ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדד הקנאביס

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 12/7/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 5.1%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4.8% והדאו ג’ונס עלה בכאחוז.   הפרחים שעל הענף חברת הקנאביס הקנדית אורגניגרם (סימול: OGI) היא חברת גידול וייצור, המוכרת…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 5.1%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4.8% והדאו ג’ונס עלה בכאחוז.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת הקנאביס הקנדית אורגניגרם (סימול: OGI) היא חברת גידול וייצור, המוכרת בעיקר באמצעות חנויות ייעודיות שנסגרו בתקופת הקורונה. בעקבות הפגיעה בעסקיה, החברה הודיעה השבוע על תוכנית פיטורים של כ- 220 עובדים, שהם כ- 25% מכח האדם בחברה. כמו כן, החברה תגדל פחות קנאביס מהמתוכנן, והיא צופה ירידה בהכנסות בדיווח הרבעוני הקרוב שלה.
  • חברת וילג’ פארמס (סימול: VFF) רכשה השבוע 16% מחברת הקנאביס ההולנדית DCG. החברה ההולנדית מתמודדת במכרז של ממשלת הולנד לפיילוט של גידול וייצור של קנאביס לצרכי פנאי בעשר ערים מחוץ לאמסטרדם. הקנאביס יימכר בערי הפיילוט באופן חוקי לבגירים, ב- 78 קופי שופס. זו ההתרחבות הראשונה של וילג’ פארמס מחוץ לקנדה ושוק ה- CBD בארה”ב.
  • חברת הקסו הקנדית (סימול: HEXO) הודיעה השבוע על השקה של מוצריה בישראל, לאחר שהשלימה ייבוא של 493 ק”ג לארץ. המוצרים יובאו לארץ במסגרת הסכם דו שנתי עם חברת שאיפה לחיים BOL. זו הפעם הראשונה שמוצריה של הקסו נמכרים מחוץ לקנדה.
  • פנאקסיה פרסמה השבוע אומדן להכנסותיה לרבעון השני של השנה. על פי האומדן, ההכנסות יעמדו על כ- 14 מ’ ₪ לרבעון, גידול של כ- 350% ביחס לרבעון הראשון אשתקד. יחד עם זאת, החברה צופה כי תרשום ברבעון הפסד תפעולי משמעותי. מנייתה ירדה השבוע בכ- 5%.
  • אינטרקיור הודיעה כי קנדוק חתמה על הסכם אספקה עם בית מרקחת מוביל בישראל, במסגרתו תספק קנדוק 3.3 טון קנאביס בשנים 2020-2022. מנייתה ירדה השבוע בכ- 9%.
  • בניגוד לעליות בשווקי המניות בחו”ל, מדד ת”א 35 ירד השבוע בכ- 3%. על רקע ירידות השערים בבורסה בתל אביב, גם רוב מניות הקנאביס רשמו השבוע ירידות. יוניבו ירדה בכ- 10%, שיח מדיקל ירדה בכ-6%, טוגדר ירדה בכ- 3% ואילו פארמוקן עלתה בכ- 2%.

 

שורש הענף

תעשיית פטריות ההזיה ממשיכה לקבל לגיטימציה. השבוע פורסם כי הפעילים למען הפטריות באורגון, ארה”ב, הצליחו לאסוף מספיק חתימות כדי להביא את הסוגייה להצבעה במשאל עם במסגרת הבחירות בנובמבר הקרוב. ההצבעה תעסוק באישור לצריכת הפסילוסיבין, הרכיב הפעיל בפטריות הזיה, למצבים רפואיים ספציפיים במרשם רופא.

בנוסף, גם בוושינגטון DC נאספו די חתימות כדי להביא למשאל עם את סוגיית הפטריות. המשאל בוושינגטון יעסוק בשאלת אי הפללה של פטריות לצרכי פנאי. במשאל מקדים שנערך תמכו 51% באי הפללה של החומרים הפעילים בפטריות.

שני הקמפיינים מגיעים לאחר שערים מסויימות בארה”ב כבר הודיעו על מדיניות מקלה בנושא. דנבר כבר הודיעה בשנה שעברה כי היא מנחה את כוחות המשטרה שלה להוריד את האכיפה נגד הפטריות לתחתית סדר העדיפויות. החלטות דומות התקבלו השנה באוקלנד ובסנטה קרוז.  

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות