ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פילים, סרי לנקה

סרי לנקה: פילים מסתערים הצילו סוחרי קנאביס מפשיטה משטרתית

שתפו את החברים

כוחות של משטרת סרי לנקה שעמדו לפשוט על חווה לגידול קנאביס, הופתעו על ידי עדר פילים מסתער ונאלצו לברוח מפניו תוך ביטול מבצע הפשיטה. אחד השוטרים שנמלט מהמקום איבד את נשקו האוטומטי, וכעת המשטרה מחפשת אחריו. “השוטרים הותירו את נשקם…

כוחות של משטרת סרי לנקה שעמדו לפשוט על חווה לגידול קנאביס, הופתעו על ידי עדר פילים מסתער ונאלצו לברוח מפניו תוך ביטול מבצע הפשיטה. אחד השוטרים שנמלט מהמקום איבד את נשקו האוטומטי, וכעת המשטרה מחפשת אחריו. “השוטרים הותירו את נשקם מאחור בעודם נסים על חייהם מפני מתקפת פילים,” מסרה דוברות המשטרה בהודעה לתקשורת.

האכיפה נגד קנאביס מקבלת התנגדות בלתי צפויה מצד אמא אדמה: כוחות של מחלקת הסמים של משטרת סרי לנקה, שעמדו לפשוט ביום א’ האחרון על חווה לא חוקית לגידול קנאביס שהתגלתה בתוך שמורת טבע כ-200 ק”מ דרומית לעיר הבירה קולומבו, הותקפו על ידי עדר פילים מסתער ונאלצו לבטל את הפשיטה.

החווה, שהוקמה בתוך שמורת הטבע לונוגאמווהרה (Lunugamvehera) שייכת לגורמים לא מוכרים, והיא אותרה בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי כוחות המשטרה, כך לפי פרטים שפורסמו ברשת Sky News הבריטית. שוטרי מחלק הסמים שהוצבו במקום ארבו לבעלי החווה בתקווה לתפוס אותם כשיגיעו לביקור שגרתי במקום.

שומרי השמורה

המארב המשטרתי על החווה הוצב בהצלחה, אך לא החזיק זמן רב. כמה שעות לאחר הגעתם של השוטרים, עבר במקום עדר פילים, אחד מיני רבים שמסתובבים בשמורות הטבע של סרי לנקה, שלא חלף על פני השוטרים בשלווה אלא בחר להסתער עליהם, ואילץ אותם להתפזר.

השוטרים ההמומים, שלא רק דאגו לחייהם אלא גם ידעו שאסור להם לירות בפילים, שנחשבים קדושים ומוגנים בחוקי המדינה, נמלטו במהרה מהמקום תוך שהם משאירים מאחור את נשקיהם במחשבה שיחזרו מאוחר יותר לקחת אותם. לאחר ששבו להחזיר אותם, התברר כי אחד השוטרים איבד הנשק האישי שלו – רובה אוטומטי מסוג ‘T56’ – והמשטרה מחפשת אחריו כעת ללא הצלחה בשטח הדרומי של שמורת הטבע.

שוטרי משטרת סרי לנקה
שוטרי משטרת סרי לנקה בעת החיפושים אחר הנשק שאבד

בהצהרה לתקשורת שפרסמה דוברות המשטרה נסמר כי “השוטרים הותירו את נשקם מאחור בעודם נסים על חייהם מפני מתקפת פילים”, וכי כעת נערכים מאמצי חיפוש אחר הנשק האישי שהלך לאיבוד במהלך המארב הכושל.

לפי נתונים של ממשלת סרי לנקה, מדי שנה נהרגים ברחבי המדינה לפחות 50 בני אדם כתוצאה מתקיפות פילים, אך במקביל נהרגים מעל 200 פילים על ידי בני אדם, בעיקר למטרות סחר בשנהב. למרות החוקים החמורים שכאמור שומרים על הפילים במדינה, חקלאים רבים הורגים אותם בטענה שהם עלולים לפגוע ביבולים שלהם.

אוכלוסיית הפילים במרחביה הטבעיים של סרי לנקה הצטמצמה מכ-12 אלף פרטים בשנת 1,900 לכדי 7,000 פרטים בלבד בשנת 2016, ובקצב הנוכחי כל הפילים בטבע בסרי לנקה יכחדו עד שנת 2050. עם זאת, רשויות המדינה מגבירות מדי שנה את האכיפה בנושא, בכדי לשמר את הייחוד של מרחבי הטבע שלה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות