ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס מסייע לאלכוהוליסטים

מחקר: מריחואנה ממזערת את נזקי האלכוהול

שתפו את החברים

לא פעם ולא פעמיים שמענו שקנאביס ואלכוהול מזיקים באותה המידה, אך מחקר חדש מראה ראיות ברורות לכך שהדבר רחוק מלהיות נכון. מסתבר שחוץ מהסגולות הרבות שיש לצמח הקנאביס להציע לגוף שלנו, יש לו בנוסף גם את היכולת לעזור לאלכוהוליסטים ולעכב…

לא פעם ולא פעמיים שמענו שקנאביס ואלכוהול מזיקים באותה המידה, אך מחקר חדש מראה ראיות ברורות לכך שהדבר רחוק מלהיות נכון. מסתבר שחוץ מהסגולות הרבות שיש לצמח הקנאביס להציע לגוף שלנו, יש לו בנוסף גם את היכולת לעזור לאלכוהוליסטים ולעכב את התפרצות הבעיות הרפואיות שמקושרות לשימוש מופרז באלכוהול. 

בעשורים האחרונים מריחואנה רפואית (תפרחת צמח הקנאביס) נמצאה כמסייעת לגברים, נשים, וילדים הסובלים ממחלות כרוניות שונות, ונראה כי אפילו הקהילה הרפואית מסתגלת למצב החדש ותומכת בהמשך קיומו של הטיפול במריחואנה יותר מתמיד.

כעת, מסתבר כי יש ביכולתה של המריחואנה, שבחסות מיתוסים שקריים מושווית לא פעם לאלכוהול מבחינת רמת הסיכונים והנזקים הבריאותיים שכרוכים בשימוש בה, דווקא לסייע לאלכוהוליסטים. אלכוהוליזם הוכחה בעבר כמחלה המביאה עמה נזקים רבים לכבד, אך מסתבר שמריחואנה יכולה לסייע בעיכוב של התפרצויות הנזקים הללו. 

קנאביס נגד נזקי האלכוהול

מחקר חדש של צוות חוקרים מאוניברסיטת מסצ’וסטס, ג’ונס הופקינס, והמרכז הרפואי מיימונדייס, בחן את ההשפעות של צריכת מריחואנה על אלכוהוליסטים החולים במחלות כבד, וגילה כי גם למחלה זו מספקת המריחואנה מזור משמעותי.

החוקרים ערכו השוואה בין נתוניהם הרפואיים של מעל 300,000 אלכוהוליסטים (בני 18 ומעלה) החולים במחלות כבד שונות, כאשר הנחקרים חולקו לשלוש קבוצות מחקר: חולים שאינם משתמשים בקנאביס (90.39% מהנחקרים), חולים שמשתמשים בקנאביס אך אינם תלויים בו (8.26%), ומשתמשים שתלויים בקנאביס (1.36%), כלומר צורכים אותו על בסיס יומי.

קנאביס כטיפול לבעיות כבד
שתייה מופרזת של אלכוהול גורמת לבעיות כבד רבות

השוואה שערך צוות המחקר בין הקבוצות השונות, חשפה כי בכל סוגי מחלות הכבד הנגרמות מאלכוהול, ביניהן שחמת הכבד, דלקת כבד, סרטן בכבד וכבד שומני – משתמשי הקנאביס חשופים פחות לפגיעה בכבד.

יתרה מכך – משתמשי קנאביס כבדים, כלומר אלה שהוגדרו כתלויים בקנאביס, היו אלו שנמצאו במצב הכי בריא מבחינת השפעת האלכוהוליזם על מצב הכבד. בצורה ברורה וגורפת, ככל שצרכו הנבדקים יותר קנאביס, כך חוסר ההתדרדרות במצבם הבריאותי הייתה מוחלטת יותר.

לטענת החוקרים, המסקנות שעולות מניתוח הנתונים מצביעות על קיום קשר ישיר בין הפחתת פגיעה בכבד בעקבות אלכוהוליזם לבין שימוש בקנאביס, וככל שעולה רמת השימוש נראה כי איכויותיו הרפואיות של הצמח מצליחות להיטיב יותר עם החולים.

קנאביס ואלכוהוליזם
צריכת קנאביס מעכבת התפרצויות של מחלות כבד שונות

אחרי שנים שבהם הרשויות ניסו לגרום לנו להאמין בנזקי הקנאביס, ולספר לנו סיפורי מעשיות מפחידים לפיהם אלכוהול וקנאביס מזיקים לגוף באותה הצורה, נראה כי שוב לעולם המדע יש משהו אחר לגמרי, וקצת יותר חכם, להראות לנו.

חשוב לציין כי המסקנות שנמצאו במחקר עודן ראשוניות, ומכיוון שזהו במחקר סטטיסטי ולא אשפוז מבוקר של נסיינים אנושיים בתנאי מעבדה, לכל היותר מדובר בחיזוק הבסיס להמשך מחקר מדויק בתחום זה. עם זאת, כפי שסיכמו גם החוקרים, תוצאות גורפות שכאלו בסדר גודל של מאות אלפי מטופלים, מצביעות על מגמה וודאית שלא ניתן לערער עליה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות