בשלושת החודשים האחרונים, והשווה אותן עם חוות דעתם לגבי התנסויות מיניות חיוביות ושליליות שהתרחשו אחרי צריכת אלכוהול.

קנאביס וסקס
קנאביס במיטה – מגביר הנאה ומקל על “צלילה” לסיטואציה

בסך הכל, חוות הדעת הממוצעת לגבי אלכוהול ולגבי השפעתו על חיי המין, ובייחוד על החשיבה שמאחורי בחירת הפרטנר המיני ועל יכולת התפקוד המיני לאורך זמן, הייתה הממוצע שלילית בקרב כמעט כל הנסיינים. רובם חוו חוויות מיניות שליליות עם אלכוהול, והגדירו את השפעתו את חיי המין שלהם כשלילית באופן גורף.

לעומת אלכוהול, שנמצא גם בתור גורם מפחית תחושה שמוריד את ההנאה הפיזית מיחסי המין וגם בתור גורם שמגדיל את הסיכוי לחוות חוויה מינית שלילית או לבחור בפרטנר עם תאימות מינית נמוכה, קנאביס לא נמצא בתור גורם להשפעות שליליות על חיי המין.

בפן החיובי, מרבית הנסיינים ציינו שקנאביס מגביר במעט את התחושתיות במרבית חלקי הגוף, עם דגש על אלו החשובים יותר למטרה, וכן מגביר את ההנאה והעניין בסיטואציה הכללית, יחד עם הקלות “לצלול” אליה בצורה מלאה וסוחפת.

בהשוואה של השפעות שני החומרים השונים על אורך יחסי המין, איכות ועוצמת האורגזמה וכן רמת ההנאה הכללית מיחסי המין, נמצא כי מה שבעיקר קובע הוא המינון. יותר מדי “סטלה” גורמת לכאבי ראש וחוסר יכולת ריכוז, וההבדל היחיד לטובת קנאביס הוא שאלכוהול מביא את הצרכן הרבה יותר מהר למצב של יותר מדי.

סקס וקנאביס - שילוב מפתה במיוחד
פחות “יותר מדי” – קנאביס מוציא את הטוב, ופחות את הרע

בקרב מרבית הנבדקים במחקר נרשמו גם כמה תופעות לוואי, שהנפוצה ביניהן היא חוסר יכולת תפקוד מיני, בדרך כלל עקב סחרחורות (אפילו הקאות) וחוסר יכולת ריכוז, כחלק ממרבית החוויות המיניות שכללו אלכוהול. במקביל, עם קנאביס נרשמו כמה מקרים מצב רוח ירוד ועייף, שגם הוא גרם לעיתים לחוסר יכולת תפקוד מיני.

חשוב לציין כי דירוג מדדי ההנאה, הסיפוק ושביעות ורצון בהם השתמשו הנסיינים לא התבצעו לפי מתאם מוכר אלא נקבעו באופן שרירותי בתור חוויות שליליות או חיוביות והורחבו על בסיס הפירוט האישי של הנסיינים.

זהו מחקר נקודתי שבחן קבוצת נסקרים ללא קבוצת ביקורת, אך ממצאיו תואמים באופן מלא את מרבית הממצאים שעלו עד היום בתחום זה, והעידו על כך שלקנאביס ישנה השפעה חיובית ברובה על חיי המין. במקביל, ידוע גם שאלכוהול הוא גורם “טריקי” שאולי יעזור לפרטנר מסוים לבחור בכם, אך לא בהכרח ייצור לכם סיטואציה טובה או בכלל מתאימה למימוש הבחירה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות