ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 10/5/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 3.1%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 5.8% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.6%.   הפרחים שעל הענף ביום שישי האחרון דיווחה קרונוס (סימול: CRON) על תוצאותיה לרבעון הראשון של…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 3.1%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 5.8% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.6%.

 

הפרחים שעל הענף

  • ביום שישי האחרון דיווחה קרונוס (סימול: CRON) על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 8 מ’ דולר והפסד תפעולי של כ- 45 מ’ דולר, הנובע בחלקו ממחיקת שווי מלאי. בשורת הרווח הנקי רשמה החברה רווח של 120 מ’ דולר, הנובע ברובו משערוך של התחייבויות נגזרות כתוצאה מההשקעה של אלטריה. בקופתה יש עדיין כ- 1.3 מיליארד דולר במזומן והשקעות זמן קצר. קרונוס מציינת כי השלימה לאחרונה ייבוא של תפרחות קנאביס רפואי לישראל, שיימכרו תחת המותג PEACE NATURALS.
  • מדווחת נוספת היא קרן הריט המתמחה בחוות קנאביס Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR). הכנסותיה עמדו על כ- 21 מ’ דולר, גידול של כ- 19% מהרבעון האחרון של 2019. הרווח נקי עמד כ- 12 מ’ דולר, גידול של כ- 22%. בעקבות וירוס הקורונה, אפשרה החברה לשלושה שוכרים (מתוך 21) לדחות את תשלומי מאי ויוני תמורת הגדלת הביטחונות. ההיקף הכספי של הדחיות עומד על כ- 2 מ’ דולר, שהם כ- 3% מהכנסות החברה.
  • חברת אפריה (סימול: APHA) דיווחה השבוע כי קיבלה את התקן האירופאי EU-GMP למתקן שלה במלטה. אפריה תוכל לייצר ולמכור מהמתקן ברחבי אירופה. עוד דיווחה כי היא מנהלת מו”מ עם מספר משקיעים על מנת לקנות מחדש את אגרות החוב להמרה שלה, מה שיקטין את החוב של החברה.
  • אינטרקיור הישראלית הודיעה על חתימת הסכם עם שותף אירופאי לגידול ומכירת מוצרי קנאביס רפואי לפי התקן האירופאי EU-GMP. היקף הייצור יהיה עד 11.7 טון לשלוש שנים ויאפשר לקנדוק למכור מוצרים בשוק האירופאי גם ללא השלמתם של אישורי הייצוא. מנייתה ירדה השבוע בכ- 6%.
  • חברת שיח דיווחה כי היא קיבלה אישור על עמידתה בתקן הגידול האירופאי GACP, מה שיאפשר לה לייצא לאירופה באמצעות פנאקסיה לכשיאושר הייצוא מישראל. מנייתה ירדה השבוע בכ- 8%.
  • קאנומד השלימה השבוע רכישה של בית מרקחת בחולון. מנייתה ירדה השבוע בכאחוז.

 

שורש הענף

ג’ו ביידן הוא המועמד המוביל בבחירות המקדימות של המפלגה הדמקורטית לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר השנה. השבוע פרסם ביידן תוכנית חדשה לצדק חברתי בארה”ב. כחלק מהתכנית, מציע ביידן אי הפללה לכל השימושים בקנאביס, ושחרור אוטומטי של כל מי שהורשע בעבר בעבירות הנוגעות לקנאביס. כמו כן, אנשים עם עבירות סמים קלות יופנו לטיפול במקום למאסר.

תוכניתו של ביידן הולכת צעד משמעותי קדימה ביחס למצב הנוכחי, אך רבים ציפו כי המפלגה הדמוקרטית תציב בבחירות הקרובות מצע הכולל לא רק אי הפללה אלא לגליזציה מלאה בסגנון קנדה. אי הפללה משאירה בפועל את כל תהליך הגידול והייצור בשוק השחור, ובתנאים לא מפוקחים. בנוסף, היא לא מאפשרת פיתוח של תעשייה חוקית ברמה הפדרלית, ומשאירה את הלגליזציה המלאה ברמת המדינות.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות