ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מירסן

מירסן (Myrcene) הטרפן החשוב ביותר בקנאביס שנפוץ בזני האינדיקה

שתפו את החברים

נקרא גם האופיום הטבעי, מסייע למניעת סרטן, ומסייע מאד לבעיות שינה: “מירסן” הטרפן הנפוץ ביותר בצמח הקנאביס, ובזני האינדיקה בפרט. חוקרים רבים טוענים שהפוטנציאל העתידי של צמח הקנאביס טמון בשימוש ובמיצוי טרפנים שונים, ולאו דווקא בקנבינואידים. חלק מהטרפנים ידועים כמסייעים לבעיות שינה, דלקות,…

נקרא גם האופיום הטבעי, מסייע למניעת סרטן, ומסייע מאד לבעיות שינה: “מירסן” הטרפן הנפוץ ביותר בצמח הקנאביס, ובזני האינדיקה בפרט. חוקרים רבים טוענים שהפוטנציאל העתידי של צמח הקנאביס טמון בשימוש ובמיצוי טרפנים שונים, ולאו דווקא בקנבינואידים. חלק מהטרפנים ידועים כמסייעים לבעיות שינה, דלקות, זיהומים, סוכרת, ואפילו למחלת הסרטן. 

בצמח הקנאביס קיימים מעל למאה טרפנים שונים שחלקם כבר בודדו ונחקרו, אך רובם עדיין לא ידועים לעולם המדע, והמחקר נמצא כיום בעיצומו. אחד הטרפנים הנפוצים ביותר שנמצאים כיום בפרחי הקנאביס הוא מירסן (Myrcene).

הריח והארומה של המירסן (Myrcene)

המירסן הוא זה שאחראי על הריח הדומיננטי של הפרחים שהוא קיים בהם. הניחוח של המירסן מזכיר מאד ריח של ציפורן ומעט פירות הדר. בתעשיית הבשמים המירסן מהווה רכיב חשוב בפורמולת ההכנה של בשמים רבים.

היכולות הרפואיות של הטרפן מירסן (Myrcene)

על פי מחקר שנערך בשנת 1997 בשוויץ, המירסן מהווה כ-50% מכלל הטרפנים שנמצאים בקנאביס, וגם מסייע לייצור טרפנים נוספים. עוד מחקר שנערך באוניברסיטת ירדן בשנת 2007 מצא כי המירסן, יחד עם טרפנים נוספים מסייע לסימפטומים של סוכרת. כעבור שנה, מחקר של חברת GW בדק כיצד זה משכך כאבים יעיל (משכך כאבים). המחקר מצא כי התועלת הרפואית של המירסן דומה לזו של אופיום, רק ללא התמכרות.

  • משכך כאבים חזק
  • אנטי דלקתי
  • מרגיע
  • אנטימוטגני (נוגד סרטן)

עוד מחקר שפורסם בשנת 2011 בכתב העת British Journal of Pharmacology בשם “Thing THC“: מצא למירסן יש יעילות רפואית שבדרך כלל מועברת רק יחד עם הקנבינואידים. תוצאות המחקר היו מדהימות – מסתבר שטרפן זה גם מרגיע את השרירים, מסייע לבעיות שינה במינונים גבוהים יותר, ובשילוב עם קנבינואידים נוספים יכול להיות אפילו מועיל יותר כשלכל אחד מהשילובים יש את היתרונות שלו.

  • מירסן ו-CBD: אנטי דלקתי, מפחית כאב, ואפילו נלחם בסוגים שונים של סרטן.
  • מירסן ו-THC: בשילוב עם קנבינואיד THC המירסן גורם להפחתת כאב, הרפיית שרירים, ובמינון גבוה יחסית, יכול לשמש גם כגורם הרגעה היפנוטי.
  • מירסן ו-CBG: לשילוב בין השניים יש עדויות לסיוע נגד מחלת הסרטן.

מעניין לדעת שלפי מעבדת המחקר Steep Hill שבקליפורניה, ההבדל העיקרי בין ‘סאטיבה’ ל’אינדיקה’ יתבטא במינון של הטרפן מירסן.

אם במדגם של פרחי קנאביס יש מעל 0.5% מירסן, זה יהיה אינדיקה, והאפקט העיקרי יהיה השפעה חזקה על הגוף. אם בתוצאות המדגם יש פחות מ 0.5% האפקט שנקבל מהפרחים יהיה יותר אנרגטי ומעורר, מה שמקושר לזני הסאטיבה.

למעשה טרפן זה ‘קובע’ את השיוך הגנטי לסאטיבה או אינדיקה, ומהווה גורם חשוב על ההשפעה שנקבל מהפרחים, כמובן בשילוב עם הקנבינואידים. דוגמה לכך ניתן לראות בזני סאטיבה שמייצרים ניחוח פירותי וטרופי יותר. בזנים אלו יש פחות מירסן ויותר טרפנים כמו לימונן, שמייצר ניחוח של פירות הדר. את זני האינדיקה לעומת זאת נזהה בעיקר בגלל הריח החמוץ חריף, ויש אומרים גם מעט מסריח של פרחי האינדיקה הצפופים והדחוסים.

זני המירסן הטובים ביותר

קיימים זנים שהמירסן קיים שם בריכוז גבוה באופן טבעי:

זן אלמנה לבנה: עשיר במירסן

אלמנה לבנה (White Widow)אחד הזנים האהובים בעולם, אין כמעט קופי שופ באמסטרדם שלא מחזיק אותו בתפריט. זן היברידי מאוזן של סאטיבה ברזילאית ואינדיקה הודית עם נטייה לכיוון האינדיקה. מאוד קל לגידול, נותן יבול גדול, סלחן לטעויות של מתחילים, והכי חשוב בעל השפעה מדהימה. הפרחים של האלמנה הלבנה מצופים בשרף דביק ומנצנץ והוא בעל השפעה אופורית ומלאה באנרגיה המעודדת יצירתיות. מומלץ בחום למגדלים מתחילים.

סקאנק (Skunk): האמא של כל זני הסקאנק. גנטיקה של סקאנק #1 נמצאת בהרבה זנים מפורסמים. זהו זן יציב מאוד אשר פותח בסוף שנות ה-70 על ידי הכלאה של אינדיקה אפגנית, סאטיבה ממקסיקו וסאטיבה מקולומביה. בעל ריח מאוד חזק (לא סתם קוראים לו סקאנק – בואש), נוח לגידול, ובעל השפעה משמחת ואופורית.

פיור קוש (Pure Kush): נחשב לזן חזק ומועדף על אלו שסובלים מכאבים,ובעל יכולות הרגעה פיזיות מורגשות. הפיור קוש הוא בעל ניחוח חריף מאוד וסקאנקי ויש לו מוניטין של אחד הזנים הרפואיים החזקים ביותר.

אחוז המירסן שקיים בזנים אלו אינו יציב וקבוע, ויכול להשתנות ממגדל אחד לשני או מחברת זרעים אחת לאחרת.

גם אכילת מנגו לפני צריכת קנאביס מגבירה את האפקט פסיכואקטיבי. זה קורה בגלל ידידנו המירסן, אשר זמין בריכוזים גבוהים גם במנגו, ומסייע לכמות גדולה יותר של THC להגיע לקולטנים במוח. כדי להגיע לאפקט מקסמלי כדי לאכול מנגו כ-45 דקות לפני צריכה קנאביס. המירסן קיים בכמות גבוהה בכשות, עלי דפנה, טימין, לימון, ובזיליקום. בעלי טימין למשל המירסן מהווה כ-40% ממשקל הצמח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות