ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סחר בקנאביס

סחר ב’טלגראס’ 4 פעמים וקיבל עבודות שירות

שתפו את החברים

צעיר תושב צפון הארץ נעצר על ידי המשטרה לאחר שמכר קנאביס דרך רשת ‘טלגראס’ ב-4 מקרים שונים, והחזיק ברשותו שקית קנאביס גדולה שלא לשימוש עצמי. למרות דרישת הפרקליטות לעונש מאסר ארוך, קבעה השופטת כי מדובר בצעיר נורמטיבי שפעל מתוך לחץ…

צעיר תושב צפון הארץ נעצר על ידי המשטרה לאחר שמכר קנאביס דרך רשת ‘טלגראס’ ב-4 מקרים שונים, והחזיק ברשותו שקית קנאביס גדולה שלא לשימוש עצמי. למרות דרישת הפרקליטות לעונש מאסר ארוך, קבעה השופטת כי מדובר בצעיר נורמטיבי שפעל מתוך לחץ חברתי וללא שום כוונה לעשות מפעולותיו רווח אמיתי, וגזרה עליו עונש קל של 6 חודשי עבודות שירות. 

צעיר בן 21, תושב צפון הארץ, נעצר על ידי המשטרה לאחר שהצטברו נגדו ראיות לכך שב-4 מקרים נפרדים, הוא נפגש עם אנשים במקומות שונים ומכר להם קנאביס בכמויות שונות הקטנות מ-10 גרם.

הצעיר, שמאוחר יותר הודה כי שימש כסוחר באפליקציית ‘טלגראס‘, טען כי הוא עצמו לא משתמש בסמים ומעולם לא צרך קנאביס, וכי גילה את אפליקציית ה’טלגראס’ מאנשים הקשורים לחברה עבריינית, ולאחר מכן היה נתון תחת מצב של לחץ חברתי שנבע מרצון להיות מוערך בקרב אוכלוסייה זו. 

סחר בטלגראס
‘טלגראס’ – קנאביס בפחות זמן ממשלוח פיצה

במקרה האחרון, בו נתפס הנאשם מוכר לבחורה קנאביס שתמורתו קיבל 120 ש”ח בלבד, נסע הנאשם מהמקום ברכבו, כשהוא מחזיק אצלו שקית גדולה של קנאביס המחלוקת ל-16 שקיות נפרדות, במשקל כולל של 79.95 גרם.

בזמן נסיעתו, נאלץ הנאשם להזמין גרר עקב תקלה ברכבו. כאשר הגיע הגרר, זרק הנאשם בצד הדרך את שקית המריחואנה, ולאחר מכן התקשר למשטרה ודיווח כי ראה אופנוען נמלט מהמקום בעודו משליך שקית חשודה בצד הדרך. לאחר בדיקה של המשטרה נמצא כי אותה שקית מלאה קנאביס, הייתה שייכת לנאשם.

המדינה דרשה 20 חודשי מאסר בפועל

מתסקיר שירות המבחן שנערך לצעיר, עולה כי מדובר באדם נורמטיבי העובד לפרנסתו ומגיע ממשפחה נורמלית. הצעיר טען בחקירתו כי הוא מעולם לא נגע בשום סם, ואכן, מבדיקות השתן שמסר בהתנדבות לשוטרים, עולה כי הוא אכן נקי מסמים. 

בנוסף טען הצעיר כי הוא לא מכחיש את העבירות המיוחסות כלפיו, ושהוא מביע חרטה על כל מה שעשה ומוכן לקבל על עצמו כל עונש. עוד עלה מהתסקיר כי הנאשם נעדר הרשעות קודמות ומעולם לא הסתבך בפלילים, ולאחר מעצרו הראשוני הוא התמיד בהליך הטיפולי שאותו היה צריך לעבור בהוראת שירותי המבחן. 

צעירים סוחרים בסמים
המדינה מבקשת להרתיע צעירים העוסקים בסחר בסמים על ידי ענישה מחמירה

למרות העדויות החיוביות, פרקליטות המדינה טענה כי: “אמנם מדובר בסם מסוג קנאביס, אשר לגביו בזמן האחרון יש מדיניות מקלה, אך מדיניות זו מתייחסת לצרכני הקנאביס ולא לסוחרים, אשר ללא ספק מקושרים לגורמים עבריינים ויכולים לספק כמות גדולה של סמים שעלולה לזלוג החוצה לאזרחים תמימים”, וקראה “להרתיע את אותם נאשמים צעירים מלעסוק בסחר בסמים על ידי ענישה מחמירה”.

לכן, המליצה המדינה לגזור על הנאשם עונש חמור ביותר שלא יפחת מ-20 חודשי מאסר בפועל, וישמש בתור אמצעי הרתעה לצעירים נוספים שיבחרו באפיק זה.

“הנאשם נקי מסמים ופעל מתוך לחץ חברתי”

סנגורו של הנאשם טען כי אומנם מדובר בארבע עסקאות סמים, אך בכמויות קטנות ותמורת סכומי כסף קטנים, שלא כמו פעילות המאפיינת “סוחר סמים קלאסי” שמחפש להפיק רווח ממעשיו.

בנוסף, הוא טען כי הסיבה שהביאה את הנאשם לפעול כפי שפעל היא לחץ חברתי וניצול תמימותו של הנאשם על ידי אחרים. לדבריו, לנאשם לא הייתה שום כוונה להרוויח הרבה כסף מהעסקאות הללו, ואת רוב הכסף שהרוויח היה אמור להעביר לאלו שהפעילו אותו, ולכן, יש להתחשב בכך שלא מדובר באדם מתוחכם, ולגזור עליו עונש מאסר קל של 10 חודשים לכל היותר, שיתבצע בדרך של עבודות שירות.

השופטת רות שפילברג – כהן מבית המשפט השלום בקריית שמונה, קבעה כי אכן מדובר בצעיר בתחילת דרכו, והוסיפה כי עקב כך שהודה במעשיו מיידית, חסך לבית המשפט מזמנו והביע חרטה מלאה על מעשיו, יש להקל בעונשו. לכן, גזרה השופטת על הצעיר עונש קל של 6 חודשי עבודות שירות, וקנס כספי על סך 4,000 שקלים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות