ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה

משטרת ישראל מתעמרת במטופלי קנאביס רפואי

שתפו את החברים

עופר ברטוב הוא פעיל לגליזציה ותיק שזכור ממעצרו עם עמוס סילבר, פעיל לגליזציה נוסף לפני ליל הבאנגים הגדול בגן הוורדים. ביום שני, חול המועד פסח בשעה 10:30 בלילה, יושב עופר עם אורח בביתו במושב בדרום הארץ ונשמעות דפיקות בדלת. עופר…

עופר ברטוב הוא פעיל לגליזציה ותיק שזכור ממעצרו עם עמוס סילבר, פעיל לגליזציה נוסף לפני ליל הבאנגים הגדול בגן הוורדים. ביום שני, חול המועד פסח בשעה 10:30 בלילה, יושב עופר עם אורח בביתו במושב בדרום הארץ ונשמעות דפיקות בדלת. עופר ניגש לדלת ושם מחכים לו בלש ושלושה שוטרי מגב חמושים בM16 מקוצרים עם מחסניות בהכנס. בידם, צו חיפוש חתום בידי שופט לחיפוש צמחי קנאביס. עופר מקבל את הצו ומיידע את השוטרים שהוא מטופל בקנאביס רפואי. הבלש משתמש ב”סמכות הרפואית” שלו כדי לקבוע שהמרשם מזויף ומתחיל בחיפוש. עופר פועל כפי שכל אזרח צריך ושולף מצלמה על מנת לתעד את החיפוש. ברגע שהוא עושה זאת המצלמה מוחרמת. עופר נאזק ומודיעים לו שהוא עצור יחד עם האורח שכל חטאו היה שהוא התארח אצל עופר. למרות היותו מטופל בקנאביס רפואי השוטרים לא אפשרו לעופר לקחת את התרופה שלו. הם כן הציעו לו לקחת תרופות אופיאטיות מסוכנות וממכרות שנמצאו ברשותו. בכך שהשוטרים מנעו מעופר קנאביס הם הפרו את הזכויות הרפואיות שלו וקטעו רצף טיפולי ובכך החמירו את מצבו ויותר מכך עינו אותו בכך שמנעו ממנו גישה למשככי הכאבים שלו. עם המעצר החלה סאגה של חקירות, דיונים בבית משפט, העברות בין בתי מעצר ומעצר בית שעדיין נמשך ללא התרופה שהוחרמה ממנו. ארועים אלה שהיו קשים לכל אחד קשים הרבה יותר לסובל מכאבים כרוניים. ולמה השוטרים הגיעו מלכתחילה לעופר? בעקבות “מידע מודיעיני” בעקבות הארוע פרסם עופר את הסטטוס הבא:

מתוך מעצרים בעקבות מידע מודיעיני חסוי 🙂

קנאביס פוגע באיכות החיים של החולים המשתמשים בו כתרופה במדינת ישראל!
אחד הפחדים…

Posted by Offer Bartov on Friday, April 10, 2015

בעקבות האירוע עולות כמה שאלות:

ה”מידע מודיעיני” היה ספציפי לגידול קנאביס, זה מה שהשופט אישר. למה לאחר שלא נמצאו צמחי קנאביס אזרח נעצר ליומיים ולאחר מכן נידון למעצר בית? תחשבו על זה: עצבנתם מישהו, מישהו חייב לכם כסף או שסתם נעצרתם ואתם רוצים להראות שיתוף פעולה כל מה שצריך זה לזרוק שם של מישהו להגיד שהוא מחזיק או מגדל קנאביס ולדאוג לו ליומיים במעצר.  עם או בלי קשר למידע שניתן למשטרה.

צו החיפוש הוא לצמחי קנאביס, צמחי קנאביס לא נמצאו. למה השוטרים ממשיכים לחפש ועוד במקומות שקטנים מדי להכיל צמחים כמו מגירות?

באיזה סמכות קובע הבלש שמרשם לקנאביס רפואי מזויף או לא?

למה מטופל ברישיון יכול לקחת למעצר תרופות אופיאטיות אבל לא יכול לקחת את הקנאביס שלו ומדוע לאחר שהתברר שהמרשם לא מזויף עופר לא קיבל את התרופה שלו בחזרה?

למה האורח של עופר, אדם נורמטיבי לחלוטין נעצר ל – 24 שעות?

למה למרות הוראה ישירה של שופט לא הוחזר לעופר הקנאביס שלו?

עד מתי ימשיכו לסבול אזרחים מהתעמרות המשטרה בגלל צמח שלא רק שהוא לא מזיק המדינה מספקת אותו ל40,000 מטופלים במרשם רופא?

את השאלות האלה נפנה לגורמים המוסמכים ונקווה לתשובות רציניות

לגליזציה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. איציק אטיאס |

    מעניינת אותי התמונה שהחלטתם להציב בחזית הכתבה …

    נראה צהוב ולא מקצועי.. תמונה של שוטרים ממדינה אחרת..בטוח שאלה לא שוטרים במשטרת ישראל.

    ואם הולכים על אילוסטרציות ..אז בואו נציב תמונה של אחד מברוני הסמים מקולומביה..או מכסיקו..ושהקורא התמים יעשה בראש את ההקשר…

    1. אתה מגוחך |

      תאמת שהיא אפילו לא מספיק מדוייקת, אם רק היינו יכולים לדחוף להם שטרות בכיסים שקיבלו מחברות התרופות זה היה יותר מדוייק.

  2. גיא |

    אתם לא תקבלו תשובות אם לא תגישו תביעה נגד המשטרה על סכום כסף גדול.

    גם אז לא יהיו להם תשובות רק תירוצים והתחמקויות.

    ארגון מושחת ומגעיל משטרת ישראל, אל תצפו ליותר מזה.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות